|
| Webspeed - måler de ikke linjen inden de a~ Fra : Flemming Joensson |
Dato : 17-01-04 22:44 |
|
Har lige haft min onkel i røret i en lille times tid. Han fik webspeed i
torsdags, eller rettere der kom montøren og satte et eller andet stik op og
kørte mere eller mindre med det samme. Han fik selvfølgelig min tantes
underskrift på at han havde været der (de havde købt den løsning hvor de
selv skulle konfigurere computeren, opsætning af stik m.v. lavede
teknikeren) uden hun dog lige ville vove sig ud i at prøve det af.
Da min onkel kom hjem hen på aftenen satte han sig så til at prøve at følge
vejledningen - men det lykkedes ham ikke at få hul igennem. Den side
forbindelsen skulle registreres på, kom aldrig frem.
Jeg har så brugt en lille time på at få ham i luften nu her, men det
lykkedes heller ikke. Det tætteste vi kom på var at han fik beskeden at
signalet ikke var godt nok og at han skulle kontakte support. Hvis det
viste sig at der var et godt nok signal andetsteds i huset - ville han
komme til at betale x kr i gebyr for et eventuelt teknikerbesøg - det er jo
fair nok.
Nu er det sådan at signalet ikke er godt nok hverken der hver kabeltv
kommer ind i huset eller ved nogen af de andre stik (sjovt nok ;). Så jeg
undrer mig lidt, burde sådanne 500 kr da ikke i det mindste medføre at
montøren lige målte om der var et signal der var kraftigt nok inden han tog
afsted igen? Eller er det noget der tager lang tid, og så gør TDC det først
hvis kunden ikke kan komme på?
Mvh.
Flemming
| |
Nic (17-01-2004)
| Kommentar Fra : Nic |
Dato : 17-01-04 23:09 |
|
> Jeg har så brugt en lille time på at få ham i luften nu her, men det
> lykkedes heller ikke. Det tætteste vi kom på var at han fik beskeden at
> signalet ikke var godt nok og at han skulle kontakte support. Hvis det
> viste sig at der var et godt nok signal andetsteds i huset - ville han
> komme til at betale x kr i gebyr for et eventuelt teknikerbesøg - det er jo
> fair nok.
Det tog 4 tekniker-besøg hos min mor . . .
> Nu er det sådan at signalet ikke er godt nok hverken der hver kabeltv
> kommer ind i huset eller ved nogen af de andre stik (sjovt nok ;). Så jeg
> undrer mig lidt, burde sådanne 500 kr da ikke i det mindste medføre at
> montøren lige målte om der var et signal der var kraftigt nok inden han tog
> afsted igen? Eller er det noget der tager lang tid, og så gør TDC det først
> hvis kunden ikke kan komme på?
Det tager ingen tid. Det kan han se når han http'er til kabelmodemet - nu kan jeg ikke huske ip'en, men jeg så han gjorde det hos
min kære mor.
(han var så den 4 der var på besøg)
Det endte med at der manglede 1 sølle db på returvejen, og som han fixede ved at skrue op på anlægget ude på vejen.
Men ja, det burde teknikeren da have fixed hvis i har bestilt en totalløsning?
| |
Erik (18-01-2004)
| Kommentar Fra : Erik |
Dato : 18-01-04 09:38 |
|
"Nic" <emailxyznifo@tiscali.dk> skrev i en meddelelse news:4009b26f$0$165$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Det tager ingen tid. Det kan han se når han http'er til kabelmodemet - nu kan jeg ikke huske ip'en, men jeg så han
gjorde det hos
> min kære mor.
Det må være den her:
http://192.168.100.1/signal.html
--
Erik
| |
Nic (18-01-2004)
| Kommentar Fra : Nic |
Dato : 18-01-04 13:14 |
| | |
Jens (18-01-2004)
| Kommentar Fra : Jens |
Dato : 18-01-04 20:56 |
|
"Nic" <emailxyznifo@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:400a789e$0$156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Det må være den her:
> > http://192.168.100.1/signal.html
> Jeps. Takker. Skriver ned :)
Vær opmærksom på værdierne "StatusTxPower" og "DownChannelPower", den
første skal ligge mellem 40 - 50 dBmV, den næste mellem -10 og +10 dBmV.
Hvis StatusTxPower (Transceive Power level) er oppe omkring 55 - 58 dBmV,
så er signalet for dårligt.
Jens
| |
Nic (18-01-2004)
| Kommentar Fra : Nic |
Dato : 18-01-04 21:22 |
|
> > > http://192.168.100.1/signal.html
> > Jeps. Takker. Skriver ned :)
>
> Vær opmærksom på værdierne "StatusTxPower" og "DownChannelPower", den
> første skal ligge mellem 40 - 50 dBmV, den næste mellem -10 og +10 dBmV.
>
> Hvis StatusTxPower (Transceive Power level) er oppe omkring 55 - 58 dBmV,
> så er signalet for dårligt.
Tak for info.
Signal to Noise Ratio 39 dB
Power Level 41 dBmV
| |
lars@zulfo.dk (20-01-2004)
| Kommentar Fra : lars@zulfo.dk |
Dato : 20-01-04 23:54 |
|
"Nic" <emailxyznifo@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:400aeafe$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > > > http://192.168.100.1/signal.html
> > > Jeps. Takker. Skriver ned :)
> >
> > Vær opmærksom på værdierne "StatusTxPower" og "DownChannelPower", den
> > første skal ligge mellem 40 - 50 dBmV, den næste mellem -10 og +10 dBmV.
> >
> > Hvis StatusTxPower (Transceive Power level) er oppe omkring 55 - 58
dBmV,
> > så er signalet for dårligt.
>
> Tak for info.
>
> Signal to Noise Ratio 39 dB
> Power Level 41 dBmV
Det er faktisk meget fint....
Lars B
| |
Hans Mouridsen (19-01-2004)
| Kommentar Fra : Hans Mouridsen |
Dato : 19-01-04 20:30 |
|
Hejsa
SNIP
> Nu er det sådan at signalet ikke er godt nok hverken der hver kabeltv
> kommer ind i huset eller ved nogen af de andre stik (sjovt nok ;). Så jeg
> undrer mig lidt, burde sådanne 500 kr da ikke i det mindste medføre at
> montøren lige målte om der var et signal der var kraftigt nok inden han
tog
> afsted igen? Eller er det noget der tager lang tid, og så gør TDC det
først
> hvis kunden ikke kan komme på?
Var tv signalet heller ikke godt før han kom?
Venligst
Hans
| |
Flemming Joensson (25-01-2004)
| Kommentar Fra : Flemming Joensson |
Dato : 25-01-04 13:16 |
|
"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> wrote in
news:buhb8k$qd$1@sunsite.dk:
> Hejsa
>
> SNIP
>
> Eller er det noget der tager lang tid, og så gør TDC det
> først hvis kunden ikke kan komme på?
>
> Var tv signalet heller ikke godt før han kom?
Jo, det var fint - og er stadig fint. Men internetadgangen vil bare ikke.
Flemming
| |
Jens (25-01-2004)
| Kommentar Fra : Jens |
Dato : 25-01-04 21:59 |
|
"Flemming Joensson" <flemming@fjerndette.joensson.org> skrev i en
meddelelse news:Xns947B874A26071flemmingfjerndettejo@212.242.40.196...
>
> > Var tv signalet heller ikke godt før han kom?
>
> Jo, det var fint - og er stadig fint. Men internetadgangen vil bare ikke.
Det ligger ikke inden for de samme frekvenser, så et godt TV signal er ikke
lig med et godt Internet signal.
Man kan dog med rimelighed konkluderer at et dårligt TV signal (alle
kanaler) heller ikke giver et godt Internet signal.
Jens
| |
|
|