Billig betalingsløsning
Fra : Klaus Jensen

Dato : 16-01-04 17:42

Hej!

Jeg ved ikke helt om dette er gruppen, men jeg kan ikke få øje på, hvor det
ellers skulle passe... Anyway, here goes! :)

Jeg er bestyrelsesmedlem i en lille forening, hvor ca. 300 medlemmer betaler
kontingent hvert kvartal. Det er ret besværligt for både medlemmer og
foreningen, da det foregår med kontanter og en dags dato kvittering.

Jeg tænkte... Man kunne vel bare lave en webshop somewhere, hvor varerne så
var f.eks. kontingent 3mnd, og den kunne medlemmet så købe, når det var ved
at være tid. Med alskens betalingskort og måske endda fra netbank - med den
rette webshop.

Er der noget i vejen for sådan en løsning? Hvem skal jeg kigge på? Hvem kan
anbefales? Det skal være så billigt som muligt, da økonomien er presset.

På forhånd tak!

- Klaus

Fra : jan larsen

Dato : 16-01-04 17:52

"Klaus Jensen" <no@spamforme.com> skrev i en meddelelse
> [...]

kan
> anbefales? Det skal være så billigt som muligt, da økonomien er presset.

Hvorfor ikke oprette en bankkonto til formålet og lade medlemmerne indbetale
fra deres netbanksystem til denne konto så kan i jo holde øje på jeres eget
netbanksystem over hvem som har betalt.

Jan.

Fra : Klaus Jensen

Dato : 16-01-04 20:54

> [...]
indbetale
> fra deres netbanksystem til denne konto så kan i jo holde øje på jeres

Det gør vi skam også, men der er meget få der benytter muligheden.

Shop-løsningen har også den fordel vi kan tænde computeren på kontoret og
lade dem betale med det samme.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-01-04 21:00

Klaus Jensen skrev:

>Shop-løsningen har også den fordel vi kan tænde computeren på kontoret og
>lade dem betale med det samme.

Det forstår jeg ikke. Hvad skulle forhindre dem i at betale til
banken med det samme? Og det kan de endda om natten også.

--
Bertel

Fra : Ivar Madsen

Dato : 16-01-04 23:21

Bertel Lund Hansen skrev i -dk.edb.internet.udbydere:

> Det forstår jeg ikke. Hvad skulle forhindre dem i at betale til
> banken med det samme? Og det kan de endda om natten også.

Nogle netbanker holder lukket om natten,,,

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-01-04 23:54

Ivar Madsen skrev:

>Nogle netbanker holder lukket om natten,,,

Dels nævnte Klaus Jensen selv netbank, dels er netbankerne mere
åbne end et kontor, også selv om de har natlukket.

--
Bertel

Fra : Klaus Jensen

Dato : 20-01-04 20:46

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message

> Det forstår jeg ikke. Hvad skulle forhindre dem i at betale til
> banken med det samme? Og det kan de endda om natten også.

Det er muligt man kan logge ind i nogle netbanker fra enhver computer, men
man kan ikke ikke i f.eks. Danske NetBank.

Jeg har nok 5 gange i januar stået med et medlem, der vil betale kontingent,
men ikke har penge nok i kontanter.Havde vi en webshop kunne sætte dem til
computeren og de kunne betale lige nu og her med dankort.

Det kunne også være vi ville sælge andre ting i en webshop end lige
kontingent...

- Klaus

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-01-04 21:45

Klaus Jensen skrev:

>Det er muligt man kan logge ind i nogle netbanker fra enhver computer, men
>man kan ikke ikke i f.eks. Danske NetBank.

Nej og?

>Jeg har nok 5 gange i januar stået med et medlem, der vil betale kontingent,
>men ikke har penge nok i kontanter.Havde vi en webshop kunne sætte dem til
>computeren og de kunne betale lige nu og her med dankort.

Skulle han stå på biblioteket og tampe sine dankortoplysninger
ind for næsen af alle de nysgerrige?

>Det kunne også være vi ville sælge andre ting i en webshop end lige
>kontingent...

Hvad koster en aftale med PBS om kortbetalinger?

--
Bertel

Fra : Klaus Jensen

Dato : 20-01-04 22:09

> Skulle han stå på biblioteket og tampe sine dankortoplysninger
> ind for næsen af alle de nysgerrige?

Biblioteket? Jeg er ikke med... Beklager, du har sat mig af...

Er det ikke også ligemeget? Jeg spurgte til en billig betalingsløsning og
fik et enkelt brugbart svar - fra Mikkel Nielsen.

EOD

- Klaus

Fra : Thomas Dahl Pedersen

Dato : 17-01-04 13:54

Klaus Jensen wrote:

> Det gør vi skam også, men der er meget få der benytter muligheden.

Så læg et gebyr på den personlige betjening, højt nok til at folk bruger
netbanken i stedet for. Der vil jo nok være nogle protester, men hvis i
forklarer dem at det er administrativt lettere, hvis de bruger netbank
forstår de det nok.

Thomas

Fra : John Frandsen

Dato : 17-01-04 21:52

"Klaus Jensen" <spammers@die-in-hell.com> skrev i en meddelelse
> indbetale
> eget
>
> Det gør vi skam også, men der er meget få der benytter muligheden.

Altså... Hvis de ikke vil bruge en webbank, hvorfor skulle de så ville bruge
en webbutik?

Mvh John

Fra : Per

Dato : 18-01-04 00:51

"John Frandsen" <oplyses@ikke.her> wrote in message

> "Klaus Jensen" <spammers@die-in-hell.com> skrev i en meddelelse

> Altså... Hvis de ikke vil bruge en webbank, hvorfor skulle de så ville
bruge
> en webbutik?

Ja, det kan jeg heller ikke lige se fornuften i. Hvis folk bare én gang
indtaster foreningen i deres kreditorregister i NetBanken, så er det da det
nemmeste. Sparekassernes NetBank kommer endda snart med mulighed for at
oprette en fast overførsel.

Fra : Mikkel Nielsen

Dato : 18-01-04 20:42

> [...]

kan
> anbefales? Det skal være så billigt som muligt, da økonomien er presset.

Hvis i selv kan programmere så har dot-domain.dk et betalingssystem, hvor
man kan lave abonementsbetalingen, som kan hæve på en konto flere gange uden
at man skal taste kortopl. andet en første gange.

Ellers har dandomain.dk en billig webshop.

Fra : Klaus Jensen

Dato : 20-01-04 20:47

"Mikkel Nielsen" <nomailaccount@hotmail.com> wrote in message
> [...]
uden
> at man skal taste kortopl. andet en første gange.
> Ellers har dandomain.dk en billig webshop.

Mange tak for tippene. 149 og 249kr/mnd... Jeg tænker videre over det. :)