Cybercity -- skillefilter og modem
Fra : Jesper

Dato : 15-01-04 23:32

Er der nogen der ved om Cybercity ikke sender både skillefilter og modem med
ud til deres kunder der bestiller ADSL hos dem ?? Jeg har lige bestilt en
1024/128 linie, og en bekendt har gjort det samme. Han har dog kun fået en
router. Er det ikke en fejl ??

MVH

Jesper

Fra : Morten Davidsen

Dato : 15-01-04 23:48

Det kommer an på om han sidder på en central hvor cybercity er
repræsenteret.
Hvis ikke, sidder han på TDC's udstyr, og TDC kræver derfor at man bruger
deres splitter - (Tror der står Siemens på den, på din står der Cybercity).
Han vil derfor modtage en splitter seperat med posten fra TDC.

Håber det var svar nok.

/MD

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-01-04 00:49

"Jesper" <jesper@UPSjacobsen.tdcadsl.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> lige bestilt en 1024/128 linie, og en bekendt har gjort det samme. Han
> har dog kun fået en router. Er det ikke en fejl ??

Læs Mortens post, men ellers nej. Da det kun er CC data, der vil køre på
den linje som er/bliver oprettet er der ikke brug for skillefilteret.

Modemmet sidder i den router din ven har modtaget (rettere routeren er med
indbygget modem).

--
Bjarke Andersen

Fra : Morten Davidsen

Dato : 16-01-04 01:07

> Læs Mortens post, men ellers nej. Da det kun er CC data, der vil køre på
> den linje som er/bliver oprettet er der ikke brug for skillefilteret.
Hmm ... hvorfra læste du den information? - måske har du bare udtrykket dig
forkert.

Jeg glemte nemlig at nævne, hvis Jesper's ven har bestilt ADSL med en
tekniker, kan det være han oprettes på rå kobber (sker f.eks. hvis man skal
have ADSL uden fastnet-telefon). I dette tilfælde har han inten brug for
skillefilter. Hvis I begge har bestilt en GDS (Gør det selv) løsning, skal i
benytte skillefilteret/splitteren (kært barn har mange navne), og alle
telefonerne skal tilsluttes gennem splitteren i den der hedder "Phone".

Læs mere her:
http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/priser_og_produkter/goer_det_selv/

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-01-04 03:57

"Morten Davidsen" <email@morten-davidsen.dk_nospam> crashed Echelon
writing news:bu7a02$lma$1@sunsite.dk:

> Hmm ... hvorfra læste du den information? - måske har du bare
> [...]

Yearp måske er det mig, vidste ikke at CC nu aktivt var gået igang med at
bruge eksisterende kobberlinjer, som benyttes til teletrafik.
Jeg troede de fortsat oprettede deres egne linjer og benyttede kun
samhusaftalen med hvis der var knap kobber kapacitet. Jeg kravler
tilbage...

--
Bjarke Andersen

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 16-01-04 12:18

Bjarke Andersen <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in

> [...]
> Jeg troede de fortsat oprettede deres egne linjer og benyttede kun
> samhusaftalen med hvis der var knap kobber kapacitet. Jeg kravler

Cybercity har gjort det siden 13. aug 2001 så vidt jeg husker :)

--
Mvh. Simon H. Pedersen
CC-ansat, men udtaler sig på egne vegne.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-01-04 14:55

"Simon H. Pedersen" <spam@email.dk> crashed Echelon writing

> Cybercity har gjort det siden 13. aug 2001 så vidt jeg husker :)

Nopes ikke i mine tilfælde (sidste adsllinjer jeg bestilte var primo 2003).

Samhus aftalen ja har eksisteret længe, men det er først nu eller efter maj
2003 jeg har set direkte på bestillinger, at de skal vide om man har
telefonlinje som de kan splejse med.

--
Bjarke Andersen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 16-01-04 15:44

Hej Bjarke Andersen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> [...]
> efter maj 2003 jeg har set direkte på bestillinger, at de skal
> vide om man har telefonlinje som de kan splejse med.

Jeg har som dig da også hele tiden troet, at de ligesom Tiscali primært
anvendte selvstændige kobberpar og kun anvendte delt kobber, hvis der
ikke var noget frit.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jesper

Dato : 16-01-04 17:08

Takker for alle svarene. Jeg har snakket med ham, og han får sit
skillefilter den dag at han får sin linie også.

MVH

Jesper

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 16-01-04 20:20

On Fri, 16 Jan 2004 13:54:47 +0000 (UTC), Bjarke Andersen
<usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

>Samhus aftalen

....har ikke noget med det at gøre. Samhusning betyder ene og alene at
en operatør kan komme ind på en given central. Altså få deres udstyr
samhuset med TDCs.

>2003 jeg har set direkte på bestillinger, at de skal vide om man har
>telefonlinje som de kan splejse med.

Og det hedder delt kobber :)

http://www.itst.dk/image.asp?page=image&objno=126250456

--
Med venlig hilsen / Best regards
Daniel Stjernholm Andersen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-01-04 01:56

Daniel Stjernholm <skumling@skumling.dk> crashed Echelon writing

> ...har ikke noget med det at gøre. Samhusning betyder ene og alene at
> en operatør kan komme ind på en given central. Altså få deres udstyr
> samhuset med TDCs.

Argh....jeg vidste det, det er colaens skyld!!!! Aldrig stole på Slovakisk
cola, der smager af sæbe.

--
Bjarke Andersen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 16-01-04 21:20

Bjarke Andersen skrev i -dk.edb.internet.udbydere:

> Jeg troede de fortsat oprettede deres egne linjer og benyttede kun
> samhusaftalen med hvis der var knap kobber kapacitet.

Samhusaftalen er en aftale om at CC må sætte udstyr op på centralen.
Det kan være en hylde i en reol, det kan være en hel reol, eller et af låst
rum, dels med adgang gennem centralen, eller med egen indgang udefra.
Alle på nær den med egen adgang kræver TDC personel til at lukke CC
medarbejder ind.

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-01-04 01:58

Ivar Madsen <spam.usenet.im@milli.dk> crashed Echelon writing

<Xns947313C08C5A5bjoegdk@130.225.247.90>