Cybercity router
Fra : JP

Dato : 13-01-04 19:19

Hej
Hvilken router fra cybercity skal jeg vælge til min 1024/128 kbit adsl:
cisco 677 eller Zyxel 650. Fordele og ulemper?
Tak på forhånd.
/JP

Fra : Jesper Have

Dato : 13-01-04 19:32

Hej

Zyxel: nem opsætning
Cisco: meget stabil

Mvh.
Jesper Have

Fra : JP

Dato : 13-01-04 21:18

> Zyxel: nem opsætning
> Cisco: meget stabil

Jamen så vælger jeg cisco 677, da stabilitet er vigtigst for mig

Fra : Hans

Dato : 13-01-04 23:06

I news:40045297$0$27337$ba624c82@nntp01.dk.telia.net skrev JP:

> Jamen så vælger jeg cisco 677, da stabilitet er vigtigst for mig

Det ville jeg ikke gøre, da Zyxel 650 er mindst lige så stabil, måske endda
mere.

Cisco 677 er efterhånden en gammel sag rent teknologisk, og den er håbløs at
sætte op for den uøvede.

/ Hans

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 14-01-04 02:09

On Tue, 13 Jan 2004 23:06:19 +0100, "Hans" <email@kvik.org.invalid>
wrote:

> [...]
>mere.
>
>Cisco 677 er efterhånden en gammel sag rent teknologisk, og den er håbløs at

Pjat, man skal bare kende de rigtige sider og så er det hele Copy &
Paste
Flemming Jacobsen

Fra : JP

Dato : 14-01-04 10:15

> Pjat, man skal bare kende de rigtige sider og så er det hele Copy &
> Paste

Jeg har faktisk brugt Cisco 677 på en erhvers adsl gennem længere tid og jeg
derfor en del erfaring med opsætning af denne. Og ja, jeg synes den kører
ret stabilt da jeg faktisk aldrig har haft nedbrud

Jeg kunne godt lige tænke mig at spørge om der nogle andre eller bedre
opsætningsmuligheder på Zyxel 650? Her tænker jeg på portforwarding i
forbindelse med opsætning af server men også når jeg skal spille
netværksspil på flere klienter hvor der kræves ip til ip.

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 14-01-04 12:43

Jeg har for et par år siden haft adsl gennem en cisco 677 og det er ud fra
disse erfaringer jeg snakker.

Hvis du skal have din egen server så glem Cisco 677, den kan ikke håndtere
portforwarding ordenligt - sessions sør simpelthen.

Jeg har derimod lige taget min zyxel 650 ned da jeg ikke har adsl fra CC
længere, men det er en god router, firewall upnp, understøttelse for sip og
meget andet.

ingen tvivl fra min side, vælg zyxel.

/HHA

Fra : JP

Dato : 15-01-04 13:39

> Hvis du skal have din egen server så glem Cisco 677, den kan ikke håndtere
> portforwarding ordenligt - sessions sør simpelthen.

Hvad betyder dette ? Skal routeren så genstartes eller hvad?

> Jeg har derimod lige taget min zyxel 650 ned da jeg ikke har adsl fra CC
> længere, men det er en god router, firewall upnp, understøttelse for sip
og
> meget andet.

Hvilke forskelle er der i funktionerne? Er der firewall i Cisco'en ? Er der
en god grund til at Cybercity er gået fra Cisco til Zyxel?

> ingen tvivl fra min side, vælg zyxel.

Det bliver nok svært at få byttet cisco'en de har sendt til mig. Men jeg vil
prøve det, når nu Zyxel'en er så meget bedre end cisco'en

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 15-01-04 14:36

> Hvad betyder dette ? Skal routeren så genstartes eller hvad?

Nej, men hvis jeg havde 5-7 telnet eller ssh forbindelse udefra i-nettet og
ind til min server og der ikke var aktivitet i den ene forbindelse i
tilfældigt fra 5-60 min. døede alle sessioner og de skulle genstartes. Ikke
særligt fedt hvis man var ved at installere et eller andet....

Da jeg fik faste offentlige ip-adresse på mine servere og routeren KUN
skulle route virkede det fint.

/HHA

Fra : JP

Dato : 15-01-04 22:49

> [...]
Ikke
> særligt fedt hvis man var ved at installere et eller andet....

Er det problem ikke så blevet rettet i den nyeste opdatering til routeren?

Er der andre grunde til at jeg skal vælge xyxel?

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 16-01-04 08:17

> Er det problem ikke så blevet rettet i den nyeste opdatering til routeren?
>
> Er der andre grunde til at jeg skal vælge xyxel?

Som jeg startede med at skrive ligger det et par år tilbage, om det er
rettet ved jeg ikke.

/HHA

Fra : Martin Schultz

Dato : 17-01-04 10:07

"JP" <@> writes:

> og
> Ikke
>
> Er det problem ikke så blevet rettet i den nyeste opdatering til routeren?

Jeg har ikke oplevet det problem på min Cisco 677.

Martin

ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Martin Schultz

Dato : 15-01-04 19:58

"JP" <@> writes:

> Hvilke forskelle er der i funktionerne? Er der firewall i Cisco'en ? Er der
> en god grund til at Cybercity er gået fra Cisco til Zyxel?

Cisco producere ikke de routere længere.

Fra : Benjamin

Dato : 14-01-04 16:13

JP wrote:
> [...]

Jeg tror ikke du har det valg. Cybercity bruger Zyxel nu.
Jeg blev hvertfald ikke stillet over for det valg da jeg skulle have
ombyttet min Cisco 677 (som de troede var defekt hvilket den ikke var da det
var TDC der havde pillet på centralen).
Jeg ringede og spurgte om jeg kunne bytte min Zyxel 650R-31 til en Cisco
677/678 men næh nej ..
Grunden til at jeg ville bytte om var at der var mærkbar forskel når man
f.eks. hentede internetsider ned .. der var simpelthen en forsinkelse før
den begyndte at hente data, på op til et par sekunder. Og routeren var opsat
præcis som foreskrevet af Cybercity.
Jeg lånte så en Cisco 677 af en ven, og så havde jeg ikke det problem.

/ Benjamin

Fra : Devast8or

Dato : 14-01-04 17:00

Benjamin wrote:

> Jeg tror ikke du har det valg. Cybercity bruger Zyxel nu.

Jeg har lige fået min første regning fra CC og der står Cisco 677 på (der
stod så Zyxel 650 i ordrebekræftelsen fra sidste uge, så jeg er ikke sikker
på hvad jeg rent faktisk får :)

Devast8or

Fra : F.Larsen

Dato : 16-01-04 23:42

"Devast8or" <invalid@invalid.invalid> wrote in message
> Jeg har lige fået min første regning fra CC og der står Cisco 677 på (der
> stod så Zyxel 650 i ordrebekræftelsen fra sidste uge, så jeg er ikke
sikker
> på hvad jeg rent faktisk får :)

På min ordrebekræftelse skrev de Zyxel 650 men jeg har lige hentet pakken
på posthuset og der lå en 642R i kassen

Nogen erfaringer med Zyxel 642R ?

--
Flemming