Er der nogen der har erfaring med ComX (el~
Fra : Torben Nielsen

Dato : 13-01-04 11:21

Hej,

Den lille boligforening jeg bor i, er interesseret i at få
oprettet en fælles bredbåndsforbindelse (inkl. TV og også gerne
telefoni), derfor er jeg blevet udpeget til at undersøge markedet
for dette. Jeg har læst lidt i nyhedsgrupperne og søgt lidt på
google, for at finde ud af hvilke firmaer man skal holde sig fra.

Men nu har foreningen ganske uopfordret modtaget en reklame fra
ComX, og jeg har ikke været i stand til at finde noget på nettet
om folks erfaringer med dette firma. Der var en tråd i november,
men der var ingen der, på det tidspunkt, lod til at have nogen
erfaringer.

Så nu vil jeg gerne vide: er der nogle der har erfaringer med
ComX? Er der andre der overvejer at benytte ComX? Eller er der
nogle der kan anbefale en bestemt udbyder, ud fra EGNE erfaringer?

Mvh.
Torben

Fra : cds

Dato : 13-01-04 14:19

Hvor i landet bor du ??

Fra : Torben Nielsen

Dato : 13-01-04 15:02

cds wrote:
> Hvor i landet bor du ??

2300 København S (Amager)

Fra : Svend

Dato : 13-01-04 17:49

"Torben Nielsen" <tor_niel@fjernes.msn.com> wrote in message

> 2300 København S (Amager)

Vi bor i samme kvarter og er 2 karréer der overvejer en fælles løsning. Vi
har modtaget noget maeriale fra ComX, og det ser meget lovende ud. Hvis du
bor i nærheden af A. fælledvej/Boulevard, så giv lige et prej.

Vi har også jay.net og bolig.net inde i billedet.

--
Svend

Fra : Torben Nielsen

Dato : 13-01-04 19:14

Svend wrote:
> Vi bor i samme kvarter og er 2 karréer der overvejer en fælles løsning. Vi
> har modtaget noget maeriale fra ComX, og det ser meget lovende ud. Hvis du
> bor i nærheden af A. fælledvej/Boulevard, så giv lige et prej.

Det kan man vist ikke sige at jeg gør, det er nær 5-øren.

> Vi har også jay.net og bolig.net inde i billedet.

Så vidt jeg kan, se leverer jay.net kun internetadgang. Og fælles
for begge løsninger lader det til at de tager udgangspunkt i
ADSL-forbindelser, vi vil have fiber.

Jeg har set lidt på Digginet (http://www.digginet.dk/) og Dansk
Bredbånd (http://www.dbnet.dk/).

Mvh.
Torben

Fra : Svend

Dato : 20-01-04 08:13

> [...]
> >

> Så vidt jeg kan, se leverer jay.net kun internetadgang. Og fælles
> for begge løsninger lader det til at de tager udgangspunkt i

Yep det overvejer vi også, men man skal op på 500 lejligheder før det kan
betale sig at få en gigabit fiber ind.

Men så slipper man også for at have paraboler på taget, til tv.

Men så er det til gengæld også sjovt, selvom det er forbrugsafregnet.

--
Svend

Fra : Peter Larsen

Dato : 13-01-04 15:23

Torben Nielsen wrote:

> [...]
> for dette. Jeg har læst lidt i nyhedsgrupperne og søgt lidt på
> google, for at finde ud af hvilke firmaer man skal holde sig fra.

Bør der ikke også medgå i overvejelser, IKKE at benytte et firma som
mellemled? Dvs. lave det selv, sammen med feks Semco til at trække
kabler?

--
regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Fra : Torben Nielsen

Dato : 13-01-04 16:25

Peter Larsen wrote:

> Bør der ikke også medgå i overvejelser, IKKE at benytte et firma som
> mellemled? Dvs. lave det selv, sammen med feks Semco til at trække
> kabler?

Det ville man jo nok kunne spare penge ved, men da engagementet i
foreningen er minimalt, ville det nok være for svært at etablere
en gruppe til at styre det projekt. Derfor den lette løsning.

Mvh.
Torben

Fra : Peter Larsen

Dato : 13-01-04 18:18

Torben Nielsen wrote:

> Det ville man jo nok kunne spare penge ved, men da engagementet i
> foreningen er minimalt, ville det nok være for svært at etablere
> en gruppe til at styre det projekt. Derfor den lette løsning.

den er ikke spor let hvis i finder ud af det kører som l*rt (Af en eller
anden årsag) og i vil UD af det..

--
regards, Peter Larsen

Fra : Svend

Dato : 13-01-04 18:37

"Peter Larsen" <mail@czar.dk> wrote in message

> den er ikke spor let hvis i finder ud af det kører som l*rt (Af en eller
> anden årsag) og i vil UD af det..

Uddyb !

Der er forskellige modeller, og fordi at leverandøren af hardware også er
leverandør af internet forbindelsen er det ikke ensbetydende med at det
enten er noget lort eller at man ikke kan komme ud af aftalen.

Jeg er ikke sikker på at det altid er en god ide at få andre leverandører på
hardwaren. f.eks. hvis der er tale om ip telefoni eller digital tv.

Hvis en internet leverandør skal kunne garantere en båndbredde, vil han i
nogle tilfælde (afhængig af løsning) stille ret specifikke krav til
hardwaren.

Comx garantere en forbindelse til hver bruger, og betaler vist nok bod, hvis
de ikke kan overholde aftalen.

> --
> regards, Peter Larsen

Svend

Fra : Peter Larsen

Dato : 13-01-04 18:49

Svend wrote:

> Uddyb !

bindingsperiode

+ at man betaler et mellemled

--
regards, Peter Larsen

Fra : Torben Nielsen

Dato : 13-01-04 19:20

Peter Larsen wrote:

> bindingsperiode
>
> + at man betaler et mellemled

Nu kan det godt være at jeg spørger dumt, men er det ikke dette
"mellemled" der er udbyder af de tjenester (inet, tv, tele) som
man køber?

Som jeg forstår det, køber foreningen kabler og udstyr til
ejendommen gennem "mellemledet", hvorefter det så er foreningens
ejendom. "Mellemleddet" sørger så for at betale et firma for at
grave kabler ned osv. Tager jeg fejl?

Mvh.
Torben

Fra : Carsten Larsen

Dato : 13-01-04 23:06

Hej torben

en af de boligforeninger der ligger i vores kareé har meldt sig ud af vores
fælles netværk www.sundbynet.dk, og har bestilt com-x istedet (grundet
problemer mellem sundbynet og formanden i den boligforening)

Flere af deres beboere ønskede ikke at skifte fra sundbynet til com-x, da
man var yderst tilfredse med det man havde i forvejen, og da de havde
gransket materialet grundigt igennem fra com-x syntes at der var mange
modsigelser i deres tilbud og ydelser.

De reklamerede blandt andet med følgende.

Pris. 110 pr måned for 4mbit internet (dedikeret til foreningen)
Telefoni 35 pr måned for abonnement + 18 kr i servicegebyr + samtaleudgifter
Fjernsyn (IPTV) ikke prissat endnu.

Men når man så nærlæser papirerne så kan man læse at de 4mbit dedikeret til
foreningen er beregnet udfra at man er 100 lejligheder, i dette tilfælde er
de kun 28, derfor kan folk ikke overskue hvor meget båndbredde de får, et
sted på com-x hjemmeside kan man læse at det svarer til 256kbit pr
lejlighed, igen meget forvirrende.

i selvsamme papirer står der også at man kan få 30Mbit forbindelse til 299
om måneden, dette er jo fuldstændig urealistisk da 299*28=8372,00 ikke
engang er nok til at betale for en 10Mbit forbindelse, igen meget
forvirrende.

på deres hjemmeside skriver de at installationsprisen ligger mellem
3500-5500 pr lejlighed, men i de papirer de har sendt til stort set alle
foreninger i 2300 S, så er prisen steget til mellem 6000-8000 pr. lejlighed,
rimeligt dyrt for at få trukket 1 pds cabel pr. lejlighed. Igen så skriver
det et på den ene side og noget på den anden side......

Iøvrigt kan jeg oplyse at Com-x er et enkeltmandsfirma, og jeg tvivler meget
på at de har kapacitet til at få lagt fiber ned på hele amager, som de
skriver i deres breve.

Med hensyn til IPTV, skal man lige være MEGET opmærksom på at, man kun kan
se en kanal ad gangen, det vil sige at man ikke kan optage fra en kanal og
så se noget andet samtidig, dette var der også flere af beboerne i den
pågældende forening der var utilfredse med.

Efterfølgende har det vist sig at ud af 13 internetkunder i deres forening,
var der kun 2 der meldte sig ud og gik over til com-x, som efter sigende
ikke er blevet leveret endnu.

mit råd til dig vil nok være at styre langt uden om Com-x, da de ikke virker
særlig seriøse, jeg kan fortælle at vi bad om at få et tilbud på levering af
internet forbindelse til vores fælles netværk, i midten af november, og har
stadig ikke modtaget noget, da vi spurgte dem om referencer, ville de heller
ikke sige hvad de havde af referencer, førend man havde underskrevet en
kontrakt med dem, meget useriøst....

Prøv iøvrigt at lægge mærke til deres support tid

Teknisk support på telefon og internet opkobling

Mandag-onsdag: 8:30 - 16:00
Torsdag: 8:30-18:00
Fredag: 8:30-16:00
Lukket i weekenden

det må være kedeligt hvis forbindelsen til telecentralen eller
internetforbindelsen ryger fredag aften, så kan man først komme i kontakt
med dem mandag morgen.

prøv hellere at kigge på www.telelet.dk eller nogle af de andre store
firmaer.

nu ved jeg ikke hvor i bor i 2300S, men hvis det er i nærheden af
www.sundbynet.dk var der måske basis for et samarbejde, vi udvider i
øjeblikket med en anden karee, så vi kommer op på cirka 400 lejligheder,

Hos Sundbynet er der følgende priser

Internet 100 kroner om måneden
Flat-Rate Telefoni (ring ubegrænset til alle fastnetnumre i hele danmark)
for kr. 160,00 om måneden.

med venlig hilsen

Carsten Larsen
www.sundbynet.dk

Fra : Enforcer

Dato : 14-01-04 00:20

On Tue, 13 Jan 2004 23:06:24 +0100, "Carsten Larsen" <no@no2.dk>
wrote:

>Internet 100 kroner om måneden
>Flat-Rate Telefoni (ring ubegrænset til alle fastnetnumre i hele danmark)
>for kr. 160,00 om måneden.

Hvem leverer den bagvedliggende telefoni og internet forbindele til
jer? Hvad med kunde/brugerservice og regningsopkrævning?

Mvh.

Enforcer

Fra : Carsten Larsen

Dato : 14-01-04 03:27

hej enforcer

Telelet leverer teleforbindelsen, og står for opkrævning af dette direkte
hos brugerne.

på internet siden, har vi p.t. både tiscali og tdc

og det administrerer vi selv, og selv kradser penge ind, vi har en hotline
som folk kan ringe til hvis de har problemer, samt forum, hjemmeside m.m.

mvh Carsten