TDC - dynamiske ip'er
Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 12-01-04 13:36

Hej,

Sonofon skulle sætte en 9 meter høj mast op for at jeg kunne få fwa - det
ville naboerne ikke have :(

Så nu er der vist kun TDC tilbage når man har ISDN.

Hvor tit får man ny ipadresse hos tdc ? hvis man altid har sin router tændt
vil den vel altid renew det lease på den ip den allerede har ?

/HHA

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-01-04 13:43

Hans-Henrik Andresen skrev:

>Hvor tit får man ny ipadresse hos tdc ?

Jeg ved det ikke.

Hvad er dit problem?

--
Bertel

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 12-01-04 15:05

TDC tager XX kr. for fast ip pr md., og så kan man kun have én, men hvis man
vælger dyn. ip har man 2 gratis.

> Hvad er dit problem?

/HHA

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-01-04 16:44

Hans-Henrik Andresen skrev:

>TDC tager XX kr. for fast ip pr md., og så kan man kun have én, men hvis man
>vælger dyn. ip har man 2 gratis.

Du har stadig ikke forklaret hvad dit problem er.

Af de andre svar og gensvar kan jeg regne ud at det reelle
problem er at du skriver din IP-adresse ind i din opsætning
manuelt.

Det problem løses ved at du ændrer det til at få IP-nummeret
automatisk. Samtidig skal du også slå DNS over på automatisk og
fjerne default gateway.

--
Bertel

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-01-04 17:44

In article <4002a97a$0$23936$d40e179e@nntp01.dk.telia.net>,
hha@_DELETE_unixhaj.dk says...

> TDC tager XX kr. for fast ip pr md., og så kan man kun have én, men hvis man
> vælger dyn. ip har man 2 gratis.

Den faste IP bliver stadig dynamisk tildelt...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper Skriver

Dato : 12-01-04 18:52

On Mon, 12 Jan 2004 17:44:10 +0100, Jesper G Poulsen wrote:
> In article <4002a97a$0$23936$d40e179e@nntp01.dk.telia.net>,
> hha@_DELETE_unixhaj.dk says...

> Den faste IP bliver stadig dynamisk tildelt...

"Den faste IP addresser bliver stadig tildelt via DHCP eller IPCP"

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-01-04 13:51

"Hans-Henrik Andresen" <hha@_DELETE_unixhaj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
tændt
> vil den vel altid renew det lease på den ip den allerede har ?

Er du koblet op med ISDN?

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 12-01-04 15:06

> Er du koblet op med ISDN?

Beklager - glemte at skrive ADSL

/HHA

Fra : Per Bau \(Udskift in~

Dato : 12-01-04 14:50

> [...]
tændt
> vil den vel altid renew det lease på den ip den allerede har ?

Du vil ikke få ny ip-adresse med mindre der sker noget uforudset. Jeg har
kørt med min nuværende ip-adresse siden den store strømafbrydelse. Den
tidligere tror jeg jeg havde i 1 1/2 år.

/Per

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 12-01-04 15:07

> Du vil ikke få ny ip-adresse med mindre der sker noget uforudset. Jeg har
> kørt med min nuværende ip-adresse siden den store strømafbrydelse. Den
> tidligere tror jeg jeg havde i 1 1/2 år.

Fedt at de reklamere med 'sikre' så man ikke kan blive hacket hvis det
hænger sådan sammen.

Men det er nu ok for mig, jeg vil helst have den samme adresse hele tiden
for ikke at skulle opdatere DNS hele tiden.

/HHA

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 12-01-04 15:09

On 2004-01-12, Hans-Henrik Andresen <hha@_DELETE_unixhaj.dk> wrote:

> Fedt at de reklamere med 'sikre' så man ikke kan blive hacket hvis det
> hænger sådan sammen.

Ahva? Skiftende IP-adresse har da intet med sikkerhed at gøre?

--
Andreas Plesner Jacobsen | Nonsense and beauty have close connections.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-01-04 15:25

In article <4002aa05$0$4102$d40e179e@nntp01.dk.telia.net>,
hha@_DELETE_unixhaj.dk says...

> Men det er nu ok for mig, jeg vil helst have den samme adresse hele tiden
> for ikke at skulle opdatere DNS hele tiden.

Så betal for en fast IP.

Brokrøv.

Fra : Henning Lund

Dato : 12-01-04 19:05

Jesper G. Poulsen wrote:

> Brokrøv.

Den var ikke heldig.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hla@tdcspace.dk

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 12-01-04 20:08

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

> Den var ikke heldig.

Hmm.. Men realistisk..

--
Henrik Nielsen
Config@configdata.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 12-01-04 20:37

Henrik Nielsen wrote:

> Hmm.. Men realistisk..

Tjoe men man bliver mest populær ved at holde sine egne meninger for sig
selv.

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 12-01-04 21:17

On Mon, 12 Jan 2004 20:36:34 +0100, "Henning Lund"
<falsk_adresse@noget.invalid> wrote:

>Tjoe men man bliver mest populær ved at holde sine egne meninger for sig
>selv.

Er det derfor vi skriver her? For at blive populære?

/Jesper

Fra : Henning Lund

Dato : 12-01-04 22:02

Jesper Juul-Mortensen wrote:

> Er det derfor vi skriver her? For at blive populære?

Det har jeg aldrig sagt, men hvorfor skal tonen ligge så negativt. Kan i
ikke lide manden/spørgsmålet så hold dog kaje, det er ingen død af. Jeg
synes det er gået helt galt med tonen i div. grupper her på det seneste.
Slut, denne gruppe er ikke til mine kommentarer.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-01-04 11:06

In article <40030daa$0$95015$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
falsk_adresse@noget.invalid says...

> Det har jeg aldrig sagt, men hvorfor skal tonen ligge så negativt. Kan i

Det skulle du prøve at spørge den oprindelige skribent om... Det var
ham der kom med de sure brokker.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-01-04 21:31

In article <4002f871$0$95019$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
falsk_adresse@noget.invalid says...

> Tjoe men man bliver mest populær ved at holde sine egne meninger for sig
> selv.

Hvorfor skriver vi her så?
For at komme med andres meninger?

Nå, ikke...?!

Fra : Ivar Madsen

Dato : 12-01-04 22:06

Jesper G. Poulsen skrev i -dk.edb.internet.udbydere:

> Hvorfor skriver vi her så?
> For at komme med andres meninger?

Det er da sket et par gange, eller ti,,,

> Nå, ikke...?!

Hvorfor ikke?

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-01-04 21:30

In article <4002e338$0$95036$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
falsk_adresse@noget.invalid says...

> Den var ikke heldig.

Men ganske rammende.

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 13-01-04 12:40

Hej Jesper

Tak for den konstruktive ide.

Jeg har også skrevet:

Man kan KUN have én ipadresse hvis den skal være statisk, men op til 8 hvis
det er dynamiske.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-01-04 14:43

In article <4003d8f5$0$17617$d40e179e@nntp01.dk.telia.net>,
hha@_DELETE_unixhaj.dk says...

> Man kan KUN have én ipadresse hvis den skal være statisk, men op til 8 hvis
> det er dynamiske.

Der er _ingen_ statiske IP-adresser.

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 14-01-04 18:07

> Der er _ingen_ statiske IP-adresser.

øhh - og hvorfor så ikke det ? - jeg ved godt at den er tildelt via dhcp,
men ??

/HHA

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-01-04 20:07

In article <4005774a$0$27607$d40e179e@nntp01.dk.telia.net>,
hha@_DELETE_unixhaj.dk says...

> øhh - og hvorfor så ikke det ? - jeg ved godt at den er tildelt via dhcp,
> men ??

En statisk IP er ikke tildelt via DHCP. Læs produktbladet, hvilket
kunne tyde på at du _ikke_ har gjort.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 14-01-04 22:35

On Wed, 14 Jan 2004 20:07:25 +0100, Jesper G Poulsen wrote:
> In article <4005774a$0$27607$d40e179e@nntp01.dk.telia.net>,
> hha@_DELETE_unixhaj.dk says...

> En statisk IP er ikke tildelt via DHCP.

Det er udelukkende et definitions spoergsmaal.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Ivar Madsen

Dato : 12-01-04 22:07

Hans-Henrik Andresen skrev i -dk.edb.internet.udbydere:

> Fedt at de reklamere med 'sikre' så man ikke kan blive hacket hvis det
> hænger sådan sammen.

Hvad får dig til at tro at der er forskæld på hvorhvidt du får ubudene
gæster på dit LAN afhænig af om du har fast eller dynamisk IP der skifter
hvert 10 minut?

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 13-01-04 12:37

"Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> wrote in message

> Hvad får dig til at tro at der er forskæld på hvorhvidt du får ubudene
> gæster på dit LAN afhænig af om du har fast eller dynamisk IP der skifter
> hvert 10 minut?

Det er ikke noget JEG har opfundet, det er hvad TDC selv skriver/har
skrevet. Det er til dels noget sludder, men noget der kan opbygge deres
påstand er hvis en eller anden har fundet ud af at ip X.X.X.X har delt et
drev kan man en månned efter måske være heldig at finde samme delte drev
igen, men hvis der er en dynamisk ip har en ny personen fået ipadressen og
har ikke det delte drev.

Men er man først hacket er det sket.

/HHA