Radeon 9600 XT, maskinen låser
Fra : Bo Hellum

Dato : 05-02-04 20:37

Hej

Nu har jeg så smidt kortet i, og det er oppe og køre. Men når jeg f.eks. har
spillet Call of Duty i ca. 4-5 minutter, så låser min maskine, og jeg er
nødt til at genstarte.

Jeg har slået VPU fra.

Jeg har en P4, 2.8, 1 gb ram, asus P4800c. Kører XP home

Hjælp søges.

Bo

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 05-02-04 20:52

Bo Hellum wrote:

> Nu har jeg så smidt kortet i, og det er oppe og køre. Men når jeg
> f.eks. har spillet Call of Duty i ca. 4-5 minutter, så låser min
> maskine, og jeg er nødt til at genstarte.

Hvad siger din PSU?

- Peter

Fra : Bo Hellum

Dato : 05-02-04 21:13

PSU? Er det temperaturen du tænker på?

Så er

CPU = 38
MB = 39
CPU FAN 3924
+12V = 12,099
+5V = 5,187
+3,3V = 3,264
VCore = 1,6

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 05-02-04 23:21

Bo Hellum wrote:
> PSU? Er det temperaturen du tænker på?

Njahh, din power supply unit
Hvad leverer den af amp i 12v?

- Peter

Fra : Martin Johansson

Dato : 05-02-04 22:05

"Bo Hellum" <sofus@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nødt til at genstarte.
>
> Jeg har slået VPU fra.
>
> Jeg har en P4, 2.8, 1 gb ram, asus P4800c. Kører XP home

Hvilken driver bruger du?

Du kan evt. prøve at deaktivere "fast-writes" i ati kontrolpanelet og/eller
i Bios.
Du finder fast-writes under fanebladet smartgart.

Fra : Bo Hellum

Dato : 05-02-04 22:10

Ok, det vil jeg prøve.

Jeg har hentet de sidste driveres fra ATIs hjemmeside, men det hjalp ikke.

Jeg spillede Ghost Recon i ca. 10 minutter uden nedbrud, så snart jeg
skiftede til COD så gik det galt igen efter ca 4-5 minutter. Så jeg ved ikke
om det har noget at gøre med directx9.

Bo

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:4022b007$0$29340$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : Martin Johansson

Dato : 05-02-04 23:37

> [...]
>
> Jeg spillede Ghost Recon i ca. 10 minutter uden nedbrud, så snart jeg
> skiftede til COD så gik det galt igen efter ca 4-5 minutter. Så jeg ved

Hvis alt andet virker, så kan det godt være "fast writes" der laver ballade.
Men prøv nogle andre spil et stykke tid, hvis de virker så må der være noget
galt ang. COD.

Fra : Bo Olesen

Dato : 06-02-04 03:45

Det samme problem her, du skal downloade en særlig driver til spillet - søg
under google, så finder du den.
fylder ca 22 mb.

Fra : Bo Olesen

Dato : 06-02-04 03:50
Fra : Bo Hellum

Dato : 06-02-04 09:13

KANON KANON KANON. Tak for hjælpen alle.

I har lige reddet min weekend

Bo

Fra : Martin Johansson

Dato : 06-02-04 11:36

"Bo Hellum" <sofus@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> KANON KANON KANON. Tak for hjælpen alle.
>
> I har lige reddet min weekend

Ja nu vil jeg så godt vide hvilken driver du prøvede at køre spillet med?

ATI lavede et hotfix til Cat 3.9, det er dette hotfix du fik et link til.
Dette hotfix er inkluderet i både Cat 3.10 og 4.1.
Jeg havde også en del ballade med COD og Cat 3.9.
Jeg løste det ved at deaktivere fastwrites til hotfix driveren kom.

Fra : Martin Johansson

Dato : 06-02-04 11:34

"Bo Olesen" <boole@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Det samme problem her, du skal downloade en særlig driver til spillet -
søg
> under google, så finder du den.
> fylder ca 22 mb.

Den skulle dog kun være nødvendig hvis man benytter Cat. 3.9.
Hvis man har Cat 3.10 eller Cat 4.1 er den allerede fikset.

Fra : Bo Olesen

Dato : 07-02-04 10:49

Kører med CAT 4.1, og der var problemet ikke løst.

Fra : Martin Johansson

Dato : 07-02-04 12:04

"Bo Olesen" <boole@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Kører med CAT 4.1, og der var problemet ikke løst.

Æhh ok, de rettede det i en hotfix denne blev senere Cat 3.10, det er også
rettet i Cat 4.1.
Jeg ved ikke lige hvorfor du stadig har problemer?

Men COD kører fint her, med både hotfix, Cat 3.10 og 4.1.
Det kørte også fint med 3.9 hvis man deaktiverede fast writes.
Jeg havde derimod problemer med 3.9 hvis fast writes var aktiveret.

Fra : Bo Olesen

Dato : 08-02-04 09:12

Så kan det måske være fordi jeg ikke afinstallerer de gamle drivere inden
opdatering med nye drivere - skal prøve det næste gang.

Fra : Martin Johansson

Dato : 08-02-04 14:52

"Bo Olesen" <boole@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Så kan det måske være fordi jeg ikke afinstallerer de gamle drivere inden
> opdatering med nye drivere - skal prøve det næste gang.

Kig her for Ati's egen Cat uninstaller.
http://www.ati.com/support/drivers/misc/catalystutils.html

Så er du sikker på at det hele er væk før du installerer ny driver.

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 09-02-04 08:13

Nu fik jeg installeret den hotfix, det gjorde såmænd kun det at jeg nu kan
spille spillet i ca. 1 minut, hvor det var 5 minutter før, hehe.

Så jeg tror lige jeg prøver at deaktivere fastwrite.

Jeg skal nok vende tilbage med mere info hvis det lykkedes.

Bo