problemer, efter skift til 9800 pro
Fra : MarkMark

Dato : 05-02-04 14:01

Det eneste jeg ville var, om min PSU leverer nok strøm. Jeg ved ikke noget,
og har aldrig haft forstand på noget, når det er computere og strøm det
handler om, så jeg ved ikke hvilke ting I skal have at vide om min computer,
for at I kan vide, om min PSU leverer nok strøm. Derfor spørger jeg til råds
først, om hvilke ting I skal have at vide, og derefter ville jeg gerne vide
om min PSU leverer nok strøm.
På forhånd tak!!

Fra : Martin Johansson

Dato : 05-02-04 14:58

"MarkMark" <mark_327@msnsletdette.com> skrev i en meddelelse
> [...]
råds
> først, om hvilke ting I skal have at vide, og derefter ville jeg gerne

Du kunne jo starte med at skrive hvilke problemer du oplever.
Dernæst kunne du skrive hvad din computer består at, alt inklusive.
Så kunne du skrive hvad for en PSu du har nu.
Hvilket operativsystem du bruger.
Hvilke drivere du bruger.
Har du allerede installeret kortet?
Hvilket kort havde du før, osv osv.

Når du har skrevet alt det, er det nemmere at vejlede.

Fra : MarkMark

Dato : 06-02-04 11:22

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:40224be7$0$29393$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> Har du allerede installeret kortet?
> Hvilket kort havde du før, osv osv.
>
> Når du har skrevet alt det, er det nemmere at vejlede.

Jeg oplever, at min skærm pludselig slukker, for det meste i computer-spil.
Hvis jeg tænder for den igen, står der: No signal input or cable
disconnected. (Præcis det samme står der, hvis jeg tænder for skærmen, når
computeren er slukket.)
Jeg HAR prøvet at skifte min skærm ud med en anden, men der sker det
samme...

Min computer:
Intel Pentium 4 3,0GHz, In-a-box, 512KB Cache, 800MHz bus (Processor)
2xRAM 512 MB DDR PC3200 400MHz (Ram)
ECS 648FX-A/L P4 HT 3DDR FSB800 (Bundkort; jeg har fået en til at samle min
computer, så jeg ville gerne lige vide, om bundkortet er godt?)
Miditower 2N 0204-4 300 Watt sølv USB/Audio i fron (Tower; 300 watt...)
AOC 19'' 9G+ 0.25dot 3 års onsite garanti (Skærm)
Keytronic Multimedia Ergo Tech. PS/2 (Tastatur)
NU: ATI Radeon 9800 Pro fra sapphire. FØR: Club 3D ATI 9600PRO 256MB DDR RAM
TV+DVI (Grafikkort; det første er det jeg har nu. Det andet var det jeg
havde før)
Floppydrev 1.44MB OEM (Floppy drev)
Maxtor, DiamondMax Plus 9 160GB 7200RPM - 2MB (Harddisk)
CDR IDE 24/10/40 LITE-ON BULK UDEN SOFTWARE (Brænder)
Logitech Wheel mouse Optical S69 PS/2 (Mus)

Det er ALT jeg ved om min computer, håber det hjælper.

PSU: 300 watt.

Operativsystem? Hmm... hvad er det? Mener du hvilket Windows fx? I så fald:
Windows xp, home edition.

Nyeste drivere til alt. (4.1 til grafikkort.)... Jeg har prøvet 4 (fire!!)
forskellige drivere til mit grafikkort, og 2 forskellige til mit bunkort,
men der sker det samme.

Ja, kortet er installeret

Jeg havde 9600 pro før, og 9800 pro nu, som før nævnt.

Var det hjælp nok?

Fra : Martin Johansson

Dato : 06-02-04 11:42

"MarkMark" <mark_327@msnsletdette.com> skrev i en meddelelse
[SNIP]
> [...]
> computeren er slukket.)
> Jeg HAR prøvet at skifte min skærm ud med en anden, men der sker det

Ok så er det ikke skærmen.
Har du prøvet at sætte den på dvi stikket med adaptoren?
Så kan man nemt tjekke begge udgange.

> [...]
> Logitech Wheel mouse Optical S69 PS/2 (Mus)
>
> Det er ALT jeg ved om min computer, håber det hjælper.

Umddelbart vil jeg tro det er her problemet ligger.
Den virker noget svag til en så kraftig maskine.
Jeg havde problemer med min maskine med en 300W Psu.
Det var med et Radeon 9700.
Den genstartede umotiveret nogen gange, ikke morsomt.
Det forsvandt efter jeg skiftede til en Antec Truepower 430W.

Har du nogen mulighed for at benytte et voltmeter?
Så kan du måle din 12V før du går ind i et spil og imens du er i et spil.
Jeg vil tro den falder voldsomt.

> Operativsystem? Hmm... hvad er det? Mener du hvilket Windows fx? I så
fald:
> Windows xp, home edition.

Jep, det var lige præcis det jeg mente.

> Nyeste drivere til alt. (4.1 til grafikkort.)... Jeg har prøvet 4 (fire!!)
> forskellige drivere til mit grafikkort, og 2 forskellige til mit bunkort,
> men der sker det samme.

Ok så lyder det ikke som driver ballade.

> Ja, kortet er installeret
>
> Jeg havde 9600 pro før, og 9800 pro nu, som før nævnt.

Var der tilsvarende problem med dit 9600 pro?

> Var det hjælp nok?

Ja det hjalp en del.

Fra : MarkMark

Dato : 06-02-04 12:00

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:40236f80$0$29357$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
>
> Jep, det var lige præcis det jeg mente.

> Ok så lyder det ikke som driver ballade.

> Var der tilsvarende problem med dit 9600 pro?

Hehe...
"Har du prøvet at sætte den på dvi stikket med adaptoren?" Unskyld jeg ikke
er så klog på computere (endnu... =D), men hvad betyder det lige?

Et voltmeter? Er det sådan et der er i fysiklokalet?! (Ja, jeg går
stadig i folkeskole) Hvis det er sådan et, har jeg ikke mulighed for at få
et.

Nej, problemerne opstod først, da jeg skiftede til 9800 pro. (Bemærk emne:
problem, efterskift til 9800 pro)

Du må undskylde, at jeg ikke er så klog endnu, så jeg kan desværre ikke gøre
hvad du har bedt mig om, men måske hvis du skærer det ud i pap for mig?
Ps. "en så kraftig maskine" Mange tak! *Er meget glad!*

Fra : Martin Johansson

Dato : 06-02-04 13:48

> [...]
ikke
> er så klog på computere (endnu... =D), men hvad betyder det lige?

Her kan du se en dvi adaptor (jeg formoder der fulgte en med til dit
grafikkort?)
http://www.national-tech.com/images/30dv-05200.jpg
Den er vist fra begge ender, den ene ende er et alm vga stik, mens den anden
er et dvi stik.

På den måde kan du teste at det ikke er din alm. vga udgang der laver
ballade.
Jeg havde et grafikkort med defekt d-sub udgang(alm. vga udgang) det virkede
fint på dvi udgangen.
Det havde også defekt ram, men det er en anden snak.

> Et voltmeter? Er det sådan et der er i fysiklokalet?! (Ja, jeg går
> stadig i folkeskole) Hvis det er sådan et, har jeg ikke mulighed for at få
> et.

Vi har jo allesammen gået i folkeskole
Det er nu ikke så vanvittigt længe siden jeg blev færdig, kun ca. 5-6 år.

Jeg mener lige præcis sådan et der er i fysiklokalet.
Grunden til at jeg efterlyste sådan et er at du kan se hvad 12V ligger på
selvom du er igang med noget.
Det kan man ikke rigtigt i windows, derudover er diverse måle programmer
ikke altid præcise.

> [...]
> hvad du har bedt mig om, men måske hvis du skærer det ud i pap for mig?
> Ps. "en så kraftig maskine" Mange tak! *Er meget glad!*

Ja, jeg hentyder særligt til de to mest strømslugende ting her:
Nemlig din cpu og så Radeon 9800 Pro kortet.
CPU kan sluge helt op til knap 80W og Radeon kortet sikkert omkring 50-60W.

Jeg er næsten sikker på at det er din strømforsyning der gør knuder.
Har du mulighed for at låne en kraftigere?
Bemærk at der er forskel på strømforsyninger, man skal ikke bare kigge på
Watt opgivelsen.

Fra : MarkMark

Dato : 06-02-04 15:27

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:40238cfa$0$29405$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]

> Har du mulighed for at låne en kraftigere?
> Bemærk at der er forskel på strømforsyninger, man skal ikke bare kigge på

Ja, jeg skulle kunne få fat på en kraftigere strømforsyning, men ikke lige
nu... Desværre.
Ham der har samlet min computer for mig har en, men jeg har ikke kunnet få
fat på ham i meget lang tid, så det kommer nok til at tage noget tid :(
Når jeg har fået en kraftigere, vil jeg lige skrive igen, og fortælle hvad
der er sket.
1000 tak for hjælpen.
Mvh:
Mark...!!

Fra : Martin Johansson

Dato : 06-02-04 17:32

> [...]
> Når jeg har fået en kraftigere, vil jeg lige skrive igen, og fortælle hvad

Det lyder godt, husk endeligt at melde tilbage.

Fra : MarkMark

Dato : 08-02-04 16:14

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:4023c16e$0$29395$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> "MarkMark" <mark_327@msnsletdette.com> skrev i en meddelelse
> [SNIP]

> Det lyder godt, husk endeligt at melde tilbage.

Øv! Det virkede ikke...
Jeg lånte en gammel computer, og så tog jeg strømmen fra grafikkortet hen i
den, så min computer ikke behøvede at levere strøm til grafikkortet. Det
virkede desværre ikke... Øv!
Nu prøver jeg det du foreslog først, med at sætte skærmen på dvi stikket med
adaptoren...
Når jeg ved hvordan det går, vil jeg melde tilbage igen...

Fra : Martin Johansson

Dato : 08-02-04 21:58

> [...]
med
> adaptoren...
> Når jeg ved hvordan det går, vil jeg melde tilbage igen...

Jeg kan lige sige at jeg engang prøvede det samme.
Der ville der slet ikke komme billede på skærmen.
Tror ikke grafikkortet kunne lide at være koblet til to forskellige
strømforsyninger.
Du kan desværre blive nødt til at koble hele din computer til en anden
strømforsyning.
Men prøv endelig også dvi stikket.

Fra : MarkMark

Dato : 09-02-04 00:23

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:4026a2c4$0$29303$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> strømforsyninger.
> Du kan desværre blive nødt til at koble hele din computer til en anden

Nej nej, der kommer skam billede på skærmen, hvis strøm-kablet fra
grafikkortet er slået til en anden computer! Der sker bare det samme med at
skærmen slukker.
Der er faktisk ingen forskel, når strømmen kommer fra den anden computer.
Men hvis du mener at det ikke ville løse problemet, ved kun at sætte
grafikkortet i en anden computer, istedet for hele computeren, så har du
ret.

Fra : Martin Johansson

Dato : 09-02-04 00:48

"MarkMark" <mark_327@msnsletdette.com> skrev i en meddelelse
[SNIP]
> [...]
> skærmen slukker.
> Der er faktisk ingen forskel, når strømmen kommer fra den anden computer.

Hmm ok, jeg havde så en anden oplevelse.

> Men hvis du mener at det ikke ville løse problemet, ved kun at sætte
> grafikkortet i en anden computer, istedet for hele computeren, så har du
> ret.

Det var nu ikke det jeg mente, men har du prøvet det i en anden computer?
Så kunne man se om fejlen er i kortet eller resten af din maskine.

Alternativt kunne det være et varmeproblem, prøv at sætte en finger på
køleren inden spillet går ned.
Hvis du brænder dig, meget, er det nok køle problemer.
Er køleren kølig, er det ikke sikkert den har kontakt.

Kortet kunne også være defekt, så hjælper alt dette ikke noget.

Fra : MarkMark

Dato : 09-02-04 01:22

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:4026ca7f$0$29417$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> Er køleren kølig, er det ikke sikkert den har kontakt.
>
> Kortet kunne også være defekt, så hjælper alt dette ikke noget.

Hmm... jeg prøvede at sætte hånden på køleren, og jeg brændte mig ikke, men
den var heller ikke kold. Lunken ville jeg sige
Ja, hvis det ikke virker med det der med dvi, vil jeg prøve at sætte kortet
i min lillebrors computer, og se om han får samme fejl...
Hvis kortet er defekt, ville det så kunne spille i nogle gange kort tid, og
andre gange lang tid, og så lige pludselig gå "kold"? Hvis det var defekt,
ville man så overhovedet kunne bruge det?

Fra : N´far

Dato : 09-02-04 01:35

"MarkMark" <mark_327@msnsletdette.com> skrev i en meddelelse

> "Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
> meddelelse news:4026ca7f$0$29417$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Hej Mark,
er du nu også 100% sikker på, at grafikkortet sidder helt ind i din
AGP-port?
Det kan godt virke lidt voldsomt nogle gange at skulle sætte kortet i...

Fra : MarkMark

Dato : 09-02-04 12:01

"N´far" <nomail@herepls.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> AGP-port?
> Det kan godt virke lidt voldsomt nogle gange at skulle sætte kortet i...

Det ville være meget underligt, hvis ikke det var sat ordentligt i, for jeg
har prøvet at tage det op og i tre gange nu, men der sker det samme.
Hvordan kan jeg se, om det er sat helt ordentligt i?

Fra : Martin Johansson

Dato : 09-02-04 01:38

> [...]
men
> den var heller ikke kold. Lunken ville jeg sige

Så lyder det som om at der er nogen kontakt.
Var det efter at du havde kørt noget grafikkrævende i længere tid?
Så burde den blive ganske varm.
Jeg fik en vabel på min finger, efter at have rørt køleren på mit grafikkort
hvor blæseren var død.
Jeg vil skyde på at køleren var ca. 80-90 grader, grafikkortet virker
stadig, jeg har monteret ny køler.

> [...]
> andre gange lang tid, og så lige pludselig gå "kold"? Hvis det var defekt,
> ville man så overhovedet kunne bruge det?

Det kan det godt, så hedder det en periodisk fejl, problemet er at de er
svære at genskabe.
Derfor kan du få problemer ved en retursag hvis de ikke kan genskabe fejlen.

Alt efter hvad defekten består i, vil kortet være mere eller mindre
brugbart.
Hvis det er eks. er et stik der er faldet af, vil kortet ikke vise noget.
Men hvis det er en dårlig køler vil fejlen kun vise sig ved belastning.

Fra : MarkMark

Dato : 09-02-04 11:59

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:4026d63b$0$29341$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
>
> Så lyder det som om at der er nogen kontakt.
> Var det efter at du havde kørt noget grafikkrævende i længere tid?

Jeg havde spillet Gun metal i en time ca...

> [...]
> svære at genskabe.
> Derfor kan du få problemer ved en retursag hvis de ikke kan genskabe

Ja, jeg har haft svært ved at genskabe problemet, hvis jeg skulle have en af
mine kammerater til at kigge på det fx.

> [...]
> Hvis det er eks. er et stik der er faldet af, vil kortet ikke vise noget.
> Men hvis det er en dårlig køler vil fejlen kun vise sig ved belastning.

Jeg tror ikke der er noget galt med køleren, men det har du nok mest
forstand på :)

Fra : MarkMark

Dato : 09-02-04 15:50

> [...]
af
> mine kammerater til at kigge på det fx.

> Jeg tror ikke der er noget galt med køleren, men det har du nok mest

Det skete igen, selvom jeg gjorde det der med dvi stikket. Lige efter
skærmen slukkede, mærkede jeg på køleren, og den føltes ikke for varm eller
for kold. Den var ikke for varm til at jeg kunne have fingrene på den, men
den var bestemt heller ikke kold.
Jeg vil prøve at sætte grafikkortet i min lillebrors computer, og se om det
samme sker.
Derefter melder jeg tilbage...

Fra : Martin Johansson

Dato : 09-02-04 17:41

> [...]
> den var bestemt heller ikke kold.
> Jeg vil prøve at sætte grafikkortet i min lillebrors computer, og se om

Det lyder godt nok underligt.
Men indtil videre har vi fjernet flg. muligheder: stik, køler(måske),
strømforsyning(næsten 100%)

Jeg har et sidste tip til dig, du kan prøve at underclocke kortet. (bemærk
underclocke ikke overclocke)
Benyt dette program.
http://driverheaven.blaze-sys.net/rage3d.htm

Du installerer programmet, derefter kommer der et faneblad sammen med de
andre fra ati.
Du skal ind under, egenskaber for skærm(nemmest ved at højreklikke på
skrivebordet) - avanceret, derinde skal du benytte fanebladet overclocker.
Prøv at sænke begge hastigheder til minimum.
Prøv derefter et spil der normalt går ned.

Desværre kan der stadig være en tre fire årsager til det går ned.
Dårlig GPU, dårlig Ram(burde dog vise sig som grafik der ser forkert ud) og
køling.
Det største problem er at det er en periodisk fejl, dvs. det var nemmere
hvis du slet ikke havde billede på skærmen.

Fra : MarkMark

Dato : 10-02-04 00:08

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:4027b810$0$29345$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> Du skal ind under, egenskaber for skærm(nemmest ved at højreklikke på
> skrivebordet) - avanceret, derinde skal du benytte fanebladet overclocker.

Ja, det kender jeg godt.

> Prøv at sænke begge hastigheder til minimum.
> Prøv derefter et spil der normalt går ned.

Nu har jeg prøvet det, men det hjalp ikke... Spillet går stadig ned, selvom
jeg har "under-clocket" kortet. Nu clocker jeg det lige tilbage til det
normale igen.
Det næste jeg vil prøve, er at sætte grafikkortet i min lillbrors computer.

Fra : MarkMark

Dato : 17-02-04 16:42

> [...]
> normale igen.
> Det næste jeg vil prøve, er at sætte grafikkortet i min lillbrors

Jeg er næsten sikker på, at jeg har fundet fejlen nu! Langt om længe!
Jeg ringede ind til butikken hvor jeg har købt grafikkortet ("Multimedia
World") og forklarede mit problem og hvad jeg allerede havde gjort. De
foreslog at jeg skruede strømfosyningen for at finde de oplysninger der stod
på toppen af den. De fortalte mig at der skulle stå 3,3 volt = 28 amp. Jeg
gjorde som de sagde, og fandt frem til at der stod 3,3 = 14 amp. (kun)
Da butikken åbnede to dage efter, ringede jeg der ind igen, og fortalte at
der kun stod 3,3 vilt = 14 amp.
Nu skal jeg så have en ny strømforsyning til ca. 250 kr. (Jeg har
ikke noget job)

Fra : Martin Johansson

Dato : 18-02-04 01:30

> [...]
> der kun stod 3,3 vilt = 14 amp.
> Nu skal jeg så have en ny strømforsyning til ca. 250 kr. (Jeg har

Det lyder da mægtigt godt at du måske har fundet problemet.
Radeon 9800 skal dog også fodres via 12V, da AGP porten ikke kan levere nok
strøm. (der er stik til 12V på kortet)
Ved dog ikke lige hvad kravene er til 12V?

Jeg vil nok købe en noget dyrere strømforsyning, men hvis man ikke har så
mange penge så må man købe noget mindre.
Jeg kan da afsløre at min nuværende strømforsyning har kostet ca. 750 kr.
det er dog en af mine bedste investeringer.
Den leverer bare det den skal.
Men jeg håber at din nye strømforsyning også kan levere varen.
Held og lykke med det.

P.S vær opmærksom på at problemet godt kan optræde igen.
Hvis det sker kan det være på grund af, en jaa gæt engang svag
strømforsyning.
Desværre leverer mange billige strømforsyninger ikke nok.
Men jeg tror ikke du får problemer.

Fra : MarkMark

Dato : 18-02-04 15:29

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:4032b20b$0$29410$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> strømforsyning.
> Desværre leverer mange billige strømforsyninger ikke nok.

Den jeg tænker på at købe koster 300 kr. og har 430 watt! (Det burde være
nok!)
Den har også 3,3 volt = 28 amp.

Fra : Martin Johansson

Dato : 18-02-04 15:38

> [...]
[SNIP]
> Den jeg tænker på at købe koster 300 kr. og har 430 watt! (Det burde være

Jo bestemt, men der er forskellige årsager til at der er forskel på dyre og
billige strømforsyninger.
Men prøv endelig den nye strømforsyning, hvis det løser problemet er det jo
glimrende.
Hvad har den nye af amp på 12V?

Fra : MarkMark

Dato : 18-02-04 17:06

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:403378da$0$29323$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
og
> billige strømforsyninger.
> Men prøv endelig den nye strømforsyning, hvis det løser problemet er det

Du kan ligeså godt få alle oplysningerne om den:

Powersupply 430 Watt ATX CE P4 (Retail)

Varenummer: 30544
Producent: SkyHawk group
Model: PSU430
Enhed: Retail
Vægt: 1 kg
Fragtpris: kr. 60
Lagerstatus: På lager
Reklamationstid: 24 måneder
WWW: - Producent

Beskrivelse
God og stabil strømforsyning fra SkyHawk med en ydelse på hele 430
Watt. Der er monteret en smart tænd og sluk knap som gør det nemt med total
afbrydelse af computeren. Der er integreret PFC som i høj grad minimere støj
og herved skaber et godt arbejdsmiljø. Der er naturligvis P4 stik så
strømforsyningen kan bruges til stort set alle modeller af bundkort og
processor. Endvidere er strømforsyningen Hi-POT passed.
Tilbehør
Der medfølger Powerkabel til strømforsyningen.

Specifikationer
DC Output

5VDC: 43A
+12VDC: 16A
-12VDC: 1 A
-5VDC: 0,5A
3.3VDC: 28A
VSB: 1.5A

Fra : Martin Johansson

Dato : 18-02-04 17:51

> [...]
> processor. Endvidere er strømforsyningen Hi-POT passed.
> Tilbehør
> Der medfølger Powerkabel til strømforsyningen.

Tror den nok skal klare opgaven.
Tallene er ganske gode, jeg har også lige læst en anmeldelse af en Skyhawk
380W.
Den klarede sig ganske godt gennem testen.

Fra : MarkMark

Dato : 18-02-04 18:13

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:403397eb$0$29399$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> 380W.
> Den klarede sig ganske godt gennem testen.

Godt, jeg bestiller den i dag!
Jeg spørger sikkert dumt, men jeg har tit gået og tænkt på det, og hvis jeg
aldrig spørger finder jeg heller aldrig ud af det?
Hvis man har en rigtig "Det-omvendte-af-kraftig" PSU, yder ens pc så
dårligere end hvis man har en rigtig kraftig PSU?
Nej det gør det sikkert ikke, men jeg blev altså nødt til at spørge.
Du kender min computer (næsten) lige så godt som mig selv. Så hvis jeg synes
at den yder dårligt (Hvis jeg synes!), hvilken/hvilke af mine komponenter
burde jeg så skylde skylden på?

Fra : Martin Johansson

Dato : 19-02-04 12:00

> [...]
synes
> at den yder dårligt (Hvis jeg synes!), hvilken/hvilke af mine komponenter

Nej den skulle ikke yde dårligere, men kan være meget ustabil.
Altså genstarte, gå ned osv.

Jeg kan ikke umiddelbart, se noget i din konfiguration der skulle være
langsomt.
Dog er bundkortet ikke verdens bedste, der kan man måske vinde en smule.
Men det er ikke vildt meget, ydelse der kan vindes der.
Hvis eks. Windows kører dårligt er det ofte pga. spyware eller virus.
Benyt Spybot til at fjerne spyware.
http://security.kolla.de/

Fra : MarkMark

Dato : 19-02-04 13:46

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:40349728$0$29394$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> Men det er ikke vildt meget, ydelse der kan vindes der.
> Hvis eks. Windows kører dårligt er det ofte pga. spyware eller virus.

Tak.
Programmet er downloadet, og PSU'en kommer idag.
Den fandt 42 problemer, den der spybot, og der var 2 der ikke kunne fixes...
Prøver lige igen.

Fra : Martin Johansson

Dato : 06-02-04 13:59

> [...]
min
> computer, så jeg ville gerne lige vide, om bundkortet er godt?)

Havde lige overset dit spørgsmål.
ECS er ikke specielt godt, det er derimod meget billigt.
Men hvis det kan det du skal bruge det til er det jo fint.
Du skal dog ikke forvente at kunne overclocke meget, ved heller ikke om OC
har interesse?

Der er en enkelt herinde i nyhedsgrupperne der er begejstret for ECS.

Jeg vil sige at du bør være glad for dit bundkort så længe du kan det du vil
med det.
Den dag du kommer til en grænse kan det evt skiftes.