Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
rep af grafikkort...
Fra : D.Riis

Dato : 04-02-04 21:20

Hej har et geforce 4 ti 4200 som jeg er ret glad for,men men det er gået
ned,jeg aner faktsik ikke hvad det fejler.Jeg vil helst ikke købe nyt
graffikkort nu,men hellere vente til sommer,men kan få et grafikkort
repareret og hvis ja kan det betale sig..

synes jeg hørte en snakke om engang at det tit var en eller anden lille dims
til en 50´er der gik i stykkermen ved ikke om det passer

mvh Denis

Fra : Brian Lund

Dato : 06-02-04 02:28

> [...]
dims
> til en 50´er der gik i stykkermen ved ikke om det passer

Hvad er der galt?

Hvis billedet er sløret er det sikkert en kondensator der er gået, hvis du
bare får sort skærm og/eller BIOS melder fejl (Lyde eller kode på LED på
bundkortet) er det ikke sikkert (Og usandsynligt) det kan ordnes...

Brian

Fra : D.Riis

Dato : 06-02-04 07:47

Hejsa,jamen der bliver hverken sløret billede eller sort skaærm,det yder
ligesom bare ikke rigtig noget..bliver ingen gnag rigtig varmt,da jeg måske
troede det var rammene der var røget..

Denis

Fra : Brian Lund

Dato : 06-02-04 19:50

> Hejsa,jamen der bliver hverken sløret billede eller sort skaærm,det yder
> ligesom bare ikke rigtig noget..bliver ingen gnag rigtig varmt,da jeg
måske
> troede det var rammene der var røget..

Hvad skal der repareres ved et kort der ikke fejler noget...
Er det mon ikke bare et problem med drivere?

Prøv evt. med detonator 45.23, eller en anden i 4x serien.

Har du installeret driverne til dit bundkort?

Når du siger "det yder ikke noget" er det så fordi du får en ringere score i
3dmark eller hvad?
Hvordan har du testet det? - En fejl på RAM kan nogen gange ses ved at der
flimrer hvide pixels i billedet.

Brian

Fra : D.Riis

Dato : 07-02-04 08:53

"Jamen det fejler altså noget Brian..Har prøvet et tonsvis af drivere,med
same resultat.Problemmet var at min Cpu, strøg op og ydede 100% bare jeg
åbnede Outlook express,min søn kunne ikke spille selv små ikke krævende
spil og jeg kunne ikke spille dod,for så frøs computeren.Det er den altså
holdt op med efter at jeg har skiftet grafikkortet ud,det er bare ikke lige
så godt som det ti 4200......

Denis