ti4600 skal skiftes til ???
Fra : Rabbit_HGC

Dato : 04-02-04 09:07

Hej alle

Jeg har et GeForce 4-Ti4600 og det kører sådan set kanon nok, men for søren
da det larmer. Det larmer fuldstændig vildt simpelthen. Så nu gider jeg ikke
det mere, nu vil jeg have et andet.

Jeg skal bruge det til Ghost Recon, Doom3, Half life 2 o.a.

Min pc er en P4 2.8, med asus pc800 deluxe, 1024 mb ram.

Jeg har fået foreslået følgende Radeon 9600 XT 128M DDR AGP VGA/TVO/DVI-I
Ultimate

Er det ok?

Bo

Fra : SA

Dato : 04-02-04 09:35

"Rabbit_HGC" <sofus@post1.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Min pc er en P4 2.8, med asus pc800 deluxe, 1024 mb ram.
>
> Jeg har fået foreslået følgende Radeon 9600 XT 128M DDR AGP VGA/TVO/DVI-I

Hej Bo.

Såfremt du egentlig er tilfreds med dit grafikkort, hvorfor så ikke nøjes
med at købe og montere en ny køler/blæser, hvis det altså er den der larmer
så meget. Det er jo altså noget billigere end at købe et nyt grafikkort!

Kig f.eks. på http://www.studiedata.dk/productlist.asp?Fane=COLD,COCOVG
De har et par stykker at vælge imellem. Ellers kig dig lidt omkring på
nettet.

/SA

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 04-02-04 19:20

SA wrote:
> Kig f.eks. på
> http://www.studiedata.dk/productlist.asp?Fane=COLD,COCOVG
> De har et par stykker at vælge imellem. Ellers kig dig lidt omkring på
> nettet.

Helt enig. Så meget hurtigere er R9600XT heller ikke i forhold til GF4
Ti4600, ok den har da DX9 supporten, men jeg synes det er at give mange
penge for en relativt lille forskel. Tror man skal op i minimum R9800NP for
at man kan sige at det er en acceptabel forskel.

Jeg ville også vælge kølerløsningen - men bemærk at garentien højst
sandsynligt ryger ved operationen...

--
Mvh/Martin K
2 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 05-02-04 08:05

Takker for Jeres svar. Jeg går i tænkebox.

Bo

Fra : Stig Mogensen

Dato : 05-02-04 09:15

> Kig f.eks. på http://www.studiedata.dk/productlist.asp?Fane=COLD,COCOVG
> De har et par stykker at vælge imellem. Ellers kig dig lidt omkring på
> nettet.

Godt råd! Jeg har selv en G4 TI-4800SE, med den gamle Zalman heatpipe køler,
som har lidt mindre areal end den der sælges nu.......har aldrig haft det
mindste bøvl, men til gengæld fred og ro - også til UT2k3 og lignende

/Stig
--
* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*

Fra : Bo Hellum

Dato : 05-02-04 19:38

Rent hastighedsmæssigt så viser 3dMark 2003 følgende.

Ti4600 = 1841
9600XT = 3840

Så der er der i hvertfald en væsentlig forskel.

Lydmæssigt, vil vise sig senere iaften.

Go weekend.

Bo

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 05-02-04 20:26

Bo Hellum wrote:
> Rent hastighedsmæssigt så viser 3dMark 2003 følgende.
>
> Ti4600 = 1841
> 9600XT = 3840
>
> Så der er der i hvertfald en væsentlig forskel.

Ja, men det er også fordi det er DX9 der primært testes, hvilket Ti4600 jo
ikke har. Så mange spil/programmer er det heller ikke endnu der understøtter
DX9.... jeg ville stadig vente lidt endnu med at skifte gfx.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 05-02-04 20:58

Martin Kirschmeyer wrote:

> Ja, men det er også fordi det er DX9 der primært testes, hvilket
> Ti4600 jo ikke har.

Nemlig, Toms Hardware har haft en på sammenligning af blandt andet TI4200 og
9600 Pro
I UT2003 render TI4200 fra 9600 Pro'en hvis man kører uden FSAA
http://www6.tomshardware.com/graphic/20030416/radeon_9600-07.html

- Peter

Fra : Martin Vollert

Dato : 05-02-04 21:13

"Bo Hellum" <sofus@post1.tele.dk> wrote in message
> Rent hastighedsmæssigt så viser 3dMark 2003 følgende.
>
> Ti4600 = 1841
> 9600XT = 3840
>
> Så der er der i hvertfald en væsentlig forskel.

Så prøv med 3dmark 2002 så vil det nok se lidt anderledes ud.

--
Hilsen Martin.

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 05-02-04 21:32

Martin Vollert wrote:
> Så prøv med 3dmark 2002 så vil det nok se lidt anderledes ud.

Det er der ikke noget der hedder 3DMark2001SE...

Fra : Martin Vollert

Dato : 06-02-04 05:23

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> wrote in message

> Det er der ikke noget der hedder 3DMark2001SE...

LOL tak, det er ved at være lang tid siden jeg har brugt den slags
Men tak for rettelsen
Men jeg ved at DX9 eller ikke gør en stor forskel på 3dmark2003.

--
Hilsen Martin.

Fra : Brian Lund

Dato : 06-02-04 20:03

> LOL tak, det er ved at være lang tid siden jeg har brugt den slags
> Men tak for rettelsen
> Men jeg ved at DX9 eller ikke gør en stor forskel på 3dmark2003.

Nu mener du igen 2001?

2003 er nemlig 50% DX9 tests ca - Hvor 2001 er 0% DX9 test! :)

Brian

Fra : Martin Vollert

Dato : 06-02-04 20:34

> Nu mener du igen 2001?
>
> 2003 er nemlig 50% DX9 tests ca - Hvor 2001 er 0% DX9 test! :)

njaa, jeg mener at forskellen på et DX9 kort og et ikke DX9 kort
ville ikke være så stor i 3d2001 som i 3d2003 netop pga DX9
udgør 50 % af testene, og det er vel egenligt ikke ret mange spil der
(endnu) udnytter DX9 er der ??.
--
Hilsen Martin.

Fra : Brian Lund

Dato : 06-02-04 20:53

> [...]
> ville ikke være så stor i 3d2001 som i 3d2003 netop pga DX9
> udgør 50 % af testene, og det er vel egenligt ikke ret mange spil der

Nemlig, jeg forstod det blot omvendt sådan som du skrev det før :)

Nej der er ikke mange spil der kører DX9 endnu, og dem der er kan godt køres
på DX8 kort (Med manglende effekter dog) SVJV

Brian