hva skal man kigge efter???
Fra : John Nielsen

Dato : 04-02-04 02:01

hej ng
jeg står og skal ud og have nyt kort,, og jeg har tænkt mig at ofre ca
3000kr,, og har lige de sidste spørgsmål,, hva skal jeg gå efter i denne
klasse,, er det selve bånd bredden, ddr2 ram, memory clock hastighed eller
bare det hele, jeg er rimlig newbie på dette område,, men pengene skal
bruges på ydelsen ikke på alle de spil, og programmer som nogle gange følger
med,

hilsen jm
__________________________________________________________________ john
Nielsen ICQ#: 344878025 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : Jesper

Dato : 04-02-04 08:56

Hvad du skal kigge efter er lidt svært at svare på da du ikke lige har
skrevet hvad du skal bruge kortet til. Der er meget stor forskel på om det
skal være et kort til spil, eller om du skal bruge det til avanceret
grafik-programmer. Men jeg vil så sige at den prisklasse du leder i er der
nok nogen kort der kan opfylde begge dele. Spørgsmålet er så bare, om du vil
få den fulde effekt af kortet, men hvis du oplyser hvordan resten af dit
system ser ud, så er der nok en venlig "nørd" der kan hjælpe dig med at
finde lige netop det kort der vil give dig det bedste resultat.

MVH

Jesper

Fra : John Nielsen

Dato : 04-02-04 11:55

ja oki,, det skulle jeg nok have gjort,,,
kortet skal bruges til spil,, min pc består af amd 1400mhz 266fsb,,256 2100
ddr..
så det skal kun bruges til spil,,

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 04-02-04 17:52

> [...]
> ja oki,, det skulle jeg nok have gjort,,,
> kortet skal bruges til spil,, min pc består af amd 1400mhz 266fsb,,256

Ok, med de krav, og de specs, så ville jeg nok anbefale følgende:

1. Køb et HighTech Radeon 9800 Pro til ca. 2000,-

2. Brug de resterende penge på 512 MB RAM mere
(nøjes evt. med minimum 256 MB) , og en lidt hurtigere processor
( f.eks.XP 2200+ til ca. 500,-).

Dét vil virkelig kunne mærkes

Venlig hilsen
Henrik