Køb af nyt grafikkort
Fra : Michael Christoffers~

Dato : 03-02-04 15:13

Hej

Jeg står i den situation at jeg skal have et nyt grafikkort og så ville jeg
lige høre her, om der var nogle kloge hoved som kunne komme med nogle tip.

Mit budget ligger mellem 1000-1500kr.

Jeg har kigget meget rundt omkring og valget står i øjeblikket mellem:

Gecube ATI RADEON 9600 XT 256mb
eller
Creative NVidia GeForce FX 5600XT 256mb

Jeg vil gerne have et 256mb kort, da jeg kan forstå at det er det mest
fornuftigste at satse på.

Findes der evt. et bedre valg inden for mit budget?

Min comp. spec.:
Ahtlon XP 2600+
ASRock K7VM4 bundkort
512mb DDR-ram (2x256)
Creative Geforce MX 420 64mb PCI (skal senere bruges til en ekstra skærm)
Codegen 300W strømforsyning
Bliver mest brugt til 3d-spil, DirectorMX og Photoshop.

mvh
Michael

Fra : Brian Lund

Dato : 03-02-04 18:24

> [...]
> fornuftigste at satse på.
>
> Findes der evt. et bedre valg inden for mit budget?

Glem FX 5600...

Se istedet for på FX 5900 XT, det kan fås for ca. 1500 kr...

Du behøver ikke nødvendigvis et kort med 256 MB RAM, kun hvis du absolut VIL
køre spil med detaljer på maximale indstillinger, og endnu kun i nogen
enkelte spil...

At kortet har 256 MB RAM gør ikke kortet hurtigere, og det er netop
problemet, det kan godt være spillet skal bruge så mange RAM for at køre
maximale detaljer men måske er chippen så for langsom til at kunne køre
spillet acceptabelt...

Jeg ville satse på FX 5900 XT selvom det kun har 128 MB RAM...

http://www.tomshardware.com/graphic/20031229/vga-charts-03.html

Brian

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 03-02-04 21:57

Jeg har kigget på et FX5900 XT fra Club 3D til ca. 1500. Jeg læste bare hos
en forhandler at kortet krævede min. en 350w strømforsyning.
Og jeg har desværre kun en Codegen 300w.

Michael

Fra : N´far

Dato : 03-02-04 22:06

"Michael Christoffersen" <newsgroups@FJERNDETHERsomething.dk> skrev i en
meddelelse news:bvp22p$1lti$1@news.cybercity.dk...
> Jeg har kigget på et FX5900 XT fra Club 3D til ca. 1500. Jeg læste bare
hos
> en forhandler at kortet krævede min. en 350w strømforsyning.
> Og jeg har desværre kun en Codegen 300w.

Jeg har en PoV 5900XT. Og kun en 300W PSU.

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 03-02-04 22:11

Hvor har du købt det henne ? Og til hvilken pris ?
Jeg kan nemlig ikke finde det på edbpriser.dk

Michael

Fra : N´far

Dato : 03-02-04 22:24

Point of View, sorry. Midt-Data 3 uger siden..16**kr.

Fra : Rafael

Dato : 03-02-04 23:25

Jeg sidder også hjemme med et Codegen 300w og mit Club 3D 5900 XT kører som
en drøm.

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 04-02-04 21:58

Hvor meget giver din Codegen på +12v ?

Jeg har nemlig fået at vide at det der er vigtigt i forbindelse med
grafikkort er hvor meget PSU giver på +12v

Jeg har selv 2 Codegen model:300x, ATX 2.03(P4) 300w
Det underlige er dog at den ene fra aug. 2003 leverer 13A på +12v og den
anden fra nov. 2003 leverer 11A på +12v.
Og det lige præcis samme model !?

Michael

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 03-02-04 15:35

"Michael Christoffersen" <newsgroups@FJERNDETHERsomething.dk> wrote in
message news:bvoac8$lhg$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> fornuftigste at satse på.
>
> Findes der evt. et bedre valg inden for mit budget?

I den prisklasse findes ikke et bedre kort i øjeblikket.
---
Mvh
Anders

Fra : Jesper

Dato : 04-02-04 09:03

Hvis du kigger lidt rundt på de forskellige test-sites, så vil du faktisk
opdage, at et kort med 256 mb overhovedet ikke performer bedre end et med
128 mb, så jeg vil tilråde dig, at nøjes med at kigge på dem med 128 mb, og
måske en lidt hurtigere GPU i stedet for. Et kort jeg ville kigge meget
grundigt på, er et Radeon 9500, som så ikke er noget nyt kort, men det kan
så til gengæld clockes op så det performer lige så godt som et 9700, og det
til den nette pris af omkring 1200,- kr. Kortet skal bestilles hjem fra
Tyskland, men jeg kan ikke lige huske en adresse nu, men det skulle undre
mig om du ikke kan få den af en af de andre der læser dette.

MVH

Jesper

"Michael Christoffersen" <newsgroups@FJERNDETHERsomething.dk> skrev i en
meddelelse news:bvoac8$lhg$1@news.cybercity.dk...

Fra : HJMM

Dato : 10-02-04 18:33

her et link til en shop i tyskland som efter sigende sælger garanter bare
overclock venlige grafik kort
http://www.radeon-shop.de/shop/
håber du kan bruge det mvh sloth
har fået linket fra denne hjemm side