Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
5900xt og passiv køler
Fra : Bo

Dato : 30-01-04 21:57

Jeg overvejer at købe et Club 3D FX5900 XT kort
(http://m-e.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=27030) men jeg er lidt
bekymret for om det larmer, hvad er jeres erfarring ? er det evt. muligt at
udskifte blæseren ? evt. til en Zalman passiv køler ?

Lige nu går jeg faktisk og venter på at Sapphires 9600xt Ultimate Edition
(passiv køler ab. fabrik) skal komme til landet, men efter at have læst
forskellige sider og set nogle tests er jeg blevet lidt usikker på dette
valg og overvejer derfor nu et FX5900 XT kort istedet for, hvad mener I om
det ?

Mvh
Bo

Fra : Brian Lund

Dato : 30-01-04 22:44

> [...]
> valg og overvejer derfor nu et FX5900 XT kort istedet for, hvad mener I om

Sådan som det ser ud med tests og sådan, ja så er 5900 XT det bedste køb i
den prisklasse lige nu :)

Jeg kender ikke kortet, har selv et 9500 pro med zalman passiv køleprofil -
Det virker fint, bliver dog ret varmt... Men hvis du for eksempel køber en
pabst 12 dB blæser og monterer har du lydløs effektiv køling!

Det kræver dog at du kan finde nogen 3mm bolte og møtrikker da montage til
blæser ikke følger med ;)

En anden løsning er at købe zalmans egen "OP-1" som er en blæser beregnet
til profilen (Med skruer til ophæng).

Brian

Fra : Bo

Dato : 31-01-04 09:56

Ok, men ved du om den køler kan "gå på" et 5900xt kort ?

Mvh
Bo

Fra : Brian Lund

Dato : 31-01-04 18:07

> Ok, men ved du om den køler kan "gå på" et 5900xt kort ?

Det kan "gå på" alle grafikkort hvor køleren er monteret igennem nogen
huller på printet, det er stort set alle nyere grafikkort! - Jeg kender så
ikke 5900 xt, men jeg ved det passer på andre modeller af FX kort så mon
ikke det også passer på FX 5900 XT!

Brian

Fra : N´far

Dato : 31-01-04 02:00

"Bo" <no_name[no spam]@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> udskifte blæseren ? evt. til en Zalman passiv køler ?

mit 5900XT larmer ikke...læs ellers her:

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=63494&Bedom=true

Fra : Bo

Dato : 31-01-04 09:59

Ok, men tror du det er muligt at udskifte blæseren hvis den begynder at
larme ?

Jeg havde på et tidspunkt lånt et CeCube RADEON 9600 XT Xtreme Edition og
den havde en speciel blæser der ikke så ud til at kunne udskiftes, kan det
være det samme problem med Club 3d 5900xt kortet ?

mvh
Bo

Fra : Benja

Dato : 31-01-04 03:30

> [...]
at
> udskifte blæseren ? evt. til en Zalman passiv køler ?

Jeg kan ikke hjælpe med dit spørgsmål, men hvis du beslutter at købe det kan
du få det lidt billigere her:

http://www.gate2prices.dk/hardware/hardware-vis.asp?Kode=H010725

Mvh.
Benja

Fra : Bo

Dato : 31-01-04 13:04

Jeg skal måske lige nævne at mit system i øvrigt er et Epox 8a7k+ AMD 1800
XP.

Vil det overhovedet kunne udnytte et FX5900 XP kort ?

Mvh
Bo