ATI driver og TV-out
Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 29-01-04 15:22

Hej i gruppen,

jeg har lidt problemer med mit ATI Radeon 9200
og TV-Out.
Det virker sådan set fint, men jeg vil gerne arbejde
på PCen imens der kører en film på TVet.
Jeg har fået det til at virke i omvendt rækkefølge,
dvs. film i fuld skærm på monitor og der kan arbejdes
på TVet - det er dog ikke optimalt :)
Jeg vil gerne gøre det den anden vej, men syntes at
have prøvet en masse ting. Er der nogen der har svaret?

Jeg bruger denne driver:
wxp-w2k-catalyst-7-97-031212a-013118c

Windows XP Pro

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Kim Larsen

Dato : 29-01-04 16:04

"Mikael Nørrelund Andersen" <nospam@mikael-noerrelund.dk> skrev i en
meddelelse news:40191668$0$25805$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> [...]
> på TVet - det er dog ikke optimalt :)
> Jeg vil gerne gøre det den anden vej, men syntes at
> have prøvet en masse ting. Er der nogen der har svaret?

Først og fremmest skal du gå til dit kontrolpanel og under skærme, der skal
TV sluttes til, der efter går du til fanebladet "Overlay" og finder knappen
"indstillinger for klon-tilstand" og der inde skal du markere
Teatertilstand, Samme som udgangsvideo og 4:3 (Standard TV), så skulle det
gerne virke.

Kim Larsen

Fra : Brian Lund

Dato : 29-01-04 21:11

> [...]
> "indstillinger for klon-tilstand" og der inde skal du markere
> Teatertilstand, Samme som udgangsvideo og 4:3 (Standard TV), så skulle det

Mjah, men hvis du bruger windows media player kan du ikke minimere, eller
overlappe videoen med et andet vindue!

Hvis du bruger winamp til at afspille video kan du derimod godt minimere, og
stadigt se videoen på TV, har dog ikke er faringer med andre players...

Brian

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 30-01-04 07:42

Brian Lund wrote:
> hvis du bruger windows media player kan du ikke minimere,
> eller overlappe videoen med et andet vindue!

Er du sikker?
- Det jeg gerne vil, er at have min afspiller minimeret på monitoren
og filmen i fuld skærm på TVet - jeg kunne på mit gamle Matrox
sammen med Windows Media Player.

> Hvis du bruger winamp til at afspille video kan du derimod
> godt minimere, og stadigt se videoen på TV, har dog ikke
> er faringer med andre players...

Okay, men den tid den sorg. Nu skal jeg først have ændret
mit oprindelige "problem".

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Brian Lund

Dato : 03-02-04 18:32

> Er du sikker?
> - Det jeg gerne vil, er at have min afspiller minimeret på monitoren
> og filmen i fuld skærm på TVet - jeg kunne på mit gamle Matrox
> sammen med Windows Media Player.

Jeg kan ihvertfald ikke, nu bruger jeg også windows media player version 7,
ved ikke om man (jeg) kan i v. 9...

Brian - Med Windows 2000

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 03-02-04 22:57

Brian Lund wrote:

> Jeg kan ihvertfald ikke, nu bruger jeg også windows media
> player version 7, ved ikke om man (jeg) kan i v. 9...

Jeg kan heller ikke minimere, men har ikke prøvet at overlappe
med et andet program - hovedsagen er dog at det virker :)

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 30-01-04 07:40

Kim Larsen wrote:
> [...]
> klon-tilstand" og der inde skal du markere Teatertilstand,
> Samme som udgangsvideo og 4:3 (Standard TV), så

Jeg har vist ikke forklaret mig godt nok, det er nemlig lige
hvad jeg har gjort - det virker bare omvendt!
- Altså film kommer i fuld skærm på min monitor...
Hvordan ændres dette nemmest?
- Skal der laves om på primær og sekundær skær og hvordan?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Martin T.

Dato : 30-01-04 10:21

"Mikael Nørrelund Andersen" <nospam@mikael-noerrelund.dk> wrote in message
> [...]
> på TVet - det er dog ikke optimalt :)
> Jeg vil gerne gøre det den anden vej, men syntes at
> have prøvet en masse ting. Er der nogen der har svaret?

Nu ved jeg ikke hvilket operativsystem du bruger, men under Windows XP gør
jeg følgende.

Under "Display Properties" har jeg tildelt min TFT arbejdsskærm som skærm 1,
der kører i 1280x1024 i 60Hz. Dernæst klikker man på skærm 2, som er farvet
lidt ud (skyggegrå) og vælger funktionen "extend my Windows Desktop onto
this monitor".

Dernæst går du ind under "Advanced" (skærm 2 skal være valgt, dvs. der skal
være en grå ramme omkring den). Gå ind under "Adapter" og vælg "List All
Modes...". Til mit fjernsyn 21" Sony fjernsyn vælger jeg altid 640x480 i
60Hz (32bit farver).

For at se film på fjernsynet, trækker jeg Windows Media Player 9 sammen til
et lille vindue på skærm 1 og "dragger" derefter det over på fjernsynet.
Når hele vinduet kan ses på fjernsynet maximerer jeg Windows Media Player 9
og nu fylder billedet hele fjernynet og skærm 1 vil være fri.

Har et Radeon 9500Pro og bruger Catalyst 3.10.

Ovenstående virker nok bedst med et 4:3 fjernsyn.

Mvh. Martin

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 30-01-04 14:37

Martin T. wrote:
> Nu ved jeg ikke hvilket operativsystem du bruger,
> men under Windows XP gør jeg følgende.

Jo, hvis du læste hele min post :)

> [...]
> i 60Hz. Dernæst klikker man på skærm 2, som er
> farvet lidt ud (skyggegrå) og vælger funktionen "extend

Jeg kender godt den funktion, men syntes den anden er
smartere og jeg har fået det til at virke med klon-tilstand.
Jeg kan bare ikke minimere afspilleren imens en film kører,
men det må jeg leve med.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund