LAN-problemer!! HJÆÆÆÆLP
Fra : bamse

Dato : 06-02-04 00:44

Hej

Jeg har lige købt et Asus P4V8X-X bundkort, 256 MB PC3200 DDR RAM, Intel
Celeron 2500 Mhz,
40 GB Harddisk, Asus Geforce FX5200 grafikkort m.m.

Jeg har installeret Windows XP Pro men har problemer med at komme på nettet.
Når jeg smider mit
3com netværkskort i PCI-slottet er der ikke nogen problemer og jeg kan
sagtens komme på nettet, men
hvis jeg forsøger med det LAN-kort der er onboard, så virker forbindelsen
ikke. Jeg har været inde
i BIOS og enable LAN.

Kan det have noget at gøre med det Siemens ADSL-modem jeg har fået fra
Tele2?? Evt. noget med
låste mac-adresser (eller hva det nu hedder?). Kort og godt : Hvordan fixer
jeg problemet???

Jeg mener, at jeg engang løste et lignende problem med et
diagnosticeringsprogram, der kunne diagnosticere og omprogrammere
den LAN-chip der sidder på bundkortet. Men jeg ved ikke hvor jeg finder
dette program...

Mange tak på forhånd..

mvh bamse

Fra : reno

Dato : 06-02-04 06:12

Det er helt rigtig det med låst mac-adresse, du kan enten ringe til din
udbyder for at få dem til at cleane din mac-adresse, eller sluk for dit
modem og trække kablet ud i 4 timer, så virke det også, det virkede
ihvertfald her hos mig.
mvh. Reno

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-02-04 16:18

"bamse" <nospam@nospam.nospam> wrote:

>Evt. noget med låste mac-adresser (eller hva det nu hedder?). Kort og godt : Hvordan fixer
>jeg problemet???

Du kan f.eks give on-board lan-kortet samme MAC adresse som dit PCI
kort...

Det gøres i 'Egenskaber for netkortet' -> 'Avanceret' -> 'Network
Adress'.

MAC-adressen kan du formentlig se på en label på PCI-kortet -
Alternetivt må kortet sættes i maskinen hvorefter du kører IPCONFIG
/ALL i en kommandolinie.

<mlr>