Hvilken RAM?
Fra : RO

Dato : 05-02-04 20:45

Kære NG
Jeg skal give noget RAM-hukommelse til min søn i fødselsdagsgave - men han
kan ikke fortælle hvilken slags.

Han har en Pentium ? 450 Mhz og har oplyst, at RAMblokene på bundkortet er
13,4 cm lange med 8 chips på. Endvidere at der står:
LGS GM72V66841CT7J på blokken og så til spørgsmålet:
Kan nogen oplyse hvad jeg skal købe?
På forhånd tak.

Jeg har søgt på GM72V66841CT7J og får en masse henvisninger, men er ikke
sikker på, hvilken slags RAM det er.

Med venlig hilsen
Martins far

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 05-02-04 20:53

Det kan dette program: http://www.aida32.hu/aida32.php

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 05-02-04 20:55

RO wrote:
> Han har en Pentium ? 450 Mhz og har oplyst, at RAMblokene på
> bundkortet er 13,4 cm lange med 8 chips på. Endvidere at der står:
> LGS GM72V66841CT7J på blokken og så til spørgsmålet:
> Kan nogen oplyse hvad jeg skal købe?

Jeg vil skyde på det er SD PC133 ram (udfra de andre specifikationer),
muligvis PC100. Er der to hakker i bunden af klodsen (der hvor kontakterne
sidder)?

--
Mvh/Martin K
2 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 05-02-04 20:59

> Jeg har søgt på GM72V66841CT7J og får en masse henvisninger, men er ikke
> sikker på, hvilken slags RAM det er.

Det ser ud til at være PC100 128MB RAM, når man lige søger hurtigt på
Google.
Du skal nok ikke købe moduler større end 128MB, for der er en stor
risiko for, at boardet ikke understøtter større.
Det er svært at sige noget om mærke og CAS... den ene side skrev dog
noget om Acer.
Og så der er altid en risiko for, at de nye RAM ikke vil arbejde
ordenligt sammen med de gamle, så du må skifte dem alle.

- Lene
http://piv.nu/

Fra : Brian Lund

Dato : 06-02-04 10:35

> [...]
> Og så der er altid en risiko for, at de nye RAM ikke vil arbejde
> ordenligt sammen med de gamle, så du må skifte dem alle.

Jeg har aldrig haft problemer med RAM på eller under 256 MB med nogen af de
boards jeg har pillet ved :)

Brian

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 06-02-04 14:51

> Jeg har aldrig haft problemer med RAM på eller under 256 MB med nogen af de
> boards jeg har pillet ved :)

Jeg indrømmer blankt: jeg har ikke forsøgt!
Men i manualen til min fars board med P3 450 MHz står der, at det kun
understøtter 128MB moduler. Og jeg har hørt om andre med boards fra
samme tid, at deres 256MB moduler kun blev opfattet som 128MB.

- Lene

Fra : Brian Lund

Dato : 06-02-04 20:12

> [...]
> understøtter 128MB moduler. Og jeg har hørt om andre med boards fra
> samme tid, at deres 256MB moduler kun blev opfattet som 128MB.

Ja hvis det står i manualen må man jo regne med det passer, medmindre en
BIOS update har kunnet tage sig af det :)

De boards jeg har haft har alle understøttet 256 MB pr. sokkel, og mange af
dem endda 512, men har alligevel haft problemer med nogen bestemte
RAM-blokke selvom den skulle kunne tage dem...

Brian

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 05-02-04 21:03

Hehe, og så finder jeg også Apacer, 64MB og ECC.
Der stod så også på en side, at chips'ne var lavet af LGS og havde den
serial, du gav. Så det hjælper jo næppe meget på opklaring af
RAM-stangen ;)
Desværre.

- Lene