Fejl HP920C
Fra : J W Nielsen

Dato : 05-02-04 20:01

Hej...
Nu har jeg fulgt HP's hp i en uendelighed og jeg KAN altså ikke finde
løsningen.
Efter en afbrydelse af strømmen til printeren - og tilslutning få sekunder
senere begynder den orange blæk-led at blinke.
Der er 90% på farvepatronen og 100% på den sorte.
Jeg fulgte HP's anvisning og min patron-slæde stopper ud for fejl ved
farvepatronen.
Så har jeg som anvist taget den ud og isat den igen... ingen effekt
Jeg har sikret mig at selve låget er helt lukket...
Jeg har geninstalleret printerens software/driver

MEN DEN BLINKER S.. STADIG

- det mærkelige er, at der jo ikke var nogen fejl inden strømafbrydelsen...

Jeg har selvfølgelig ca. 150 sider som skal udskrives inden weekenden...
Hjælp mig inden jeg bryder helt sammen

/Jørgen

Fra : Lars

Dato : 05-02-04 22:01

"J W Nielsen" <jwnsletdette@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
strømafbrydelsen...

> Jeg har selvfølgelig ca. 150 sider som skal udskrives inden weekenden...

Prøv at geninstaller driveren og udskriv en test side.
Lad bare printeren spytte alle de papirer ud den vil.

Lars

Fra : J W Nielsen

Dato : 06-02-04 14:07

Hej Lars...

Lars wrote:
> Prøv at geninstaller driveren og udskriv en test side.
> Lad bare printeren spytte alle de papirer ud den vil.

Er prøvet to gange - den vil bare ikke skrive noget ud !!!
Øv, øv og 3 gang øv...

Jørgen

Fra : J W Nielsen

Dato : 06-02-04 16:37

Ja, så skriver den igen...

Jeg pungede ud til en ny original HP farvepatron - kr. 345,00 - så slukkede
lampen og den skriver lystigt igen.
Det rejser 2 spørgsmål:
1. Er det en god ide at bruge "piratpatroner" (den kasserede var en Zolid
fra Aldi og var 90% fuld)
2. Det er s.. da ikke smart at man ikke kan skrive ud hvis blot den ene
patron fejler. Jeg havde en masse der skulle udskrives _uden_ farver...

Mvh
Jørgen

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 06-02-04 17:24

> [...]
> 2. Det er s.. da ikke smart at man ikke kan skrive ud hvis blot den ene
> patron fejler. Jeg havde en masse der skulle udskrives _uden_ farver...

Hej JWN
Jeg har på flere typer HP printere fået fejl eller problemer når der har
været indblandet kompatible patroner, tror derfor at HP har lidt antipati
til kompatible patroner men hvad en HP er stadig meget billig i drift set
over nogle år.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : J W Nielsen

Dato : 06-02-04 19:35

Hej Paul...

> [...]
> har været indblandet kompatible patroner, tror derfor at HP har lidt
> antipati til kompatible patroner men hvad en HP er stadig meget

Joeee, tanken har også strejfet mig.
Det er nu første gang jeg har fået problemer.
HP er nok også ganske godt tilfredse med at sælge 30 ml farve til en pris
der svarer til ca. en halv printer...

/Jørgen

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 07-02-04 09:25

> [...]
> Det er nu første gang jeg har fået problemer.
> HP er nok også ganske godt tilfredse med at sælge 30 ml farve til en pris

Hej Jørgen
Har en ven der var glad for sin Lexmark printer men syntes at den brugte
lidt rigeligt med blæk når han udprintede billeder, fik så overtalt ham til
at købe en HP og det blev en 5350 selv om han syntes at patronerne var lidt
dyre. Nu hr han haft printeren i ca et ½ år og som han siger "Det er den
billigste printer i blæk jeg kender, den siger ikke noget når den printer og
den bruger ikke noget blæk" så stadig vil jeg sige HP er meget billig i
drift.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Jesper

Dato : 07-02-04 14:57

Prøv så at overveje en Canon næste gang. For det første er de noget længere
fremme teknologisk, for det andet er priserne på deres blæk til at komme i
nærheden af, og for det tredie kan de nemt bruge kompatible patroner UDEN
brok Samtidig med alt dette har de en blækøkonomi der vil gøre HP grønne af
misundelse. Men hver sin smag. Jeg ved at jeg aldrig vil købe en HP printer.
Som der blev skrevet tidligere .. Priserne på patronerne er vanvittige, og
blæk er der altså ikke så stor forskel på at det berettiger til den ekstreme
overpris at HP tager for den. Men det er som sagt min mening.

MVH

Jesper

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 07-02-04 15:45

"Jesper" <jesper@UPSjacobsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ekstreme
> overpris at HP tager for den. Men det er som sagt min mening.

Hej Jesper
En gang Canon printer aldrig mere Canon printer er utrolig kræsen med papir,
efter 4-5 patronskift skal printerhovedet skiftes og den fortæller ikke
hvilket hoved der skal udskiftes altså! alle til en 500 mand stykket ca. så
altså køb aldrig en Canon printer men gerne en scanner eller et digitalt
camera. Printer så HP scanner så Canon.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen