Hvor lang tid holder en USB ram disk?
Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 05-02-04 14:47

Hvor lang tid skal man regne med at de små USB ram diske holder? Jeg tænker
på de små transportable nøglerings dimser, med f.eks. 128 Mb ram.

Der må vel være en eller anden form for indbygget batteri der kan holde
spændingen på ram kredsen, skulle man tro.

Hvis der er tale om et indbygget batteri, så varer det sikkert ikke evigt.

Nogen der kender til den tekniske side af sagen?

Fra : Andreas Skjæmt Ander~

Dato : 05-02-04 15:17

Henrik G. Jacobsen wrote:

> på ram kredsen, skulle man tro.
>
> Hvis der er tale om et indbygget batteri, så varer det sikkert ikke evigt.

Efter hvad jeg ved er der ikke noget batteri.
Det er FLASH RAM og behøver defor ikke strøm - de får det de skal have via
USB porten.
Har haft min i 1½ år nu og har aldrig haft problemer med den.

Venlig hilsen
Andreas
--
Besvarelser bedes ske i de aktuelle grupper.

Fra : Leony

Dato : 05-02-04 16:39

In news:bvthgo$2bj$1@sunsite.dk,
Henrik G. Jacobsen <nospam@brakmark.dk> typed:

> Hvor lang tid skal man regne med at de små USB ram diske holder? Jeg
> tænker på de små transportable nøglerings dimser, med f.eks. 128 Mb
> ram.

Den generelle levetid plejer at være 1.000.000 læse/skrive operationer.
Det kan selvfølgelig variere alt efter mærke, opbevaring osv. osv.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 05-02-04 17:36

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> In news:bvthgo$2bj$1@sunsite.dk,
> Henrik G. Jacobsen <nospam@brakmark.dk> typed:

Som Leony noterede, angives det, at disse små sager kan holde til en million
læse-skrive operationer.

På kassen, hvori min første af slagsen lå (Medion USB memory drive), står
blandt andet:
Kan slettes op til 1.000.000 gange.
Data lagringstid op til 10 år.
(Det er naturligvis fabrikantens opgivelser, og jeg har ikke set nogle
*uvildige* instansers optegnelser).

Jeg har haft min memory drive i to år - og en lille mappe indeholdende en
sikkerhedskopi af en kode virker stadigvæk.

Hans-Jørgen

www.sindholt.k4.dk