Filer bliver skrivebeskyttede ved brænding~
Fra : Kim Schroeder

Dato : 04-02-04 23:16

Jeg har jævnlig brug for at flytte en lang række filer fra en pc til en anden.
Maskinerne står geografisk langt fra hinanden og er ikke tilsluttet nettet.

Jeg brænder filerne ned på en cd-rom og flytter dem på den måde. Men -
hvordan kan det være, at de alle som een pludselig optræder som skrivebeskyttede,
når de er anbragt på pc nr. 2 ?
De var ikke skrivebeskyttede, da de blev brændt på pc nr. 1.

Jeg spørger, da det er lidt træls manuelt at skulle fjerne skrivebeskyttelsen
for 500 filer..

mvh
Birgitte

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-02-04 23:43

On Wed, 04 Feb 2004 23:15:40 +0100, Kim Schroeder wrote:

> Jeg brænder filerne ned på en cd-rom og flytter dem på den måde. Men -
> hvordan kan det være, at de alle som een pludselig optræder som skrivebeskyttede,
> når de er anbragt på pc nr. 2 ?

Fordi en CD er et skrivebeskyttet medie.

> De var ikke skrivebeskyttede, da de blev brændt på pc nr. 1.

Nej men det bliver de når de brændes.

> Jeg spørger, da det er lidt træls manuelt at skulle fjerne skrivebeskyttelsen
> for 500 filer..

Kan du ikke bare markere alle filer og så vælge filepermissions for dem
alle? Virker glimragende her på min box.. både i KDE og MC.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Kim Schroeder

Dato : 05-02-04 01:07

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse news:pan.2004.02.04.22.42.37.718512@c.dk...
> On Wed, 04 Feb 2004 23:15:40 +0100, Kim Schroeder wrote:

> Kan du ikke bare markere alle filer og så vælge filepermissions for dem
> alle? Virker glimragende her på min box.. både i KDE og MC.

Tak for svaret - men det er prøvet og virker ikke (i Win 98). Jeg vender tilbage
med en mere præcis beskrivelse, når jeg kommer i nærheden af computeren
i morgen.

mvh
Birgitte

Fra : David T. Metz

Dato : 05-02-04 14:22

Kim Schroeder wrote:

> Tak for svaret - men det er prøvet og virker ikke (i Win 98). Jeg
> vender tilbage

Så bruger du bare attrib i en kommandoprompt. Kopier alle filer over i en
sti på hd på den nye og kør "Attrib -R c:\sti\*.* /S /D" Så bliver alle
filer og mapper i "c:\sti" og underliggende mapper uden skrivebeskyttelse.

David

Fra : Thomas Madsen

Dato : 05-02-04 00:02

Kim Schroeder skrev:

> Jeg spørger, da det er lidt træls manuelt at skulle fjerne
> skrivebeskyttelsen for 500 filer..

Så installer WinXP. Den fjerner selv skrivebeskyttelsen når du
kopierer filer fra en CD/DVD ind på harddisken. Det gør ældre
versioner af Windows ikke, eller der er måske slet ikke tale om
Windows?

Jeg synes dog ikke det er så hulens besværligt at fjerne den
skrivebeskyttelse manuelt, men det er selvfølgelig et spørgsmål
om smag og behag. :)

Madsen.

Fra : Kim Schroeder

Dato : 05-02-04 01:11

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:Xns94864DA5165.thomas@madsen.tdcadsl.dk...

> Så installer WinXP.

> Jeg synes dog ikke det er så hulens besværligt at fjerne den
> skrivebeskyttelse manuelt, men det er selvfølgelig et spørgsmål
> om smag og behag. :)

Tak for svaret - men det drejer sig om ca. 2000 filer..
Maskinerne kører Win 98 SE og der er ikke
planer om/mulighed for/råd til Win XP.

mvh
Birgitte

Fra : Anders pedersen

Dato : 05-02-04 14:09

On Thu, 5 Feb 2004 01:11:15 +0100, Kim Schroeder wrote:

> Tak for svaret - men det drejer sig om ca. 2000 filer..
> Maskinerne kører Win 98 SE og der er ikke
> planer om/mulighed for/råd til Win XP.

efcommmander kan gøre det via et filtre du sætter på de mapper filerne
ligger i.

det kan ogsågøres i tc.

--
Med venlig Hilsen
Anders B Pedersen

Fra : Thomas Madsen

Dato : 05-02-04 02:00

Kim Schroeder skrev:

> Tak for svaret - men det drejer sig om ca. 2000 filer..

Det er ikke noget problem, hvis de befinder sig i den samme mappe.
Enten marker den øverste fil i mappen, tryk Shift-tasten ned og
klik på den nederste, hvorefter du højreklikker på de markerede
filer, vælger Egenskaber og fjerner skrivebeskyttelsen, eller
også kan du gøre det fra en DOS-prompt. Hvis filerne befinder sig
i f.eks. C:\Temp så:

attrib -R C:\Temp\*.* [Enter]

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 05-02-04 10:20

> [...]
>klik på den nederste, hvorefter du højreklikker på de markerede
>filer, vælger Egenskaber og fjerner skrivebeskyttelsen,

I Windows Xp kan man også gøre det et trin oppe, under mappens
egenskaber. Men om man også kan det i 98se, husker jeg ikke længere.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Kim Schroeder

Dato : 08-02-04 01:30

1000 tak for hjælpen - nu kan jeg markere alle filer på een gang og fjerne skrivebeskyttelsen :)

mvh
Birgitte