klumper i cd-rom drev
Fra : CC

Dato : 02-02-04 22:17

Hej
Når jeg bruger mit cd-rom drev er der klumper i lyden.
Det kom på mit sidste drev, og jeg købte et nyt og satte i maskinen. Det
virkede......i en måned, nu er der også klumper i det nye.
Nogen der har et bud på dette ?
Kan det være noget med opsætningen ? I så fald hvad gør jeg ved det ?
Venligst
CC

Fra : Rasmus Klitgaard-Nie~

Dato : 04-02-04 19:00

"CC" <honky89@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nogen der har et bud på dette ?
> Kan det være noget med opsætningen ? I så fald hvad gør jeg ved det ?

Du er vel ikke kommet til at slå Burnproof (eller hvad det nu hedder på dit
drev)? det er ikke populært blandt CD-afspillere.

/rasmus

Fra : CC

Dato : 04-02-04 20:11

Hej
Hvad betyder det du fortæller ?? og hvor findes den indstilling ?
Claus

Fra : Rasmus Klitgaard-Nie~

Dato : 05-02-04 18:57

> Hej
> Hvad betyder det du fortæller ?? og hvor findes den indstilling ?
> Claus

Burnproof gør, at man kan skrive til en CD med færre fejlbrændinger. I gamle
dage skulle dataene komme i en lind strøm for at brændingen gik godt, men
med burnproof gør det ikke noget at dataene kommer i klumper.
Audio-CD'er SKAL skrives jævnt, og det er det Burnproof kan ødelægge.

Hvis du bruger Nero til at brænde og du har startet en ny AudioCD, er der
under menuen "Files","Compilation Info" et faneblad der hedder "Burn" her
skulle gerne være en boks hvor der står "BURN-proof" ved - den skal der IKKE
være kryds i...

Håber det hjælper
/rasmus

Fra : Per Nielsen

Dato : 05-02-04 19:24

Rasmus Klitgaard-Nielsen wrote:
> [...]
> klumper.
> Audio-CD'er SKAL skrives jævnt, og det er det Burnproof kan ødelægge.

Sidstnævnte har jeg ikke hørt om før, er det noget du har mulighed for at
uddybe?