ang. IR port som fjernbetjening
Fra : Bossy

Dato : 02-02-04 00:50

hej gruppe

har fået et lumatron tv foræret ...uden fjernbetjening

men da jeg har 3 forsk multi fjernbetjeninger , skulle det jo ikke være
noget problem

men det er det ..har fået allr funktioner til at virke ...på nær "vælg"
knappen når man er inde i on-screen meny'er
så derfor kan jeg ikke indkode kanaler i tv'et

og her er det så at jeg tænkte om jeg kunne bruge den infra røde port på min
bærbare som fjernbetj. evt. ladde den scanne en masse frekvenser igennem
indtil den rammer den rigtige ... er der nogen der ved om det kan lade sig
gøre ...og som evt. har nogle forslag til software

bossy

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 02-02-04 09:25

On Mon, 2 Feb 2004 00:50:26 +0100, "Bossy"
<qualen@FJENDETTEaab-net.dk> wrote:

> [...]
>indtil den rammer den rigtige ... er der nogen der ved om det kan lade sig
>gøre ...og som evt. har nogle forslag til software

Så skal din bærbare stå meget tæt på fjernsynet - og så kan du jo lige
så godt skifte kanal med fingrerne.
IR-porten på en bærbar er nemlig en såkaldt "short range - high
capacity" først og fremmest beregnet på at overføre relativt store
datamængder, mens en tv-fjernbetjening er "long range - low capacity"
først og fremmest beregnet på lang rækkevidde.

KS

Fra : Bossy

Dato : 02-02-04 18:45

jo men det gør heller ikke noget da det kun er for at programere tv'et at
jeg skal bruge den bærbare

jeg har en fjernbetjening der kan skifte kanal og skrue op og ned for lyden
....men det hjælper jo ikke når der ikke er kodet nogle kanaler ind som jeg
kan skifte imellem

og fjernbetjeningerne jeg har kan ikke bruges til at lægge kanalerne ind
med

bossy

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 02-02-04 21:33

On Mon, 2 Feb 2004 18:45:15 +0100, "Bossy"
> [...]

>...men det hjælper jo ikke når der ikke er kodet nogle kanaler ind som jeg

Okay - så er her et site med en masse information om at bruge en pc
som optager og afspiller af signalerne. Desværre ser det ikke helt
enkelt ud...

KS

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 02-02-04 22:31

On Mon, 02 Feb 2004 21:33:00 +0100, kelds@ofir.dk wrote:

>Okay - så er her et site med en masse information om at bruge en pc
>som optager og afspiller af signalerne. Desværre ser det ikke helt
>enkelt ud...

Ups - glemte linket:

http://www.epanorama.net/links/irremote.html