/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Kan dette godkendes?
Fra : Allan


Dato : 30-01-04 21:35

Jeg har handlet nu...

Asus P4P800 Deluxe
P4 2.6 Ghz box.
2 x 512 PC3200 DDR

Er det okay?



 
 
Martin Thunø (30-01-2004)
Kommentar
Fra : Martin Thunø


Dato : 30-01-04 21:42

Må da være op til dig om det er okay - det er jo trods alt dig der skal
bruge det


"Allan" <a@fd> skrev i en meddelelse
news:401abfe9$0$29317$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Jeg har handlet nu...
>
> Asus P4P800 Deluxe
> P4 2.6 Ghz box.
> 2 x 512 PC3200 DDR
>
> Er det okay?
>
>



Allan (30-01-2004)
Kommentar
Fra : Allan


Dato : 30-01-04 23:11

> > Jeg har handlet nu...
> >
> > Asus P4P800 Deluxe
> > P4 2.6 Ghz box.
> > 2 x 512 PC3200 DDR
> >
> > Er det okay?

> Må da være op til dig om det er okay - det er jo trods alt dig der skal
> bruge det

Mener: Passer det sammen - når jeg får det hjem - så passer P4'ern i soklen
og RAM'ene er også okay?
Jeg har ikke så meget styr på det her med FSB, Ram hastighed etc.

Forresten... 300 watt strømforsyning er nok ik?

Mvh
Allan



Lene Skov Mikkelsen (31-01-2004)
Kommentar
Fra : Lene Skov Mikkelsen


Dato : 31-01-04 00:38

> Forresten... 300 watt strømforsyning er nok ik?

Jo, det burde det være, hvis bare der er P4 stik på (4 ben i kvadrat).
Jeg sidder dog med en ældre generation af Asus-kortene (P4G8X Deluxe),
hvor man i stedet kan bruge et almindeligt aflangt 4-bens stik, som
normalt bruger til diske. Jeg ved ikke, om de har taget det med til deres
nye bundkort.

- Lene

Allan (31-01-2004)
Kommentar
Fra : Allan


Dato : 31-01-04 11:08

> Jo, det burde det være, hvis bare der er P4 stik på (4 ben i kvadrat).
> Jeg sidder dog med en ældre generation af Asus-kortene (P4G8X Deluxe),
> hvor man i stedet kan bruge et almindeligt aflangt 4-bens stik, som
> normalt bruger til diske. Jeg ved ikke, om de har taget det med til deres
> nye bundkort.

Tak for det. Det var sådan noget jeg efterlyste. Det ville være så ærgeligt
at stå med alle stumperne og så ikke kunne bruge det. Nu har jeg slettet min
ordre hos MidtData og oprettet en ny magen til + en ATX 350 watt P4 low
noise strømforsyning. Så skulle der være styr på det.

Mvh
Allan Rasmussen



Martin Kirschmeyer (31-01-2004)
Kommentar
Fra : Martin Kirschmeyer


Dato : 31-01-04 12:16

Allan wrote:
> Tak for det. Det var sådan noget jeg efterlyste. Det ville være så
> ærgeligt at stå med alle stumperne og så ikke kunne bruge det. Nu har
> jeg slettet min ordre hos MidtData og oprettet en ny magen til + en
> ATX 350 watt P4 low noise strømforsyning. Så skulle der være styr på
> det.

OK - hvad er det for nogle ram du har valgt?

--
Mvh/Martin K
www.lemansarea.dk - Motorløbet Le Mans i koncentreret form!
2 x Le Mans tilskuer - on location...



Allan (31-01-2004)
Kommentar
Fra : Allan


Dato : 31-01-04 15:37

> > Tak for det. Det var sådan noget jeg efterlyste. Det ville være så
> > ærgeligt at stå med alle stumperne og så ikke kunne bruge det. Nu har
> > jeg slettet min ordre hos MidtData og oprettet en ny magen til + en
> > ATX 350 watt P4 low noise strømforsyning. Så skulle der være styr på
> > det.
>
> OK - hvad er det for nogle ram du har valgt?

Kingston - helt præcis hedder de:
Kingston 512 MB DDR RAM 3200 (PC400) - KVR400X64C3A/5

Valgte Kingston på trods af at jeg tidligere har haft bøvl med dem. Men
kender mange der synes de er fine. Jeg er ellers mest til Apacer. De var dog
en tand dyrere.. Gad vide om de også er den tand bedre... ?

Kingston - kan godt gå i Asus P4P800 Deluxe?

Mvh
Allan



Martin Kirschmeyer (31-01-2004)
Kommentar
Fra : Martin Kirschmeyer


Dato : 31-01-04 16:03

Allan wrote:
> Kingston - helt præcis hedder de:
> Kingston 512 MB DDR RAM 3200 (PC400) - KVR400X64C3A/5

OK - ifølge dette så kører de CL3?


> Valgte Kingston på trods af at jeg tidligere har haft bøvl med dem.
> Men kender mange der synes de er fine. Jeg er ellers mest til Apacer.
> De var dog en tand dyrere.. Gad vide om de også er den tand bedre... ?

OK - Ellers ville jeg se på nogle Kingston HyperX eller Corsair (der nok er
det bedste der fås)...


> Kingston - kan godt gå i Asus P4P800 Deluxe?

Naturligvis - det vil sikkert virke uden problemer...

--
Mvh/Martin K
www.lemansarea.dk - Motorløbet Le Mans i koncentreret form!
2 x Le Mans tilskuer - on location...



Allan (31-01-2004)
Kommentar
Fra : Allan


Dato : 31-01-04 16:42

> > Kingston - helt præcis hedder de:
> > Kingston 512 MB DDR RAM 3200 (PC400) - KVR400X64C3A/5
>
> OK - ifølge dette så kører de CL3?

Se nu er vi inde på noget jeg ikke lige har sat mig ind i...
Har det noget at gøre med om de kører hurtigere når man "parrer 2 klodser" -
f.x. 2x512 i stedet for een 1024 ?

> > Valgte Kingston på trods af at jeg tidligere har haft bøvl med dem.
> > Men kender mange der synes de er fine. Jeg er ellers mest til Apacer.
> > De var dog en tand dyrere.. Gad vide om de også er den tand bedre... ?
>
> OK - Ellers ville jeg se på nogle Kingston HyperX eller Corsair (der nok
er
> det bedste der fås)...
>
> > Kingston - kan godt gå i Asus P4P800 Deluxe?
>
> Naturligvis - det vil sikkert virke uden problemer...

og yde som de skal? Jeg har ikke tænkt mig at OC'e... (sådan lige det først
år ihvertfald)

Mvh
Allan



Martin Kirschmeyer (31-01-2004)
Kommentar
Fra : Martin Kirschmeyer


Dato : 31-01-04 17:07

Allan wrote:
> Se nu er vi inde på noget jeg ikke lige har sat mig ind i...

OK - det er ram timings...


> Har det noget at gøre med om de kører hurtigere når man "parrer 2
> klodser" - f.x. 2x512 i stedet for een 1024 ?

Når du vælger et Intel baseret system, vil de altid give en god del
performace ekstra at køre dual channel. Men det har nu ikke så meget med det
at gøre. Det bedste at at køre CL2 (Cas Latency). Men hvis du ikke vil OC,
så tror jeg nok det går alligevel

--
Mvh/Martin K
www.lemansarea.dk - Motorløbet Le Mans i koncentreret form!
2 x Le Mans tilskuer - on location...



Lene Skov Mikkelsen (31-01-2004)
Kommentar
Fra : Lene Skov Mikkelsen


Dato : 31-01-04 20:32

>> > Kingston - helt præcis hedder de:
>> > Kingston 512 MB DDR RAM 3200 (PC400) - KVR400X64C3A/5
> Har det noget at gøre med om de kører hurtigere når man "parrer 2 klodser" -
> f.x. 2x512 i stedet for een 1024 ?

Det bedste vil klart være 2x512 frem for 1x1024, da du har købt et board
med dual channel, hvilket vil sige, at det kan udnytte båndbredden på 2
ramstænger.

>> > Kingston - kan godt gå i Asus P4P800 Deluxe?
>>
>> Naturligvis - det vil sikkert virke uden problemer...
>
> og yde som de skal? Jeg har ikke tænkt mig at OC'e... (sådan lige det først
> år ihvertfald)

De virker helt sikkert glimrende. Jeg har selv købt ECC-udgaven til
serverbrug, og de kører bare lige som de skal :)

- Lene
http://piv.nu/

Allan (01-02-2004)
Kommentar
Fra : Allan


Dato : 01-02-04 17:58

> Det bedste vil klart være 2x512 frem for 1x1024, da du har købt et board
> med dual channel, hvilket vil sige, at det kan udnytte båndbredden på 2
> ramstænger.

Klart! Det mente jeg nok. Der er ikke noget med at nogle RAMtyper ikke kan
køre dual channel? Det er afhængigt af bundkortet og kun det.

> De virker helt sikkert glimrende. Jeg har selv købt ECC-udgaven til
> serverbrug, og de kører bare lige som de skal :)

Godt så - jamen så er det nok bare deres SD-RAM der var noget skod. Jeg har
en 128 og en 256 Mb klods af kingston - som er i udu.




Lene Skov Mikkelsen (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Lene Skov Mikkelsen


Dato : 02-02-04 03:26

> Klart! Det mente jeg nok. Der er ikke noget med at nogle RAMtyper ikke kan
> køre dual channel? Det er afhængigt af bundkortet og kun det.

Ja, det er boardet der bestemmer, om man kan køre dual channel - ikke
rammene.

- Lene

Jesper G. Poulsen (31-01-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 31-01-04 21:00

In article <401adda8$0$29339$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, a@fd
says...

> Forresten... 300 watt strømforsyning er nok ik?

Effekten er irrelevant. Det er strømmene derimod ikke. Regn dit
strømforbrug sammen og sammenlign med PSU'ens specs.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

Ukendt (30-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-01-04 21:34


Allan skriblede:
> Jeg har handlet nu...
>
> Asus P4P800 Deluxe
> P4 2.6 Ghz box.
> 2 x 512 PC3200 DDR
>
> Er det okay?

Ja, helt uden stavefejl.


--
/Gevaldi

Henning (30-01-2004)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 30-01-04 23:03

On Fri, 30 Jan 2004 21:33:57 +0100, "Gevaldi" <georg_valdi (at) ofir
(prik) dk> wrote:

>
>Allan skriblede:
>> Jeg har handlet nu...
>>
>> Asus P4P800 Deluxe
>> P4 2.6 Ghz box.
>> 2 x 512 PC3200 DDR
>>
>> Er det okay?
>
>Ja, helt uden stavefejl.
Ikke helt - Hertz skrives med stort H Så det burde være 2.6 GHz


Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Henning Præstegaard (30-01-2004)
Kommentar
Fra : Henning Præstegaard


Dato : 30-01-04 22:40

Allan wrote:
> Jeg har handlet nu...
>
> Er det okay?
>
Nej! Den er større end min.

mvh
Henning



Steen Suder, privat (31-01-2004)
Kommentar
Fra : Steen Suder, privat


Dato : 31-01-04 00:20

Allan wrote:
> Jeg har handlet nu...
>
> Asus P4P800 Deluxe
> P4 2.6 Ghz box.
> 2 x 512 PC3200 DDR
>
> Er det okay?

Af nysgerrighed: hvad er ideen med at spørge /efter/ at du har handlet?
Er det ikke bare spild af tid?

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>
ICQ UIN         4133803


Henning (31-01-2004)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 31-01-04 11:17

On Fri, 30 Jan 2004 21:34:47 +0100, "Allan" <a@fd> wrote:

>Jeg har handlet nu...
>
>Asus P4P800 Deluxe
>P4 2.6 Ghz box.
>2 x 512 PC3200 DDR
>
>Er det okay?

Øhm... Hvad hvis du får at vide, det ikke er OK? Ville det ikke have
været bedre at spørge _før_ du bestilte? Hvis du, som du andetsteds
giver udtryk for, ikke har en dyt forstand på delene, hvorfor så
overhovedet springe ud i det på den her måde?



Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Allan (31-01-2004)
Kommentar
Fra : Allan


Dato : 31-01-04 15:42

> >Jeg har handlet nu...
> >
> >Asus P4P800 Deluxe
> >P4 2.6 Ghz box.
> >2 x 512 PC3200 DDR
> >
> >Er det okay?
>
> Øhm... Hvad hvis du får at vide, det ikke er OK? Ville det ikke have
> været bedre at spørge _før_ du bestilte? Hvis du, som du andetsteds
> giver udtryk for, ikke har en dyt forstand på delene, hvorfor så
> overhovedet springe ud i det på den her måde?

Nu ved jeg ikke om "ikke en dyt" er den rigtige betegnelse. Jeg har da
tidligere bygget maskiner - den seneste en XP1800 - men det er ved at være -
tja - snart 2 år siden.Du har ret - men der var jo ikke mange der svarede på
det andet indlæg.

Så var jeg inde på ITbutikkens hjemmeside og her valgte jeg så bundkortet og
så kunne jeg se at "Andre kunder købte også"... Og så lignede det egentlig
at de stumper passede meget godt sammen. Så på den måde...
Jeg ville bare gerne lige konfirmeres i mine antagelser.

Og jeg fik da også lige den ekstra info. at jeg skulle huske at indkøbe en
speciel P4 strømforsyning. Så lidt fik jeg da ud af det. De ville da være
ærgeligt at stå der med dele for 3500,- kr. og så ikke kunne samle det pga.
en strømforsyning.

Tak for hjælpen...

Mvh
Allan Rasmussen



TommyF (31-01-2004)
Kommentar
Fra : TommyF


Dato : 31-01-04 17:46

On Sat, 31 Jan 2004 15:41:54 +0100, "Allan" <a@fd> wrote:

>> >Jeg har handlet nu...
>> >
>> >Asus P4P800 Deluxe
>> >P4 2.6 Ghz box.
>> >2 x 512 PC3200 DDR
>> >
>> >Er det okay?
Jeg ville nnu have checket det før jeg bestilte mine vare.

>Så var jeg inde på ITbutikkens hjemmeside og her valgte jeg så bundkortet og
>så kunne jeg se at "Andre kunder købte også"... Og så lignede det egentlig
>at de stumper passede meget godt sammen. Så på den måde...
>Jeg ville bare gerne lige konfirmeres i mine antagelser.
Det er da også en udemærket indikering af de mest populære vare for
øjeblikket, men da et firma ikke fører alle varer kan det snyde lidt,
da der kunne være et bedre mobo eller andet som andre forhandlede.

>Og jeg fik da også lige den ekstra info. at jeg skulle huske at indkøbe en
>speciel P4 strømforsyning. Så lidt fik jeg da ud af det. De ville da være
>ærgeligt at stå der med dele for 3500,- kr. og så ikke kunne samle det pga.
>en strømforsyning.
Jeg har lige stået i samme sitiuation og valgte et Asus P4C800E+2x512
Kingston pc3200+P4-3.0HT.

Og jeg kan berolige dig med at det ruller helt fint, for at minske
støjen købte jeg også en Nexus 400w PSU+ZallMan cpu køler.


-------
Hvorfor skal man være stille i et vaskeri...
Fordi Bamseline er koncentreret.
--------

Allan (31-01-2004)
Kommentar
Fra : Allan


Dato : 31-01-04 17:55

> >> >Asus P4P800 Deluxe
> >> >P4 2.6 Ghz box.
> >> >2 x 512 PC3200 DDR
> >> >
> >> >Er det okay?

> Jeg ville nnu have checket det før jeg bestilte mine vare.

Tjaaa - ditto... Men jeg har/havde lidt travlt. Det er irriterende at stå
uden maskine...
Og jeg er ikke HELT ukompetent.

> >Så var jeg inde på ITbutikkens hjemmeside og her valgte jeg så bundkortet
og
> >så kunne jeg se at "Andre kunder købte også"... Og så lignede det
egentlig
> >at de stumper passede meget godt sammen. Så på den måde...
> >Jeg ville bare gerne lige konfirmeres i mine antagelser.

> Det er da også en udemærket indikering af de mest populære vare for
> øjeblikket, men da et firma ikke fører alle varer kan det snyde lidt,
> da der kunne være et bedre mobo eller andet som andre forhandlede.

Tjaa - Jeg læste da også lidt på Toms Hardware om det først. Det passede i
prisklassen, klarede en P4 processor, og havde RAID.

> >Og jeg fik da også lige den ekstra info. at jeg skulle huske at indkøbe
en
> >speciel P4 strømforsyning. Så lidt fik jeg da ud af det. De ville da være
> >ærgeligt at stå der med dele for 3500,- kr. og så ikke kunne samle det
pga.
> >en strømforsyning.

> Jeg har lige stået i samme sitiuation og valgte et Asus P4C800E+2x512
> Kingston pc3200+P4-3.0HT.

Liiige en tand mere pebret en de 3500 kr jeg skal ligge...

> Og jeg kan berolige dig med at det ruller helt fint, for at minske
> støjen købte jeg også en Nexus 400w PSU+ZallMan cpu køler.

Takker for tippet og "berolig-heden" eller hvad det nu kaldes...

Mvh
Allan Rasmussen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste