Meget billigt Tv-kort. Duer det?
Fra : Jensen

Dato : 29-01-04 18:18

Jeg skal have mig et tv-kort, jeg skal bare kunne se tv på min
monitor, og bruge min nye DVD-brænder som video.

Det kunne være smart om man kunne bruge kortet som "mellemled" - så
jeg kan køre tvkablet videre til mit normale TV.

Kan det her lidt specielle og meget billige kort det?

fut dk.e.hardware

Fra : SuneG

Dato : 30-01-04 02:02

On Thu, 29 Jan 2004 18:18:25 +0100, Jensen <stoams@hotmail.com> wrote:

> [...]
>jeg kan køre tvkablet videre til mit normale TV.
>
>Kan det her lidt specielle og meget billige kort det?

Det kan kun optage i 320*240 så det er jo lidt trist i forhold til
kvaliteten der er mulig på en DVD.
Jeg kender ikke kortet men til den sindsyg billige pris skal det jo
næsten prøves. -Så jeg har lige bestilt et. -Prisen i IT-butikkken er
endnu mindre end der står på edbpriser...!! -jeg skal nok bare bruge
kortet til at se dvd på min bærbare via en normal dvd afspiller...
-har nemlig ikke tv... -el. dvd i computeren...

Sune

Fra : Søren Christensen

Dato : 30-01-04 16:47

"SuneG" <sunegihusetUDENSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kortet til at se dvd på min bærbare via en normal dvd afspiller...
> -har nemlig ikke tv... -el. dvd i computeren...

Har også bestilt et. Det skal jo næsten have en chance til den latterlige
pris af 72kr!!!

Venligst

Fra : JK

Dato : 30-01-04 09:01

> [...]

>jeg kan køre tvkablet videre til mit normale TV.
>
>Kan det her lidt specielle og meget billige kort det?

Du skal have et ordentligt TV-kort. Så kan det blive godt nok. Men man
kan sige, at hvorfor skal man optage TV-kvalitet på DVD ? det kan da
kun være for at have meget på disken, for kvalitets billede er det
slet ikke.
Du kan godt optage i mp4 (divx) og bare brænde det på en CD.

hilsen

John

Fra : Brian L.

Dato : 31-01-04 04:12

"Jensen" <stoams@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg kan køre tvkablet videre til mit normale TV.
>
> Kan det her lidt specielle og meget billige kort det?

Undskyld mig hvis jeg spørger dumt, men jeg er ikke inde i tv-kort...
Skal man have antennestik ind til computeren så ? Eller modtager man
signalet fra nettet ?

MVH
Brian

Fra : Casablanca

Dato : 31-01-04 08:42

Brian L. skrev:

> Undskyld mig hvis jeg spørger dumt, men jeg er ikke inde i tv-kort...
> Skal man have antennestik ind til computeren så ? Eller modtager man
> signalet fra nettet ?

Der skal føres antennestik hen til TVkortet, som sidder i PCen.

Casablanca

...Ved svar pr email, fjern "fjerndette".

Fra : Jensen

Dato : 04-02-04 13:05

> [...]

>jeg kan køre tvkablet videre til mit normale TV.
>
>Kan det her lidt specielle og meget billige kort det?

Nu har jeg fået mit, men synes ikke det virker efter hensigten. Jeg
tror ikke der er TVtuner med. Mest beregnet til at grabbe fra
videokamera.

Jeg har et gult stik, som jeg plejer at bruge fra computer til
fjernsyn. Burde det ikke kunne bruges den modsatte vej, så jeg kan
bruge programmet til at se TV på mit monitor?
Men intet virker rigtigt.

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 04-02-04 20:54

Jensen wrote:
> Jeg har et gult stik, som jeg plejer at bruge fra computer til
> fjernsyn. Burde det ikke kunne bruges den modsatte vej, så jeg kan
> bruge programmet til at se TV på mit monitor?

Jo, hvis dit TV har en udgang og tv-kortet har en indgang. Jeg regner
med det er et phono-kabel du snakker om, de plejer at være gule til
video. (og rød og hvid/sort til stereo-lyd).
(http://www.paraboleksperten.dk/catalog/catalog/images/phonohanhan.jpg)

--
Andreas Kleist Svendsen - usenetnospam@nau.dk <-- Ja den virker
Klan Caper Sapiens: http://www.capersapiens.dk

Fra : SuneG

Dato : 05-02-04 16:14

On Wed, 04 Feb 2004 13:04:44 +0100, Jensen <stoams@hotmail.com> wrote:

> [...]
>fjernsyn. Burde det ikke kunne bruges den modsatte vej, så jeg kan
>bruge programmet til at se TV på mit monitor?

Jeg har også fået mit nu, og det er en forkert model de har sendt el.
annonceret med for den her har nemlig ikke tv-tuner.

Du kan få fjernsyn på computeren med dette kort ved bruge et kabel
med scartstik i den ene ende (som sættes til fjernsynet) og med 6
phonostik i den anden ende hvor video out og audio out (L + R) sættes
til det tvkortet.

Jeg har tænkt mig at skrive til itbutiikken og spørge hvad der sker
for dem....

Sune