Aldis GSM-Læser
Fra : Søren Badstue

Dato : 28-01-04 20:51

Hejsa.

Jeg har lidt problemer med at få Aldis "Super GSM Læser" til at virke. Jeg
har fundet ud af at mit Sonofon kort ikke vil læses og et gammelt Telia Cash
kort jeg havde liggende kunne få programmet til at tro, at det kunne læse
noget.
Men alstå kommer der ikke noget brugbart ud af nogen af kortene. Kunne det
være com-portens indstillinger den er gal med, det hele står som standard?
Nogen der har nogen erfaringer?

mvh
Søren B.

Fra : Jack L.

Dato : 29-01-04 02:53

Søren Badstue wrote:
> [...]
> Kunne det være com-portens indstillinger den er gal med, det hele
> står som standard? Nogen der har nogen erfaringer?

Hej Søren,
jeg har købt selvsamme aflæser hos Aldi og jeg har ingen problemer med at få
den til at aflæse mit SIM-kort fra Telmore. Du oplyser ikke dine
COM-indstillinger men så kan du da få mine og se om der er noget galt dér:
BPS: 9600
Data bits: 8
Parity: None
Stop bits: 1
Flow control: None

--
Mvh / Best regards,
Jack, Copenhagen

The email address is for real. :)

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 30-01-04 00:05

Søren Badstue wrote:

> [...]
> være com-portens indstillinger den er gal med, det hele står som standard?

Hejsa

Vi har fået en GSM læser, den virker på min maskine (Windows XP), men
virker ikke på min fars. (Windows 2000) Begge maskiner har samme comp
port indstillinger, når man går ind under enhedshåntering står der at
enheden virker korret. Er der nogen der har et forslag til løsning af
problemet?

mvh.
Rasmus og Tonny

Fra : Hans Paulin

Dato : 30-01-04 01:37

Rasmus Lauritsen skrev:

> [...]
> virker ikke på min fars. (Windows 2000) Begge maskiner har samme comp
> port indstillinger, når man går ind under enhedshåntering står der at

....min ku liiige komme til at virke under XP - under 98SE har jeg
opgivet...
Hans

Fra : Jack L.

Dato : 30-01-04 02:36

> [...]
> port indstillinger, når man går ind under enhedshåntering står der at
> enheden virker korret. Er der nogen der har et forslag til løsning af

Interessant. Skulle du finde en løsning til at få den til at fungere under
W2K er du velkommen til at emaile mig eller poste det i nyhedsgruppen. På
forhånd tak. :)

Fra : Ja

Dato : 30-01-04 14:14

Hej Ng
Jeg har samme problem med kortlæser under 2000
er der nogen der har forslag ???
Hilsen Jørgen

Fra : Søren Badstue

Dato : 30-01-04 23:49

Søren Badstue <soren.badstue@post_mand_Per_.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bv93mm$4kp$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> være com-portens indstillinger den er gal med, det hele står som standard?

Hmm. Det kunne godt se ud som om det var Windows-versionen der gør sig
gældende. Jeg bruger Win98SE...
Er der nogle der kommer frem til en løsning, vil jeg selvf. gerne høre den.

Til Jack L.: Tak for infoen om portindstilninger. Mine ser lige sådan ud, så
kan det udelukkes.

Jeg tror jeg er løbet tør for idéer

mvh
SB

Fra : Ja

Dato : 31-01-04 11:04

hej igen
Jeg har søgt efter en driver til den der kortlæser EQUIPP men jeg kan ikke
rigtig finde en hjemmeside med evt driver
De skriver i brugsanvisningen at den kan køre under win 2000
så der må jo være andre der har problemet
Nogle gode link var guld
Hilsen Jørgen
"Søren Badstue" <soren.badstue@post_mand_Per_.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:bvemt8$1fgg$1@news.cybercity.dk...

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 31-01-04 18:45

Ja wrote:
> [...]
> rigtig finde en hjemmeside med evt driver
> De skriver i brugsanvisningen at den kan køre under win 2000
> så der må jo være andre der har problemet

Hej

Det er ikke ligefrem et godt link, men der er da en ny version af
programmet. http://www.tweakup.dk/article/89/dk/

mvh.
Rasmus

Fra : Ja

Dato : 01-02-04 14:58

Hej Igen
Det var da et forsøg )
Men det hjalp ikke men jeg prøver at finde noget support på hjemmesiden

Hilsen Jørgen

Fra : @@@ thomas @@@

Dato : 13-02-04 01:49

"Søren Badstue" <soren.badstue@post_mand_Per_.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:bv93mm$4kp$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> være com-portens indstillinger den er gal med, det hele står som standard?

har du prøvet at tage egenskaber på programmet og så finde den med
kompatibel med og så sætte den til xp eller 98

Fra : Søren Badstue

Dato : 13-02-04 23:51

@@@ thomas @@@ <yes6_6@væk.hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:402c1ede$0$27372$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> har du prøvet at tage egenskaber på programmet og så finde den med
> kompatibel med og så sætte den til xp eller 98

Hmm. Den mulighed ser jeg ikke lige. Måske har jeg ikke helt forstået hvad
du mener?
Er det egenskaber på selve filen du mener? Der er ikke nogen muligheder for
at vælge noget som helst, og i programmet er det ikke noget der hedder
egenskaber (eller settings, eller hvad det nu ville hedde på engelsk).

Søren

Fra : Søren Badstue

Dato : 13-02-04 23:51