Problemer med Lexmark Z51
Fra : Kenneth

Dato : 26-01-04 20:56

Jeg har fået problemer med printeren.
Efter jeg annulledere en udskrift, "forsvandt" printeren. Den var som
uinstalleret.
Når nu jeg prøver at geninstallere den, kommer der en fejlmeddelse og siger
"SPOOLSV.exe har genereret fejl og lukkes af Windows.
Hvis jeg går ind under Printere og klikker på "Tilføj Printer" skriver den
"Der kan ikke fortsættes på grund af manglende ressourcer.
Udskriftsundersystemet er ikke til rådighed".

Hvad er der gået galt, og hvordan retter jeg det?

Bruger Windows 2000

MVH

Kenneth

Fra : Coach [4130]

Dato : 26-01-04 22:05

"Kenneth" <hemaquiel@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Udskriftsundersystemet er ikke til rådighed".
>
> Hvad er der gået galt, og hvordan retter jeg det?

Har du styr på registreringsdatabasen?

Gå ind i regedit og fjern følgende mappe (og kun den).

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Print\Printers\Lexmark
printer

Af en eller anden årsag er software til printeren ødelagt og da den jo
ikke er blevet afinstalleret korrekt, ligger oplysningerne og spærrer i
registreringsdatabasen.
Så den skal først væk.
Derefter kan du installere printeren påny....vel at mærke med en
Windows2000 driver (har du den ikke, må du hente den på nettet hos lexmark)
Det går ikke med win9x driveren.

Prøv også at se dette fra microsoft:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;305362

(håber linket virker)