Dårlige arfaringer med InterCon Data ?
Fra : Nielsen

Dato : 21-01-04 21:39

Jeg har benyttet mig af returretten vedr. køb af en vare hos InterCon Data.
Nu påstår de at de ikke har modtaget varen, på trods af at jeg er helt
sikker på at alt var skrevet tydeligt og korrekt og at varen var forsvarlig
pakket.

Er der nogen her i gruppen der har lignende dårlige erfaringer med dette
firma?

vh
Lisbeth Nielsen

Fra : Thomas W. Madsen

Dato : 21-01-04 22:12

> [...]
forsvarlig
> pakket.
>
> Er der nogen her i gruppen der har lignende dårlige erfaringer med dette

Nej, men du har vel sendt pakken som 'Pakke' og ikke som brev?
For så kan du bruge Track & Trace nummeret til at finde den i PostDK's
system eller se om den er udleveret til firmaet.

Hvis ikke du har sendt den som pakke, så må du ned på posthuset og forsøge
at få dem til at eftersøge brevet. Jeg ved ikke om de vil eller kan, men det
er vel forsøget værd.

Indtil disse ting er forsøgt, da synes jeg ikke du skal anklage firmaet for
noget som helst. PostDK håndterer en del pakker og breve om dagen, og selv
om det ikke skal være en undskyldning så kan der smutte en pakke en gang
imellem.

Det er bl.a. også derfor man sender som pakke og ikke brev.

Jeg kan se på deres side at de ikke foreskriver at man skal sende som pakke,
men det hjælper ikke dig. Det er din ejendom indtil varen er leveret.

/Thomas

Fra : Nielsen

Dato : 21-01-04 22:22

"Thomas W. Madsen" <thomas@wormmadsen.dk.invalid> wrote in message
> [...]
> For så kan du bruge Track & Trace nummeret til at finde den i PostDK's
> system eller se om den er udleveret til firmaet.

Da det kun var et lille Memory Stick til pc'en valgte jeg at sende den som
brev. Det skulle jo heller ikke betyde noget da man sagtens kan få en
kvittering på brevforsendelser (som jeg dog desværre ikke har fået).

> [...]
> at få dem til at eftersøge brevet. Jeg ved ikke om de vil eller kan, men

Postdanmark både vil og kan efterlyse alle typer forsendelser og det er også
gjort.

> [...]
> om det ikke skal være en undskyldning så kan der smutte en pakke en gang

Jeg anklager heller ikke firmaet, men hvis mange andre har oplevet noget
lignende orker jeg ikke at gøre for meget ved det.

> Det er bl.a. også derfor man sender som pakke og ikke brev.

Tja, den erfaring har jeg så gjort mig nu

vh
Lisbeth Nielsen

Fra : Thomas W. Madsen

Dato : 21-01-04 22:31

> Da det kun var et lille Memory Stick til pc'en valgte jeg at sende den som
> brev. Det skulle jo heller ikke betyde noget da man sagtens kan få en
> kvittering på brevforsendelser (som jeg dog desværre ikke har fået).

Ja jeg kan godt se at det er lettere at sende det som brev (og væsentligt
billigere). Men da man opnår at kunne søge erstatning for en skadet eller
bortkommet pakke, ved at sende den som pakke, så kan dette altid anbefales.
Uanset størrelse!!

> Jeg anklager heller ikke firmaet, men hvis mange andre har oplevet noget
> lignende orker jeg ikke at gøre for meget ved det.

Fair nok.
Jeg er ikke sikker på hvilken gruppe man skal bruge, men dk.forbruger vil
være mit 1. gæt. Ellers ved de det sikkert i dk.admin

> Tja, den erfaring har jeg så gjort mig nu

Man lærer som regel af sine fejl

/Thomas

Fra : Nielsen

Dato : 22-01-04 07:06

> [...]
> Jeg er ikke sikker på hvilken gruppe man skal bruge, men dk.forbruger vil
> være mit 1. gæt. Ellers ved de det sikkert i dk.admin

dk.forbruger ville nok bedre kunne oplyse mig om mine rettigheder, men dem
kender jeg udmærket. Mit spørgsmål gik mere på om mange havde erfaringer med
firmaet, og det regner jeg med at der er flere i denne gruppe der kan svare
på (falder vel også ind under gruppens fundats om hvor man handler
hardware).

> Man lærer som regel af sine fejl
>
> /Thomas

vh
Lisbeth Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-04 12:49

Thomas W. Madsen wrote:

> [...]
> bortkommet pakke, ved at sende den som pakke, så kan dette altid anbefales.

Ifølge PostDK's regler skal man sende elektronik som "forsigtig"-pakke,
ellers kan man ikke kræve erstatning for skadet/ødelagt elektronik i en
pakke.

Hvis en ikke-forsigtig-pakke med elektronik i forsvinder, så ved jeg
ikke præcist hvordan man står med erstatning.

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 24-01-04 18:53

> Jeg er ikke sikker på hvilken gruppe man skal bruge, men dk.forbruger vil
> være mit 1. gæt. Ellers ved de det sikkert i dk.admin

Hvis man er i tvivl om valg af gruppe er det ikke i dk.admin man skal
spørge, men i dk.velkommen

--
Mvh.
Peter Bak

Fjern koen fra min e-mail ved direkte svar!

Fra : Steen Brandt

Dato : 21-01-04 22:41

Du har så lært på den hårde måde: Få altid en kvittering.

Har du ingen kvittering har du i princippet ikke sendt noget og har
derfor ikke krav på erstatning.

//Steen Brandt

Fra : Nielsen

Dato : 22-01-04 07:01

"Steen Brandt" <me@privacy.net> wrote in message
> Du har så lært på den hårde måde: Få altid en kvittering.

Ja ja, lektien er lært

> Har du ingen kvittering har du i princippet ikke sendt noget og har
> derfor ikke krav på erstatning.

Varens værdi på ca. 450 kr., sammenholdt med at jeg aldrig nogensinde før (i
mit 47 årige liv , har oplevet at en af mine forsendelser ikke er nået
frem, gjorde at jeg valgte fremgangsmåden. Havde varen haft en væsentlig
større værdi, ville jeg naturligvis have sikret mig ved en anden
forsendelsesmåde.

vh
Lisbeth Nielsen

Fra : Steen Brandt

Dato : 22-01-04 09:15

Nu har dette reelt ikke noget med EDB at gøre, men!!!

Jeg bor i et område af Århus hvor 20% - 30% af min post forsvinder.
Postdanmark er stolte af at 90% ad al post kommer frem men
Postdanmark føler ikke for at inkludere mig i deres målinger, da dette
forringer statistikken:

Kommer din forsendelse frem vær glad, i modsat fald ærg dig en dag
eller to over det tabte beløb, og lev videre.

//Steen Brandt

Fra : Kim

Dato : 22-01-04 10:08

On Thu, 22 Jan 2004 09:15:24 +0100, Steen Brandt <me@privacy.net> wrote:

>Nu har dette reelt ikke noget med EDB at gøre, men!!!

Hvorfor poster du så her ?

FUT : dk.admin.netikette

--
Kim

Fra : JS

Dato : 22-01-04 10:25

"Kim" <k@x.x> skrev i en meddelelse

> Hvorfor poster du så her ?

Slap dog af!!!
Hans indlæger da mindst lige så relevant som de andres. Bare fordi at han
erkender det skal han jo ikke svines til. Hvor mange ville se hans indlæg
hvis han uden at gøre opmærksom på det postede det i eksempelvis
dk.forbruger???

Fra : Leony

Dato : 22-01-04 18:22

In news:ie1v009a3f4al6u2jccda6dhibt7deahik@4ax.com,
Steen Brandt <me@privacy.net> typed:

> Jeg bor i et område af Århus hvor 20% - 30% af min post forsvinder.

Ring til PostDK's kundeservice og sæt dem ind i problematikken, for det
må der da helt klart kunne gøres noget ved.
Det skader i hvert fald ikke at gøre opmærksom på problemet, selvom du
måske nok har snakket med dem.
For hvis du mener at området er relevant, så er du sikkert ikke den
eneste som har det problem.

> Postdanmark er stolte af at 90% ad al post kommer frem men
> Postdanmark føler ikke for at inkludere mig i deres målinger, da dette
> forringer statistikken:

Det tal skulle da gerne være 99,9% (hvis vi tager højde for stjålne
forsendelser, der er desværre også nogle brodne kar i PostDK).
Mon ikke du snarere tænker på rettidige afleverede forsendelser og den
var på 93,6% i 2002 for A-breve og 97,2% for B-breve samme år.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : thomas

Dato : 23-01-04 04:53

"Steen Brandt" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> Postdanmark er stolte af at 90% ad al post kommer frem men
> Postdanmark føler ikke for at inkludere mig i deres målinger, da dette

Postdanmark er den største hælercentral det er godt nok meget de stjæler fra
deres kunder de burde give erstatning på alt der bliver sendt de passer jo
ikke bedre på en pakke så min mening er de er nogle svindler

Thomas

Fra : Leony

Dato : 24-01-04 15:35

In news:40109aa4$0$27475$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
thomas <postkasse_66@hotmail.com> typed:

> [...]
> stjæler fra deres kunder de burde give erstatning på alt der bliver
> sendt de passer jo ikke bedre på en pakke så min mening er de er

Post Danmark sælger, svjv, ikke nogle stjålne varer, så de kan vel ikke
være en hælercentral.
Resten af dit indlæg er bare udokumenteret snak - indtil videre.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 22-01-04 15:01

Nielsen wrote:
> [...]
> varen, på trods af at jeg er helt sikker på at alt var
> skrevet tydeligt og korrekt og at varen var forsvarlig pakket.

Det lyder som om du har lavet samme fejl som jeg gjorde
engang.
Pakker kan spores vha. T&T, men det kan breve ikke og
når et brev (med andet indhold end papirer) sendes til en
EDB butik indeholder det nok ofte hardware og mon ikke
nogen "brodne kar" på brevets vej er klar over det?
Det er i hvert fald min teori og bl.a. derfor sender jeg altid
ting med værdi som pakke, det er ikke for at klandre
postvæsenet - det kan selvfølgelig blive glemt...

> Er der nogen her i gruppen der har lignende dårlige
> erfaringer med dette firma?

Så absolut ikke, tror bestemt ikke det er firmaets skyld.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund