Arctic Silver 5 kølepasta påføring
Fra : alten

Dato : 21-01-04 10:05

Jeg skal til at påføre Arctic Silver 5. I manualen står der:
Note:
Arctic Silver 5 is much thicker than our earlier silver compounds and it is
very difficult to rub it into the base of the heatsink. With it's superior
flow characteristics, the tinting steps can be skipped when using Arctic
Silver 5.

Tint the bottom of the heatsink in the area where the CPU core will contact
it. Put a finger into a plastic bag and thoroughly rub the compound into
the base of the heatsink using both clockwise and counter-clockwise circular
motion. This will ensure optimum filling of the microscopic valleys in the
metal

Vil det sige at jeg slet ikke skal smøre noget på køleprofilen, men kun på
CPU'en?

mvh,

alten

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 21-01-04 10:32

On Wed, 21 Jan 2004 10:05:24 +0100, alten wrote:

> Jeg skal til at påføre Arctic Silver 5. I manualen står der:
[snip]
> Vil det sige at jeg slet ikke skal smøre noget på køleprofilen, men kun på
> CPU'en?

Har du set deres "how-to"?
http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm

Bare kom lidt på køleprofilet, jævn det ud og tør det af igen. Det
efterlader et meget fint (usynligt) lag i de mikroskopiske ujævnheder. Kom
så et lag på CPU'en og saml det.

--
Mvh. Lars

Fra : alten

Dato : 21-01-04 11:07

Det er netop denne anvisning jeg har læst. Der står jo at deres nye version
5 er svær at tvære ud på køleprofilen og at dette kan udelades da den har
"superior flow characteristics". Jeg vil bare sikre mig at jeg har forstået
det korrekt.

Fra : Jakob M

Dato : 21-01-04 11:31

> Vil det sige at jeg slet ikke skal smøre noget på køleprofilen, men
> kun på CPU'en?

Ja.

Mvh
Jakob

--
Se min vandkøling, OBS 700KB
http://home.tiscali.dk/behjm/vandkoeling/vand.htm

Fra : alten

Dato : 21-01-04 11:34

tak!

mvh
alten

Fra : Dr.Ralph

Dato : 23-01-04 06:27

On Wed, 21 Jan 2004 11:34:03 +0100, alten wrote:

> tak!

Som jeg forstår anvisningen, så skal der kun en lille klat AS5 på selve
CPU'ens midte - ikkke noget på køleprofilen, og det skal ikke usjævnes med
en finger i en plastikpose eller noget andet som det gamle AS3 skulle.

Man skal blot placere en lille klat AS5 på str. med et riskorn på midten af
CPU kernen og derefter sætte køleprofilen ned over CPU'en - er I enige ?

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Martin Johansson

Dato : 21-01-04 11:59

"alten" <alten@alten.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> metal
>

> Vil det sige at jeg slet ikke skal smøre noget på køleprofilen, men kun på

Her er online brugsanvisningen.
http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm
Læg mærke til undtagelserne for AS5.
Læg derudover mærke til, forskellene mellem påføring på, cpu med
heatspreader og cpu uden heatspreader.