Hjælp til køb af laserprinter
Fra : Devast8or

Dato : 19-01-04 17:40

Hej med jer,

Jeg står og skal bruge en laserprinter der kan lidt af hvert. Jeg kender
ikke så meget til laserprintere, så det kan være det er nogle lidt dumme
spørgsmål :)

De krav jeg lige i øjeblikket har til den er:

1) Kan tage A4, A5 og A6, helst i forskellige papirbakker. (Er det
overhovedet muligt at få sådan en?)

2) Må også gerne kunne tage labels (de små selvklæbende).

3) Ordentlige udskrifter, også efter den har skrevet mange (dvs. god
holdbarhed).

4) Gerne mulighed for automatisk bog-udskrift

Kan man få noget der kan leve op til disse krav? Jeg har prøvet at kigge på
EDBpriser, men det er næsten umuligt at se medmindre man går ind under
detaljer på hver enkelt printer.

TIA

Devast8or

Fra : Kristian Andersen

Dato : 19-01-04 20:58

> [...]
>
> Kan man få noget der kan leve op til disse krav? Jeg har prøvet at kigge

> EDBpriser, men det er næsten umuligt at se medmindre man går ind under

Du kan godt få en laserprinter der kan det du beskriver, men hvis alle
punkter skal være opfyldt skal du op i en mellemstørrelse kontorprinter med
passende udbygnings muligheder.

Du skal gå efter en printer hvor der kan monteres ekstra casette og
universal arkføder (konvolutføder) samt duplex enhed. Du skal nok regne med
at printeren normalt findes i en grund version uden alle disse faciliteter,
og at du så skal købe en eller flere tilbehørsdele.

Hvis du vil kunne printe labels skal du huske at det skal være labelark der
er beregnet til den høje temperatur i en laserprinter, og det er muligvis
også en fordel hvis printeren kan føre papiret lige igennem fra en front
arkføder og ud på bagsiden i en face-up stacker, specielt hvis det er labels
der har tendens til at løsne sig fra bærepapiret.

Der er sikkert flere producenter der har en sådan printer, her er et par
bud:

OKI B6100 www.oki.dk

HP LJ2300 www.hp.dk
(ved ikke om den kan lave hæfteudskrivning, men mon ikke den kan med duplex
enhed).

--
Kristian

Fra : Devast8or

Dato : 20-01-04 01:03

Kristian Andersen wrote:

> Du kan godt få en laserprinter der kan det du beskriver, men hvis alle
> punkter skal være opfyldt skal du op i en mellemstørrelse
> kontorprinter med passende udbygnings muligheder.

Det er også til et lille kontor (3 brugere), så det regnede jeg også med.

> [...]
> regne med at printeren normalt findes i en grund version uden alle
> disse faciliteter, og at du så skal købe en eller flere tilbehørsdele.

Jeg har kigget lidt på de to du foreslår længere nede, og det ser meget
rigtigt ud. Men nu ved jeg da allerede en masse mere om laserprintere end
jeg gjorde tidligere idag :)

Flere forskellige papirbakker til de forskellige størrelser papir ser
uihvertfald ud som et must.

> [...]
> lige igennem fra en front arkføder og ud på bagsiden i en face-up
> stacker, specielt hvis det er labels der har tendens til at løsne sig

Ok, godt at vide.

> [...]
>
> OKI B6100 www.oki.dk
>
> HP LJ2300 www.hp.dk
> (ved ikke om den kan lave hæfteudskrivning, men mon ikke den kan med

De to ser ihvertfald ud som nogle gode bud, og priserne er også til at
overleve.

Mange tak for svaret, nu har jeg noget at bygge lidt videre på.

Flere forslag og gode ideer modtages meget gerne (både fra dig og andre) -
også selvom en given printer ikke kan lige alle de funktioner jeg har nævnt.
Det var bare hvad jeg lige kunne komme i tanker om ville være rart at kunne.
Det vigtigste er bare at den kan tage de tre nævnte papirstørrelser (men
ikke nødvendigvis på samme tid).

Devast8or