Problem med geforce4ti4200
Fra : BB

Dato : 17-01-04 21:44

Hejsa

Problemet består i at alle mine spil fryser efter ca. 2 sek i 10 sek.
hvorefter det kører i 2 sek.
indtil det fryser igen.

Jeg har prøvet forskellige drivere og har endda testet det i en anden
maskine, men med samme resultat.

Er det stået af? Eller kan der gøres noget?

Mvh. BB

Fra : Allan / Kolding

Dato : 17-01-04 23:18

Lyder lidt som et varme problem.
Sidder køleren korrekt.

Prøv at bruge den driver som man henter i XP update,
mener det er 4403.

Hvis du kan clocke kortet ned, så prøv det.
Så burde det blive mere stabilt, hvis kortet har en fejl.

--
MVH. Allan / Kolding

Fra : Sander

Dato : 17-01-04 23:35

Hvad har du ellers af hardware og har det virket
problemfrit før.

http://dk.europe.creative.com/support/forums/thread.asp?thre=24422

Sander.

Fra : BB

Dato : 18-01-04 00:01

Jeg tror det hjalp lidt da jeg clockede det ned, men det frøs én enkelt gang
under 3dmarks.

Jeg har ikke haft problemet før, dog har jeg tidligere været ude for at spil
er frosset så jeg blev
nødt til at genstarte maskinen. Det er dog en del tid siden.

Jeg har 512 mb ddr ram kingston
soundblaster audigy lydkort

Hvad vil du ellers vide?

Mvh. BB

Fra : Sander

Dato : 18-01-04 11:50

Jeg havde et tilsvarende problem med mit geforce 3 ti 200
på et asus p4s333 Motherboard, frøs maskinen hvis jeg
brugte en grafikdriver nyere end den 28.xx der fulgte med
på en cd, men nyere spil blev helt gennemsigtige med den
gamle driver, jeg fandt så et link til et forum hos Creative
hvor andre havde samme problem, det der var løsningen
på min maskine var at jeg skulle i Enhedshåndtering, og
i punktet Computer skulle jeg ind og opdatere driveren
så der istedet for Uniprocessor pc, blev ændret til:
Pc med avanceret konfigurations og strømstyrings
grænseflade (ACPI).
Så kører min som en svedske, med nyeste drivere til
grafik.

Sander.

Se linket til Creative i mit sidste indlæg i denne tråd.

Fra : BB

Dato : 18-01-04 13:35

Min står allerede på Pc med avanceret konfigurations og strømstyrings
grænseflade (ACPI).

Jeg har vha. rivatuner clocket kortet ned til under standard og har ikke
længere problemet, så
mon ikke det er blæseren der er problemer med.