Erfaring med netkøb af PC'er ?
Fra : Henrik

Dato : 17-01-04 08:46

Jeg går i overvejelser omkring køb af ny PC'er.

Jeg er fristet af de tilsyneladende lave priser hos div. netbutikker.
Det er imidlertid svært at overskue markedet da der er mange udbydere.

Er der nogen som har gode/dårlige erfaringer med køb over nettet ?

Evt. nogen som kan anbefale en bestemt udbyder ?

Henrik

Fra : Lars \(9400\)

Dato : 17-01-04 09:44

Hej

Jeg tror bare jeg ville bruge www.edbpriser.dk også finde de ting som jeg
skal bruge, husk når du trykker på top 10 er det ikke altid den som står nr.
1 der er den billigst, også skal man lige jo flere ting man bestiller ved
den samme butik, så man kan måske spare noget i porto, men ellers syntes jeg
bare du skulle kaste dig ud i at finde det hele inden du bestiller noget, og
skrive det ned, så du ikke kommer til at lave 2 eller flere bestillinger fra
den samme butik.

Kan kun varmt anbefalde netkøbe.

Hilsen

Lars

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 17-01-04 10:36

"Lars (9400)" <nyhedder@ilejr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> skrive det ned, så du ikke kommer til at lave 2 eller flere bestillinger

Hej Henrik
Jeg har handlet hos flere netbutikker og altid fået en god behandling, men
husk at undersøge markedet før køb og husk at de firmaet der sætter ting op
på EDB-priser ikke altid er de billigste det kan nogen gange betale sig at
google lidt først og slå produkterne op hos producenten da det ikke er altid
at sælgerne omgås sandheden lige godt.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Jesper Kinch Anderse~

Dato : 17-01-04 10:49

On Sat, 17 Jan 2004 08:45:36 +0100, "Henrik" <whs@pc.dk> wrote:

> [...]
>
>Er der nogen som har gode/dårlige erfaringer med køb over nettet ?
>
>Evt. nogen som kan anbefale en bestemt udbyder ?

Hej Henrik,

Jeg kan tilslutte mig tidligere indlæg; edbpriser er et godt sted at
orientere sig. Konkret har jeg god erfaring med T-data, da jeg skulle
finde en PC til knægten. Det var billigt og med hurtig levering. Vi
fik et problem med den efter nogle uger, men det blev repareret
hurtigt og uden problemer.

      Mvh. Jesper

Se gamle billeder fra fiskerlejet Slettestrand på
http://home20.inet.tele.dk/sletbaade/index.htm

Fra : Rune \(7800\)

Dato : 17-01-04 10:56

> Evt. nogen som kan anbefale en bestemt udbyder ?

www.shg.dk
www.midt-data.dk
www.prc-data.dk

og der er mange flere...

Fra : Anders S...

Dato : 17-01-04 11:14

"Rune (7800)" <gustne_rune*SLET*@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> www.shg.dk
> www.midt-data.dk
> www.prc-data.dk
>
> og der er mange flere...

www.tjdata.dk i odense (nyborgvej)
www.bjtrading.dk

Har fået rigtig fin service der.

MVH
Anders

Fra : TommyF

Dato : 17-01-04 13:06

>www.bjtrading.dk

Handlet med alle ovenstående mange gange ingen problemer.

-------
Hvorfor skal man være stille i et vaskeri...
Fordi Bamseline er koncentreret.
--------

Fra : Martin Johansson

Dato : 17-01-04 11:34

> [...]
>
> Er der nogen som har gode/dårlige erfaringer med køb over nettet ?
>
> Evt. nogen som kan anbefale en bestemt udbyder ?

Dette er ikke decideret en netkøbs oplevelse.

Jeg vil lige tilføje min meget dårlige midt data oplevelse.
Dem handler jeg aldrig med igen.
Det er muligt at de var billigst på købstidspunktet.
Men den fortjeneste er smidt ud af vinduet.
Bla. på penge der er bundet i hardware der er defekt.
Jeg har stadig et defekt bundkort, værdi 1595 kr.
Derudover blev det til talrige køreture frem og tilbage, med det ene formål
at blive svinet til i deres butik.
Det kan man kalde service.

Her er historien og en afgørelse fra forbrugerklagenævnet:
http://shorterlink.com/?1CQ8A2
http://shorterlink.com/?L48TQI
Begge indlæg der er linket til er forfattet af mig.
Retssag er undervejs.

Jeg vil omvendt anbefale BJ-Trading.
Deres udvalg er ikke stort, men servicen er i orden.
Jeg fik byttet et ram modul tre gange, til sidst opdagede jeg at fejlen lå
hos mig.

Husk også dine 14 dages returret ved fjernkøb, den er ganske vigtig.