Pasning af katte
Fra : Amie

Dato : 04-02-04 12:43

Hejsa

Jeg står i den situation at jeg skal til Afrika i 3 uger. Godt nok først til
November, men mit største problem er mine to små dejlige katte, som jeg ikke
ved hvad jeg skal gøre ved, når jeg ikke er hjemme. Jeg kan ikke glæde mig
over rejsen, før jeg har fundet en løsning som er bedst for dem.

Jeg har to hunkatte. De er indekatte og meget sky. Ikke at de gemmer sig
konstant, men de er ikke super imødekommende når jeg har gæster. De kommer
da frem, men først efter 30 min og så er det kun for at kigge og ikke for at
nusse. Når jeg er alene så skal de begge konstant være i nærheden af mig og
specielt Holger nyder at ligge på skødet konstant. Victor er ikke en der vil
ligge på skødet, men nyder at ligge lige ved siden af mig og bare blive
nusset på maven.

Jeg har ikke mulighed for at de kan blive passet hos venner eller familie,
så jeg er kommet frem til 2 løsninger. Enten få en nabo til at komme ind og
fodre og rense kattetoilet hver dag eller få dem passet på et internat.

Den første løsning er de selvfølgelig hjemme, men de vil ikke få nogle
menneske kontakt i 3 uger og jeg er bange for at de bliver endnu mere sky.
Så er der Internattet tilbage. Vil det være en god løsning ?? Er der nogle
gode her i københavns området ?? Kræver det at de er steriliseret ( det er
kun Victor der er det på nuværende tidspunkt ). Kan det hjælpe at komme ud
på et internat så de ikke er så sky mere ??

Jeg er i syv sind. Er der ikke nogen herinde der har en god ide eller som
kan henvise mig til et godt internat, som i har erfaringer med ?? Jeg vil jo
heller ikke have de skal på ferie i 3 uger til et sted som er dårligt.

Venlig hilsen
Malene

Fra : Jytte

Dato : 04-02-04 12:42

Amie wrote:
> [...]
> som kan henvise mig til et godt internat, som i har erfaringer med ??
> Jeg vil jo heller ikke have de skal på ferie i 3 uger til et sted som

Hej Malene.

Jeg vil tro at den bedste løsning er at din nabo passer kattene.

Vi passer selv naboens katte når de er på ferie. Den ene kat vil gerne
snakke med os når vi fodrer, men den anden ser vi ikke. Men vi kan jo se,
han spiser maden og bruger bakken.
Vi kigger til kattene morgen og aften.
Så snart ejerne er tilbage igen, kommer den meget sky kat frem, og begge
katte er som de plejer at være.
Vi har passet kattene flere gange 14 dage ad gangen og der har ikke været
problemer.
Jeg tror kattene helst vil være i deres vante omgivelser.

Det skal nok gå.

Hilsen
Jytte

Fra : Ragna

Dato : 04-02-04 14:11

Hej Malene!
Jeg vil også tro, at der vil være bedst for dine katte at blive passet af
naboen.
Selvfølgelig ville den helt optimale løsning være at få en eller anden til
at bo i lejligheden sammen med kattene, så de har mere menneskekontakt, men
det kan jo godt være svært at finde sådan en person.
Vi har prøvet begge disse løsninger, og det kan sagtens gå med et besøg
morgen og aften, men vi kunne alligevel mærke, at vores to katte var gladere
efter den ferie, hvor min studerende niece rev en uge ud af kalenderen for
at passe både hund og katte.

--
Venlig hilsen, Ragna.

Fra : CC

Dato : 04-02-04 22:01

"Amie" <amieSLET@DETTEtiscali.dk> wrote in message
> [...]
jo
> heller ikke have de skal på ferie i 3 uger til et sted som er dårligt.

Jeg tror personligt også det er bedre, at lade dem blive hjemme og blive
passet af naboen. Selvom vores gamle
hunkat ikke ville snakke med os i 3 måneder efter vi kom hjem fra en
ferietur på 3 uger og den ene af de andre
var væk fra huset i længere og længere tid efterhånden som tiden gik.

Alternativet, internat, er jeg ikke helt vil med, fordi da vi fik 2 af vores
katte fra Dyrenes beskyttelse i Odder, som
også er internat var der et par "gæstekatte" og især den ene var meget ked
af det. Hende der har internatet fortalte,
at den havde grædt i 2 uger - næsten konstant, uanset hvordan hun tog sig af
den og selvom kattene havde store fine
rum med legetøj, klatremøbler og det var rent og pænt i alle
"katteværelserne".

Ville det ikke være muligt for nogen fra din familie, eller venner, at kigge
forbi engang imellem og måske overnatte,
eller blive et par aftener eller dage, for at holde kattene lidt med
selskab.

Det kunne være, at man skulle lave en "organiseret" kattebesøgsordning
blandt kattevenner. Jeg tror da bestemt, der
er en del i denne gruppe og flere til, som meget gerne ville stille sig til
disposition som "besøgsvenner", hvis kattene
ikke boede alt for langt væk.

Held og lykke med pasningen og rigtig god tur
Hilsen
Claus