Pris på perserkat?
Fra : Lene Hansen

Dato : 04-02-04 08:55

Nu er jeg kommet så langt at jeg vil få snakket med dyrehospitalet, evt. pr
brev, hvor det mindste jeg vil forlange er at jeg ikke skal betale for de
dyrlægeregninger, der dels har forårsaget Frederikkes hjerneskade (selvom
jeg godt ved man ikke gør det med vilje), og dels de efterfølgende
dyrlægebesøg. Men til det er så, at selvom jeg det ikke er mere synd for
Frederikke, som for en hver anden kat, så er der vel alligevel en anden pris
for en ægte perserkat, som jeg kan tage med i betragtning. Jeg har ikke købt
perserkatte siden 1997, og der gav jeg 1200 kr. pr kat. Hvad er prisen på en
ægte perserkat i dag? Kommer udseendet i betragtning, så er der billeder af
Frederikke inde på den side ...som jeg ikke kan huske hvad hedder, men i ved
godt hvad det er jeg mener.

Lene

Fra : Jakob Thuesen

Dato : 04-02-04 10:47

Jeg ville helt sikkert også gå til min dyrlæge og søge om refundering af
mindre eller større grad, selvom det ikke er hans skyld.

Det er ens kæledyr og bedste ven, som er kommet til skade under behandling.

Hvad en perser kat koster i dag ved jeg nu ikke.

Men pøj pøj med det og healende tanker fra kattende og jeg.

Jakob

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-02-04 11:23

Lene Hansen wrote:

hej Lene....

nu vil jeg ligetil at starte med udtrykke min sympati for dig og det du har
været igennem..... og jeg håber du ikke vil tage mit svar som noget
negativt, men blot et svar ;)

> [...]
> betale for de dyrlægeregninger, der dels har forårsaget Frederikkes
> hjerneskade (selvom jeg godt ved man ikke gør det med vilje), og dels

jeg giver dig helt ret i at dyrlægen bør eftergive diverse regninger når det
er deres skyld at katten er blevet syg....

> [...]
> dag? Kommer udseendet i betragtning, så er der billeder af Frederikke
> inde på den side ...som jeg ikke kan huske hvad hedder, men i ved

jeg kiggede efter frederikke på www.dk-fritid-dyr-kat.dk men kunne ikke
finde hende... var det der du mente?

dernæst vil jeg sige at der er visse faktorer der skal spille ind hvis du
skal søge erstatning for hende....
dels spiller alder en stor rolle...
den oprindelige pris spiller også en stor rolle.....
og kattens oprindelige helbredstilstand spiller også en rolle....

i en perfekt verden ville du kunne kræve en erstatning der svarer til prisen
for en sprit ny perserkat fra de samme linier som din pige....
men det tror jeg desværre ikke du har en snebolds chance i helvede for at
gennemføre nu....

jeg har ikke kunne finde ud af hvor gammel Frederikke er, (har kigget lidt
her i gruppen og sådan), men jeg formoder at hun ikke er en spritny lille
misling..... dernæst formoder jeg at hun er hjemmeopdræt (ret mig hvis jeg
tager fejl)...... her spiller det så en rolle om du søgte stamtavler på
killingerne i sin tid, sådan at du kan bevise at hun er en ren perser.....
kan du ikke det så kan du ikke kræve at få dækket prisen for en perserkat,
da hun i realiteten så "bare" er en "huskat der ligner en perser til
forveksling"..... (det er latterligt jeg ved det, men stamtavlen er
altafgørende for prisfastsættelsen)....
så den pris du kan søge erstatning for lige nu, er i realiteten den som er
tilsvarende en kat som hun var på det tidspunkt uheldet var ude.....

eksembel, perserhun med stamtavle (kælekat) på 4-5 år, vil sikkert være mere
værd end en perser hunkat uden stamtavle på samme alder.....
ligesom en perserkillingehunkat beregnet til avl er væsentligt mere
værd.....
og vi er nødt til at snakke reel kontant værdi, ikke affektionsværdi.....

med den smule oplysninger jeg har kunne finde og formodet mig frem til, så
ville jeg ikke forvente at du vil kunne få erstatning for frederikke....
ihvertfald ikke en erstatning du kan bruge til noget..... men eftergivelsen
i regningerne ville jeg klart gå efter.....
--
Knus, Sabina
"Whether you like it or not, you're in the middle of a war that has

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 04-02-04 11:55

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> jeg kiggede efter frederikke på www.dk-fritid-dyr-kat.dk men kunne ikke
> finde hende... var det der du mente?

Hej Sabina.

Hun er jo lige her http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=373 .

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 04-02-04 12:00

"Helle Frederiksen" <hfFJERN@dlgnet.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Sabina.
>
> Hun er jo lige her http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=373 .
>
> Med venlig hilsen
> Helle Frederiksen.

Ups...der gik et eller andet galt!
Det var min mening at henvise til hele albummet.

Prøver lige igen: http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=376

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-02-04 11:53

Helle Frederiksen wrote:
> "Helle Frederiksen" <hfFJERN@dlgnet.dk> skrev i en meddelelse

> Ups...der gik et eller andet galt!
> Det var min mening at henvise til hele albummet.
>
> Prøver lige igen: http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=376

se der lå min fejl*G* jeg kiggede i profilen, ikke albummet ;)
det er ikke så tit jeg kigger i albummene, medmindre folk direkte henviser
til dem ;)