Matrix - hvad gik der galt - spoilers
Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 03-02-04 08:15

Hej

Genså lige matrix 2, og synes egentligt stadig at det er en ok action film,
den er da bestemt ikke på højde med den første som er noget over middel, men
2'eren har stadig flotte billeder og stemning. Men hvad går der så galt i
3'eren (hvis man synes det går galt Jeg synes 3'eren er elendig, den
flopper stort hos mig, ca. lige så stort som T3.

Det der går galt for mig tror jeg er overgangen fra det meget stilfulde og
stemningsfyldt action i matrixen, til det mere starship troober agtige
action i 3'eren. Samt det er Neo nu pludselig er frelser både i og uden for
Matrixen. Jeg synes det havde være mere passende at den "nye" frelser var en
frelser i Matrixen. Vi har haft en frelser i menneskes verden og nu
kommer den nye Jesus så, som har sine evner i matrix'en.

Nå men lad mig høre jer andre. Helst folk der synes triologien startede
godt.

Mvh. Brian

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 07:52

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@mail1.stofanet.dkREMOVETHIS> skrev i en
meddelelse news:401f3c27$0$25813$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> [...]
> 3'eren (hvis man synes det går galt Jeg synes 3'eren er elendig, den
> flopper stort hos mig, ca. lige så stort som T3.

T3 er en af de aller sejeste action film jeg nogen sinde har set...... kun
lige overgået af 2'eren.......

Rune

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 03-02-04 15:02

"Rune Vestergaard" <runwest[at]post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> T3 er en af de aller sejeste action film jeg nogen sinde har set...... kun
> lige overgået af 2'eren.......

Ja sådan er smag jo forskelligt. Men jeg er enig i at den er overgået af
2'eren, som jeg også synes er rigtig sej. Men for 3'erens vedkommende, så
har jeg set en del action film der langt overgår den på det sidste, f.eks.:
X-men2, Underworld, Hulk, Transporter og Cubic. Ikke fordi de nævnte er
suveræne, men som action film var jeg bedre underholdt, og mindre skuffet
over dem, end over T3. Men heldigvis har vi da forskellig smag, ellers var
der jo ikke så meget sjovt ved et forum som dette...ingen at diskutere
med...og ryste på hovedet over ikke kan se det indelysende i egne
fortolkninger/holdninger/smag osv.

Mvh. Brian

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 03-02-04 21:09

> T3 er en af de aller sejeste action film jeg nogen sinde har set...... kun
> lige overgået af 2'eren.......

Jeg prøver stadigvæk på at glemme den fæle skuffelse: T3. Føj for en
stinker. :(

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 03-02-04 08:59

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@mail1.stofanet.dkREMOVETHIS> escribió

> Nå men lad mig høre jer andre. Helst folk der synes triologien startede
> godt.

Jeg er kæmpe matrix fan, men må desværre give dig ret; Revolutions halter
slemt. Reloaded har en masse spændende at byde på med hensyn til historie og
udvikling af Matrix universet, og der bliver lagt op til det helt store
klimaks i revolutions. Desværre kommer denne udløsning dog aldrig. Det folk
ønsker mere end en afslutning på menneske/maskine krigen er svar på alle de
spørgsmål der bliver stillet i reloaded (og også igennem revolutions). Men
alle disse ting der sker i reloaded bliver aldrig forklaret, de bliver mest
af alt ignoreret.

Selvfølgelig kan vi alle komme med vores personlige teorier, men de
forbliver teorier, og det kan vi jo ikke bruge til noget.

Det er trist og man sidder tilbage med en uforløst fornemmelse af at noget
stort er udeblevet.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : sniper_Nolight

Dato : 03-02-04 16:22

> [...]
> 3'eren (hvis man synes det går galt Jeg synes 3'eren er elendig, den
> flopper stort hos mig, ca. lige så stort som T3.

jeg vil ikke sige den flopper - som sidste del af trilogien er den ok, men
det er bestemt den mindst underholdende af de 3.

> [...]
> frelser i Matrixen. Vi har haft en frelser i menneskes verden og nu
> kommer den nye Jesus så, som har sine evner i matrix'en.

Det jeg elsker ved Matrix universet er netop den karakteristiske action...
og den får vi overhovedet ikke i Revo.... til gengæld er en scene som The
Highway Chase i Reloaded helt fantastisk!!!!

> Nå men lad mig høre jer andre. Helst folk der synes triologien startede
> godt.

Alt i alt kan jeg godt lide dem.... 1'eren var i særklasse og umulig at
toppe... de to andre er gode, men ikke nødvendige - etteren står fint for
sig selv, MEN den bliver jo ikke ringere af vi får 2 mere, så keep'em
comin'.... eller ikke flere nu

Reloaded er god, men der tales MEGET i nogle scener, men til gengæld er de
action scener der er med helt fantastiske!

Revo er ok, ikke direkte skuffende, men jeg savnede noget nærkontakt...
scenen med Neo og Smith er da ok, men jeg kan nu bedst lide at se 2
skuespillere der har trænet i måneder "danse" med hinanden - alle scener i
etteren var af høj kvalitet - det var rigtige mennesker der lavede
fantastiske stunt og wo ping havde trænet og koreograferet (stavet ritti?)
det hele så man sad med åben mund og savlede - at de i revo slås i luften og
alt muligt gejl er ikke imponerende.. det er cgi, som er godt, men ikke til
kungfu!

Så jeg er stort set enig med dig. Det er som sagt det samme med T3 - flot
film, masser af action, men på et eller andet plan er den ikke andet end en
parodi på sig selv.... den kaster et grimt lys over de andre...
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 03-02-04 21:50

Jeg tror min kammerat sagde det bedst: Matrix blev FOR intellektuel...

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-02-04 21:59

C. H. Engelbrecht wrote:
> Jeg tror min kammerat sagde det bedst: Matrix blev FOR intellektuel...

Jeg synes ikke Revolutions er for intellektuel. Bare for meningsløs og
for dårligt udført.

/David

Fra : sniper_Nolight

Dato : 03-02-04 22:02

> Jeg tror min kammerat sagde det bedst: Matrix blev FOR intellektuel...

det er meget godt opsummeret - 1'eren var som den skulle mht. historie og
action, i 2'eren gik det galt, skulle jeg genfortælle 1'eren, vil jeg mene
jeg kunne give et godt referat af filmen, men bad man mig om at forklare det
videre handlingsforløb, så ville det blive i rimeligt grove træk, da jeg da
gerne indrømmer at ikke alle detaljer er på plads og jeg har spurgt mig selv
om alle detaljer mon er på plads?

Fra : Martin Andersen

Dato : 03-02-04 23:08

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@mail1.stofanet.dkREMOVETHIS> wrote in
message news:401f3c27$0$25813$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> [...]
> frelser i Matrixen. Vi har haft en frelser i menneskes verden og nu
> kommer den nye Jesus så, som har sine evner i matrix'en.

Kun en kort kommentar. 3'eren sucks

1'eren er klart stadig bedst, både visuelt og historiemæssigt.

2'eren og 3'eren lavede de for at spinde guld

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 04-02-04 07:01

Martin Andersen escribió / skrev

> 2'eren og 3'eren lavede de for at spinde guld

Hvorimod 1'eren blev lavet udelukkende ud fra et kunstnerisk synspunkt?
come on! /Alle/ hollywood film laves for at spinde guld.

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 05-02-04 12:31

> Hvorimod 1'eren blev lavet udelukkende ud fra et kunstnerisk synspunkt?
> come on! /Alle/ hollywood film laves for at spinde guld.

Jeg vil faktisk vove at tænke tanken at 2'eren og 3'eren ikke rigtigt går
hjem fordi Wachovski-brødrene havde så stor succes med 1'eren at de fik for
meget frie hænder til fortsættelserne. Dermed lavede de Relo og Revo på en
måde som faktisk gør hele trilogien til et dybt intelligent storværk, men
som samtidig ikke kan forstås af målgruppen der blev fanget af 1'eren. De
formåede at miste deres eget publikum, og det er jo på sin vis utilgiveligt
i den branche.

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-02-04 13:11

C. H. Engelbrecht wrote:

> [...]
> måde som faktisk gør hele trilogien til et dybt intelligent storværk, men

LOL! Der er sgu da ikke noget dybt og intelligent storværk over hverken
2'eren eller 3'eren. De er bare dårlige.

/David

Fra : sniper_Nolight

Dato : 05-02-04 15:29

> LOL! Der er sgu da ikke noget dybt og intelligent storværk over hverken
> 2'eren eller 3'eren. De er bare dårlige.

2'eren var pænt intelligent, men et storværk var den kun på action delens
side - (lad mig igen bringe the highway chase frem som en af de mest
fantastiske action/cgi scener jeg har set) - den blev lidt for intellektuel
og den afsluttende scene eksempelvis, tror jeg snart jeg har læst en 4-5
fortolkninger af... jeg tror da næppe brødrene selv kan forklare det 100% -
jeg kan i hvert fald ikke - 3'eren var bare rendyrket krig - lækkert nok
egentlig, men det er nu nærkontakten jeg kan lide i matrix. - når alt det er
sagt, så synes jeg de er gode film, men igen, 1'erne står fint for sig selv
og som den ultimnative kung fu flick.