Lost in translation - spoiler
Fra : Bo Warming

Dato : 03-02-04 00:17

Bill Murray er laid back og intelligent på en helt fornyende måned en
dansk-amerikansk skønhed med for meget silikone i læberne er en fryd for
øjet

Han er berømt skuespiller og skal lave reklame for japansk whisky i Japan
Han møder en ung forsømt hustru og de bliver gode venner.

Den mest falske japanske medieverden der snobber for USA-style karikeres
utroligt intellignt men rigeligt støjende

Det mere typiske normale Japan som jeg har oplevet når jeg har været der
berøres næsten ikke af filmen, der altså er racistisk mere end nogen
§266b-dømt ytring

Karikaturen gælder en promille af Japan, hovedparten er anderledes ægte
varme og sympatiske og slet ikke overfladiske som vore fattige evner lokker
os til at tro.

Filmen er fornyende og fremragende

--
Bo Warming