Andet multimedie
bentjuul 3670
Resize hel mappe med billeder i Photoshop
Fra : Christoffer Kjeldgaa~

Dato : 02-02-04 23:11

Hej NG,

Det er sikkert frygtelig banal lærdom hvis man kender noget mere til
Photoshop end jeg selv gør, men jeg kunne godt tænke mig at vide, om det kan
lade sig gøre at resize alle billederne i en mappe på én gang ved hjælp af
Photoshop? For eksempel en mappe med en masse digitale billeder fra
digitalkameraet som skal resizes inden det kan komme på Internettet. Jeg er
kørt død i at finde ud af det selv, og nu prøver jeg så her. Håber nogen kan
hjælpe.

Med venlig hilsen,
Christoffer Kjeldgaard

Fra : JMo.

Dato : 02-02-04 23:37

Christoffer Kjeldgaard wrote:

> [...]
> billeder fra digitalkameraet som skal resizes inden det kan komme på
> Internettet. Jeg er kørt død i at finde ud af det selv, og nu prøver

Naturligvis.

I det du skal bruge billederne til nettet, kan du kigge på:

File -> Automate -> Web Photo Gallery

Vælg hvor dine billeder ligger, og hvor du vil have de nye hen.

Under Options -> Large Images kan du angive den ønskede størrelse.

Derefter går Photoshop i gang...

Når den er færdig, har du en fiks-og-færdig hjemmeside - hvis du så kun
skal bruge selve billederne, finder du bare den under-mappe der hedder
"images"...

Hvis dette ikke er lige som du vil have det, kan du bruge nogle af
Photoshops mange andre automatiserings-muligheder. Prøv at kigge i
afsnittet "Automating tasks" i Hjælpe-filen.

Fra : Christoffer Kjeldgaa~

Dato : 02-02-04 23:54

Cool! Mange tak. Det var lige det jeg manglede.

Med venlig hilsen,
Christoffer Kjeldgaard

Fra : hcma

Dato : 03-02-04 16:14

"Christoffer Kjeldgaard" <christoffer@sappy.dk> skrev i en meddelelse
> Cool! Mange tak. Det var lige det jeg manglede.
>
> Med venlig hilsen,
> Christoffer Kjeldgaard

ellers er den en vejledning til at indspille en ACTION her:
http://www.hcma.dk/photoshop_action.htm
m v h
hcma

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 03-02-04 08:11

> [...]

> mappe på én gang ved hjælp af Photoshop? For eksempel en mappe med
> en masse digitale billeder fra digitalkameraet som skal resizes

Er du sikker på det er en resize du skal have lavet? Det klassiske
problem ved udskrift af digitalbilleder plejer at være beskæring.