Andet multimedie
bentjuul 3670
PSP7 - Ens udsnitsstørrelse af billede
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 02-02-04 16:59

PSP7. Jeg har en del billeder, som jeg skal bruge et ensartet
udsnit af, fx. 200x300 pixels. Udsnittet sidder ikke på samme
sted på billederne, så jeg ville gerne kunne flytte en slags
fastlåst ramme over billedet og når jeg har det ønskede udsnit,
så vil jeg gerne kunne trykke crop. Mit problem er altså at lave
en fastlåst "crop-ramme" som jeg kan flytte rundt på. Kan det
lade sig gøre i PSP7? Hvis ikke, kan det så i et andet program
(helst ikke PhotoShop for det har jeg ikke).

Håber I forstår min problemstilling.

Lars

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 02-02-04 17:29

"Lars Thomsen Nielsen" skrev:
> Mit problem er altså at lave en fastlåst
> "crop-ramme" som jeg kan flytte rundt på.
> Kan det lade sig gøre i PSP7?

Ja.

Når du har lavet din selection, i den størrelse du ønsker, så gem den på
disk (i menuen: Save selection to Disk)

Hvergang du skal bruge den igen, efter du har loadet et nyt billede ind, kan
du hente den frem igen via funktionen "Load selection from Disk".

Når du har din selection fremme, så kan du flytte rundt på den ved at vælge
"Mover tool" i Tools toolbar (symbolet med pil op/ned/højre/venstre) og
derefter trykke indenfor din selection med musens højre tast - og holde den
tast nede mens du flytter din selection til det udsnit du ønsker at "croppe"
til.

--
Mvh, Lars

Forum for DVD og harddisk-optagere: www.recordere.dk

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 02-02-04 20:20

Lars Ladingkaer wrote:
> Når du har lavet din selection, i den størrelse du ønsker, så gem den
> på disk (i menuen: Save selection to Disk)

Jeg kendte ikke den der med at man kan gemme sin selection. Den har jeg ledt
efter længe. Jeg skulle vidst have spurgt før

Resten af din vedledning var fin. Jeg har løst mit problem.

Takker

Lars