Hjælp
Fra : Kirsten Andreassen

Dato : 02-02-04 04:12

Jeg har to søde små hunde(foxterrier blanding) som vi, som mange andre
hundeejere betegner som det bedste vi ejer.Det er mor og datter på
hhv.3 og 4 år.Det er datteren Kiki vi har store problemer med.Den
lille stakkel har nogle grimme udslæt fokuceret mest omkring hendes
øjne.Hun klør og mister hårene, samtidig med at hun hæver op om især
sit højre øje. Vi har været ved forskellige dyrlæger med hende, og der
er taget forskellige prøver såsom hårceller der har ligget til
dyrkning for om det kunne vise noget ligeledes for at se om hun var
allergisk over noget, men stadig ingen diagnose.Hun har nu i 2 år fået
cortison for at holde kløen i ro, men hun klør alligevel ind imellem
så hun ingen hår har rundt om øjnene hun ligner nærmest en kameleon om
øjnene.Dertil skal siges at vi er begyndt udelukkende at fodre med
vegetabilsk mad, men det ser heller ikke ud til at hjælpe
Er der nogen der har været udsat for noget lignende kunne jeg godt
tænke mig at vide det, da vi elsker den lille hund overalt på jorden
og det gør mig frygtelig ondt at se hun ser sådan ud og man ikke er i
stand til at hjælpe hende. Det skal siges hun er en utrolig glad og
livlig lille hund, men kunne der findes ud af hvad hun fejler kunne
det være dejligt. Vi har efterhånden brugt en formue på
dyrlægeregninger og det er jo anstrengende at blive ved når der stadig
ikke bliver fundet en diagnose

Hilsen Kiki og Kiras mor

Fra : Lene Hansen

Dato : 02-02-04 06:40

Nu, ved jeg ikke hvor du bor henne i landet, men jeg har haft store
hudproblemer med min hund og til sidst blev jeg henvist til landbohøjskolen,
hvor jeg var inde til en konsultation hos en af de"professionelle" dyrlæger.
Det kan jeg godt anbefale. Jeg ved ikke om man skal henvises af sin egen
dyrlæge, eller man kan bestille tid som privatperson.
Jeg blev henvist fra min egen dyrlæge.

Lene

Fra : Kirsten Andreassen

Dato : 03-02-04 00:48

Hej Lene
Tak for dit råd. Jeg bor i midtjylland så det er jo lidt langt at
køre
MVH / Kirsten

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 02-02-04 10:32

Prøv at se www.skyescot.dk.
Hokamix skulle efter sigende gøre underværker ved hudsygdomme - men jeg har
ikke personlige erfaringer med det.
Anelise

Fra : Kirsten Andreassen

Dato : 03-02-04 00:46

Hej Anelise
Tak for dit svar. Jeg har været inde på hjemmesiden du anbefalede
og jeg har printet det ud, så nu vil jeg i fred og ro læse det og
muligvis afprøve det

MVH / Kirsten

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-02-04 12:17

"Kirsten Andreassen (slet 21HH7)" <kandreassen@21HH7grundfos.com> skrev i en
meddelelse news:10756916700.0963463937879219@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> det være dejligt. Vi har efterhånden brugt en formue på
> dyrlægeregninger og det er jo anstrengende at blive ved når der stadig

Hej Kirsten

Det kunne være, at du måske skulle prøve at tænke lidt i andre baner. Prøv
om du kan holde hunden væk fra lyse steder. Gøre lufteturene om dagen,
meget korte, og såvidt muligt kun færdes hvor der er skygge, eller lidt
skummelt. Altså i det store hele, undgå lys. Det kan være fordi hendes øjne
er blevet følsomme for lys, eller er blevet for tørre, måske begge dele. Så
det at hun mister hårene, ikke skyldes sygdom, men at hun selv klør sig
meget i og omkring øjnene. Hvis hun døjer med at tåle lyset, vil det jo
trætte hunden enormt i hovedet. Om hunde får hovedpine, ved jeg ikke, men
mon ikke de får sviende trætte øjne lige som vi selv gør. Så hold hende væk
fra lys. Du vil nok kunne mærke en forbedring, hvis altså diagnosen er så
simpel, allerede den første dag .. Det kan jo også skyldes, du skriver
jo glad og aktiv, at hun simpelthen sover for lidt, så hun selv
overanstrenger sine øjne.
Se også på placeringen, hvis hunden sover et bestemt sted, er der mørkt. Små
hunde sover jo ofte med åbne øjne. Det var lige et par af de små ting, og
de har en fordel, de er helt gratis, måske lige med undtagelse af lidt
øjensalve eller dråber. Bryg selv lidt videre, F eks synsproblemer. Hvordan
ser selve øjet ud, gløder hendes øjne i mørket. Jeg har større mistanke til
selve øjnene, når nu dyrlægen ikke har fundet en forklaring, efter så lang
tid.

M.V.H.....Benny..

Fra : Kirsten Andreassen

Dato : 03-02-04 00:06

Hej Benny
Mange tak for dit svar, det er lidt sjovt det du skriver med at
det kan være hendes øjne, for det har vi faktisk også selv snakket
om. På et tidspunkt snakkede vi også med dyrlægen om det og der
fik vi noget til at dryppe hendes øjne i.Men det er sådan at hun
ALTID selv søger ned enten under dyne eller tæppe når hun skal
sove, og ja! hun har det rigtig træls i øjnene når der er meget
lyst eller i stærk sol. Men jeg kan huske at dyrlægen i starten
tog en prøve for at se om hendes øjne var for tørre,altså om hun
producerede væske nok eller tårekanalerne var tilstoppede, men det
var tilsyneladende i orden.Når hun klør kan hun jo også let få
ridser i øjet og det har hun også haft, det har hun fået dråber
for også. SÅHHHHHHH!!! den er lidt svær, men man skal jo ikke
opgive vel?
MVH / Kirsten

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-02-04 00:23

Hej igen Kirsten

Så tror jeg, at jeg ville rette en meget stor opmærksomhed mod hendes øjne.
Det er næsten helt sikkert dem, som generer hende voldsomt, hvilket hendes
adfærd jo lige som bærer tydeligt præg af. Jeg vil tro de er slemt
overbelastede. Så jeg vil foreslå dig at prøve noget, indrømmet, jeg har
ingen erfaring med dette, det er et eksperiment. Luk hunden ind i et helt
mørkt rum, og lad hende være der. Brug eventuelt et video camera med
nightshot til at overvåge hende, for at se om det standser hendes kløen i og
omkring øjnene. Det lyder jo til, hun selv prøver at undgå lys, og så lyder
det måske lidt skørt, men der kan faktisk fås briller til sådanne hunde
..

M.V.H.....Benny..

Fra : bettinaP

Dato : 02-02-04 18:06

"Kirsten Andreassen (slet 21HH7)" <kandreassen@21HH7grundfos.com> wrote in
message news:10756916700.0963463937879219@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> det være dejligt. Vi har efterhånden brugt en formue på
> dyrlægeregninger og det er jo anstrengende at blive ved når der stadig

Hvor bor du henne i verden?
Jeg har lige været til et par konsultationen hos Klinik for Veterinær
Dermatologi og det er nu lykkedes at finde ud af, hvad Mocka reagerer
allergisk på. Ham der har klinikken er ifølge min dyrlæge en af landets
førende eksperter indenfor hudsygdomme hos dyr. Han har vist ikke
beskæftiget sig med andet i 20 år. Han snakker som et vandfald, men han
lyder bestemt som om han ved hvad han taler om.
De bor i Bagsværd og jeg blev henvist af min dyrlæge, men det ved jeg så
ikke om er et krav

held og lykke med det

BettinaP

Fra : Kirsten Andreassen

Dato : 02-02-04 23:52

Hej Bettina
Jeg bor i midtjylland, så det er måske lidt langt at køre helt til
Bagsværd. Men ellers tusinde tak for rådet
Hilsen Kirsten

Fra : Anette

Dato : 04-02-04 01:16

Kirsten Andreassen <kandreassen@grundfos.com> wrote:

> Jeg bor i midtjylland, så det er måske lidt langt at køre helt til
> Bagsværd. Men ellers tusinde tak for rådet

Hej Kirsten
Med risiko for at lyde irriterende nævenyttig - men helt ærligt - hvad
betyder en køretur til den anden ende af landet hvis det kan hjælpe din
hund? Jeg har, som musiker der spiller i hele landet , sikkert et andet
forhold til det at køre langt end de fleste andre - men hvis det var min
hund så tog jeg gerne turen tværs over landet, hvis det kunne hjælpe min
hund.

Håber du finder en løsning der kan hjælpe din hund.

Venlig hilsen
Anette

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-02-04 20:03

"Anette" <anette@readonlymail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> hund.
>
> Håber du finder en løsning der kan hjælpe din hund.

Hej Kirsten

Så vil en tur op til Christian på Aalborg Dyrehospital være noget nærmere.
Han har bl.a specialer i hudsygdomme og allergi'er. Du kan jo læse lidt om
ham her http://www.aad.dk/
Eventuelt ringe og få en snak med ham.

M.V.H.....Benny..

Fra : Kirsten Andreassen

Dato : 05-02-04 04:01

Hej Benny
Tak for oplysninger.Ja det er jo unægtelig nærmere, jeg har lige
været inde på hjemmesiden du gav mig så nu vil jeg lige læse det
igennem

Hilsen Kirsten

Fra : Brian Olesen

Dato : 05-02-04 13:42

Hejsa Benny

> [...]
> Han har bl.a specialer i hudsygdomme og allergi'er. Du kan jo læse lidt

Ja Christian er en absolut dygtig og behagelig dyrlæge. Men ellers er der
ikke meget godt at sige om Aalborg Dyrehospital.
Jeg har i 2 tilfælde måttet vente utrolig længe på en akkut aflivning, hvor
vi fik lov at sidde i 3 kvarter ude i venteværelset. Usmageligt.

Jeg er skiftet til den anden store klinik i Aalborg, som ligger på Hobrovej.
De er meget venligere og der er dyrlægerne heller ikke for fine til at sælge
lidt kattegeletøj eller andet, hvis damerne ved skranken er optaget af andre
ting.

Tingene foregår også i et noget roligere og knap så pengegrisk tempo. Det
synes jeg virker ret sympatisk.

Det skal sige, at jeg har brugt Aalborg Dyrehospital i mere end 15 år inden
jeg følte det blev så stort og forkromet, at kunderne begyndte at komme i
anden række.

Mvh. Brian

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-02-04 15:14

"Brian Olesen" <tester@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
inden
> jeg følte det blev så stort og forkromet, at kunderne begyndte at komme i

Hej Brian

Jeg kan til dels give dig ret. Jeg var selv, i Januar ude for at få aflivet
en af mine. Det var egentligt Christian som vi ville have haft til det, men
da han først kom ugen efter, var det, når nu beslutningen var taget, ikke
noget vi ville vente på, så det skulle jo så have været Gregers. Uheldigvis
valgte han, lige præcist at være syg den dag, så vi endte med en der vistnok
hed Butler. Okay kan måske tilgive ham lidt, da han jo hverken kendte os,
eller hunden, så den lange ventetid, var en stor belastning, både for os og
hund, for der skal ikke herske tvivl, hun vidste godt, hvad der skulle ske,
og havde det ikke været fordi, at hun faktisk ikke kunne gå selv, medmindre
jeg havde fat i halen, så var vi kørt igen, og kommet når Christian eller
Gregers var tilbage. Men prisen kunne der ikke klages på. Det var faktisk
billigere, end sidst vi fik aflivet. Men når det er en hund, som man har
tilbragt utroligt mange timer sammen med, ja som næsten har været ens halve
liv, så er det altså svært at træffe beslutningen, og når den er truffet, så
skal det altså helst ske hurtigt og gnidningsfrit, og så er det helt
utåleligt at dyrlægen ikke er klar, så selv om vi havde gjort klar, så
hendes gode venner, kunne sige farvel i hundeskoven, og så køre derfra, så
hun ankom lige til tiden, så blev det jo noget spoleret af den lange
ventetid på at komme ind. Når der er en mand syg, må der jo være et
konsultationsrum tomt, og der kunne vi jo fint være blevet anbragt, og hun
kunne have fået den første sprøjte straks. Der var ingen grund til, at hun
skulle blive bange både 3 og 4 gange. Det var synd for hunden, for ikke at
sige, helt opslidende for os.

M.V.H.....Benny..

Fra : Kirsten Andreassen

Dato : 05-02-04 04:05

Hej Anette
Jeg syntes ikke du er nævenyttig, du har nok ret, men der må jo
også være nogen i lille jylland der kunne være istand til at se på
den lille yngling. Men ellers kan jeg kun give dig ret
Hilsen Kirsten