Lækker ny Græsk Taverna
Fra : kim rasmussen

Dato : 01-02-04 19:22

Har lige spist på en kanon taverna i baggesensgade på Nørrebro.
Super lækkert og billigt

Kim Rasmussen

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 01-02-04 19:43

"kim rasmussen" <raski@dbmail.dk> mælte sligt:

>Har lige spist på en kanon taverna i baggesensgade på Nørrebro.
>Super lækkert og billigt

Hvilken by?

Jo, jeg kan nok tænke mig til, at det er i København, men det er altså
enormt irriterende, når folk skriver som om, der kun findes én by i
Danmark. Du er langtfra den eneste, der gør det. Jeg fik bare lyst til
for én gangs skyld at lufte min irritation.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"What kind of man wears Armor hot dogs?"

Fra : David Rasmussen

Dato : 01-02-04 21:07

Rasmus Underbjerg Pinnerup wrote:

> [...]
> Danmark. Du er langtfra den eneste, der gør det. Jeg fik bare lyst til
> for én gangs skyld at lufte min irritation.

Der er da ikke nogen grund til at skrive mere end højst nødvendigt. Når
man skriver Nørrebro ved folk at det er i København, også selv om der
måtte være et Nørrebro andre steder. Det er ligesom når man ikke gider
at sige at man mener København i Danmark, og ikke i New York. Det er
defacto standard.

Hvorfor skriver du så ikke også landet, verdensdelen, planeten og
galaksen på?

/David

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 01-02-04 22:15

David Rasmussen wrote:

> Der er da ikke nogen grund til at skrive mere end højst nødvendigt. Når
> man skriver Nørrebro ved folk at det er i København, også selv om der
> måtte være et Nørrebro andre steder.

Jeg vil give Rasmus ret.
Københavnere tror at de er i verdens centrum, og at alt der
tales/skrives om sker udfra dette "centrum".
At man har mange facilliteter inden for kort rækkevidde. Og alt derfor
underforstås som at ske "lige her".

Der kunne iøvrigt være en Nørrebro i Ålborg. (Jeg ved det ikke.)
Men deroppe kunne de da ikke drømme om bare at skrive Nørrebro i et
offentligt forum som dette. - Der jo læses udover Ålborgs grænser.

Mvh. Jørgen

Fra : David Rasmussen

Dato : 02-02-04 18:28

Jørgen Rasmussen wrote:

> Jeg vil give Rasmus ret.
> Københavnere tror at de er i verdens centrum, og at alt der

*suk*...

> tales/skrives om sker udfra dette "centrum".

Det _er_ sgu da smart at forkorte hvis det kan gøres uden at miste
entydighed.

> Der kunne iøvrigt være en Nørrebro i Ålborg. (Jeg ved det ikke.)
> Men deroppe kunne de da ikke drømme om bare at skrive Nørrebro i et
> offentligt forum som dette.

Nej, naturligvis ikke!

> Mvh. Jørgen

Hvem Jørgen?? Jørgen Mylius? Oh, Jørgen Rasmussen. Hvem Jørgen
Rasmussen?? Skriv venligst adresse, incl. land, verdensdel, planet,
galakse og galaksehob. Og for at være helt entydig vil jeg også gerne
have skonummmer og blodtype med. Og cpr-nummer. Og... :)

/David

Fra : Ralph

Dato : 01-02-04 22:58

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <pinnerup@*fjerndette*privat.dk> skrev i en
meddelelse news:v0iq105am1f8lgg8kt0ak2ti16limae97a@4ax.com...
> [...]
> Danmark. Du er langtfra den eneste, der gør det. Jeg fik bare lyst til
> for én gangs skyld at lufte min irritation.

Apropos, nogen her der ved hvornår bageren på Nørrebro åbner igen, der
findes snart ikke flere butikker der, Texaco er blevet selvbetjening,
købmanden er gået på pension, og bageren er - som sagt - lukket på ubestemt
tid, men det er vel hvad man kan forvente i et sådant kvarter, et gæt ville
være at ca. halvdelen har et ordentligt arbejde. Godt at der er kommet en
rundkørsel, den kan dem fra landet vel ikke overse, som det skete da
lyskrydset kom ved Limfjordsvej.

--
venligst
Ralph

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 01-02-04 23:55

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> mælte sligt:

> [...]
>købmanden er gået på pension, og bageren er - som sagt - lukket på ubestemt
>tid, men det er vel hvad man kan forvente i et sådant kvarter [...]

Ja, selv Bergmann er lukket, har jeg set. Og Bhutan (Kebabhuset) er
blevet til Restaurant Amore, men såvel menukort som øvrigt inventar og
personale er det samme ;)

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Er du i stand til at give dine medmennesker gaver,
er det dig, der bør sige tak."

Fra : Lene

Dato : 02-02-04 12:39

Prøv "Det varme brød" på Havnen meden du venter

Hilsen Lene

Fra : Ralph

Dato : 02-02-04 19:32

Dobbeltsvar til Rasmus og Lene, Det Varme Brød, og Bhutan, har s´gu da
aldrig ligget på Nørrebro

Hehe, så kan de lære det ka´ de

--
venligst
Ralph

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 02-02-04 20:50

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> mælte sligt:

>Dobbeltsvar til Rasmus og Lene, Det Varme Brød, og Bhutan, har s´gu da
>aldrig ligget på Nørrebro

Det skriver jeg nu heller ikke. Det faldt sådan generelt ind under det
tema om ændringer til det værre, der var blevet anslået.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Det er min yndlings-RFC."

Fra : Stefan Holm

Dato : 02-02-04 19:54

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> writes:

> Dobbeltsvar til Rasmus og Lene, Det Varme Brød, og Bhutan, har s´gu da
> aldrig ligget på Nørrebro

Det skriver de vel som sådan heller ikke. Hvorfor skal folk nu absolut
tage for givet at indlæg i denne tråd handler om Nørrebro?

--
Stefan Holm
"Fæl kat. Kog den lidt."

Fra : kim rasmussen

Dato : 01-02-04 22:51

Hej Ng
Sig mig ,har i ikke andet at få tiden til at gå med

Kim Rasmussen

Fra : Karina og Christian

Dato : 02-02-04 16:00

"kim rasmussen" <raski@dbmail.dk> wrote in message
[klip]
> Hej Ng
> Sig mig ,har i ikke andet at få tiden til at gå med

End hvad?

Karina

Fra : Ralph

Dato : 02-02-04 19:34