Opdatering på Frederikke
Fra : Lene Hansen

Dato : 01-02-04 13:15

Efter en meget søvnløs nat (jeg er godt nok snart noget udkokset, da jeg
ikke har sovet af betydning de to sidste nætter), så kommer jeg op og finder
en Frederikke, der meget gerne vil med ud og spise sammen med sine søstre.
Og der er klart en meget stor bedring fra i går til i dag. Men hun kunne
simpelthen ikke spise maden - jeg er sikker på hun har meget store smerter i
munden, og hun har også fået lidt smertestillende - men bare det at hun nu
er interesseret i maden. Og en ny skraldespand jeg har købt til toilettet,
mens hun har været syg, er blevet grundigt undersøgt, så hun er blevet mere
interesseret i sine omgivelser igen.
Hun slingre stadig, og hun er faldet ned fra køkkenbordet, fordi hun mistede
balancen, og hun faldt hårdt fordi hun ikke kunne lande på benene.
Så hun er puttet i sofahjørnet, hvor hun også har spist en del moset tun med
vand, og hermed slår jeg to fluer med et smæk, da hun så får væske samtidig,
så jeg ikke skal kæmpe med hende. Det tager meget lang tid, men det kommer
da ned. Hun er meget mere frisk og klar og følger mig med øjnene og kigger
efter fuglene uden for vinduet, samt at hun reagere positivt med spinden og
trillen halv om på ryggen for at blive nusset når jeg sætter mig ved hende.
Og hun sover nu meget mere fredfyldt og roligt i almindeligt
kattesovestillinger.
Et eller andet sted, så har jeg en idé om nu selv, at hendes svimmelhed
hænger sammen med det store sår hun har i munden. Kan tandsten virkelig lave
så store sår, eller er det dyrlægen, der er kommet til det? Såret sidder
mellem gummen og kinden i undermunden.

Men selvom der stadig er usikkerhed i kroppen (også for meget), så føler jeg
klart det nu går den rigtige vej.

Det giver selvfølgelig også flere kræfter at hun nu har spist lidt igen. Det
i sig selv kan sikker forværre den slingrende gang- bare et gæt.

Lene

Fra : Battlefield´s

Dato : 01-02-04 13:27

"Lene Hansen" <le_ne@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Det
> i sig selv kan sikker forværre den slingrende gang- bare et gæt.

Hej Lene
Dejligt at høre at det går fremad med Frederikke.
Jeg har haft flere katte, der har fået fjernet en eller flere tænder. De
fleste har fået det meget bedre efter operationen, et par dage efter er de
begyndt at spise tørfoder og nu tager jeg slet ikke særligt hensyn til dem
(den ene er nu 12 år), men for et par uger siden fik jeg endnu en opereret,
hun er ikke kommet sig helt så godt endnu, men svimmel er hun dog ikke, det
er mere som om hun stadig er øm i munden. Hun er dog også begyndt at spise
tørfoder, helst Hills som jo er forholdsvis lille i pillerne og kan sluges.
Håber at Frederikke snart bliver helt frisk!
Hilsen Vibeke

Fra : Brian Olesen

Dato : 01-02-04 14:14

Hejsa
Glem det med såret i munden.
Svimmenheden kommer på grund af det dyrlægen har lavet, som han/hun burde
tvinges til at løse via rettens vej om ikke andet.
Eler
en virus.

Mvh. Brian

Fra : Helle Larsen

Dato : 01-02-04 14:58

> [...]
> Svimmenheden kommer på grund af det dyrlægen har lavet, som han/hun burde
> tvinges til at løse via rettens vej om ikke andet.

Med venlig hilsen
Helle Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Næsten som Brian vil jeg sige, at jeg synes IKKE, at det er godt, at
katten er svimmel. Det er dejligt at læse, at det går fremad, men
alligevel. Forsøg at ringe til en anden dyrlæge i morgen og BLOT HØRE om
hans/hendes mening om den svimmelhed. Der er en grund af en eller anden
art. Ikke såret i munden, det tror jeg heller ikke på. Mangel på væske.
Tjaaaa, mååååååååååååske, ved det ikke. Ring bare til en dyrlæge, det
koster ikke noget at ringe.

Glæder "os" til at høre nærmere.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 01-02-04 16:09

In article <401cedcb$0$27453$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Lene
Hansen <le_ne@paradis.dk> wrote:

> Hun slingre stadig, og hun er faldet ned fra køkkenbordet, fordi hun mistede
> balancen, og hun faldt hårdt fordi hun ikke kunne lande på benene.

Årh, arme kat..
Men godt at hun får lidt at spise og drikke. Som du selv er inde på
tror jeg det kan forværre svimmelheden. Hvis man selv har prøvet at
undvære mad og drikke pga sygdom, f.eks, ved man hvordan det hele
sejler for én efter bare et par dage
Vi krydser fingre for at det fortsat går fremad