Hvad skal vi dog stille op med vores misse~
Fra : Louise Viborg

Dato : 01-02-04 12:12

Jeg håber der er nogen der har lyst til at give deres besyv med, og
måske hjælpe mig lidt i den rigtige retning.
Det drejer sig om vores hunkastrat, Chérie. Hun var den første kat jeg
fik inden jeg startede opdræt, og fik det rigtig skidt da min første
avlskat flyttede ind. Hun blev faktisk rigtig syg og havde 41 i feber
og vi var sikre på at vi mistede hende. Men hun kom under kærlig
behandling hos vores dyrlæge og kom sig heldigvis.
Idag har vi 6 katte. Når vi får en ny kat går der lige en uges tid
hvor hun hvæser hvis den nye kommer for tæt på, og så går det over
igen. Hun har dog aldrig haft et tæt forhold til nogen af de andre
katte. Derimod er hun meget tæt knyttet til vores hund.
Hun er sådan en kat der gerne vil have sin mor go far for hende selv.
Da jeg fik hende var hun en lille forskræmt killing, og jeg var det
første menneske hun viste tillid, men det tog også ½ år at nå så
langt.

Her på det sidste har hun tabt sig meget, og har faktisk halveret sin
vægt. Hun er ikke meget andet end skind og ben nu, men hun er frisk og
spiser og er meget kælen.
Vi er begyndt at tage hende med ind i seng om aftenen, for det elsker
hun (da jeg boede alene sov hun altid med mig i min seng, og det
hænger stadig ved ), og vi ved af erfaring at det kan styrke
hendes selvtillid, som hun ikke har emget af. Men nu vil hun slet ikke
ud derfra. Hun vil bare ligge derinde i vores seng hele dagen. Hvis vi
tager hende med ud fra soveværelset, stiller hun sig ved døren og vil
ind igen, eller også hopper hun op og åbner den selv.
Vi fodre hende emd en masse godt så hun kan tage på i vægt igen. Min
svigermor har tilbudt at hun kan have Cherie indtil hun er kommet sig
igen, men jeg ved ikke om jeg skal tage imod det. Eller måske bo der
permanent? Jeg kan bare ikke få mig selv til at "give hende væk", men
igen, hvad er bedst for katten? Kan hun undvære os, som hun er så tæt
knyttet til? Jeg er virkelig i et dilemma her! Håber der er nogen der
kan komme med nogle gode råd, for det ha vi virkelig brug for!
Jeg frtæller gerne flere detaljer hvis det er nødvendigt.

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!

Fra : Battlefield´s

Dato : 01-02-04 13:01

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan komme med nogle gode råd, for det ha vi virkelig brug for!
> Jeg frtæller gerne flere detaljer hvis det er nødvendigt.

Hej Louise
Er du sikker på at hun ikke er syg?
Som du beskriver hendes opførsel synes jeg mere det tyder på at hun fejler
noget fysisk (kræft?) end at det er psykisk.
Jeg er normalt meget stor modstander af, at opdrættere skiller sig af med
deres "udtjente" avlsdyr under forskellige påskud, men i dit tilfælde lyder
det nu som om katten absolut ikke har det godt. Men om du skal lade din
svigermor overtage hende ved jeg ikke, du skal i hvert fald være helt sikker
på, at hun ikke fejler noget, så din svigermor ikke risikerer at få en syg
kat.
Hilsen Vibeke

Fra : Helle Larsen

Dato : 01-02-04 15:09

> [...]
> kan komme med nogle gode råd, for det ha vi virkelig brug for!
> Jeg frtæller gerne flere detaljer hvis det er nødvendigt.

Jeg vil også sige, at det lyder som om katten er syg. Det behøver vel
nok ikke at være kræft, men den "opførsel" kunne eventuelt tyde på, at
katten er syg. Jeg vill også kontakte en dyrlæge og spørge til råds, og
give ham/hende detaljerne, som du har gjort i ovenstående med hensyn til
"tykkelse" på katten og det med at ligge i sengen hele tiden.

Svigermor er vel ikke den værste at give katten væk til. Kan svigermor
lide katten, og kan katten lide svigermor ??

Med venlig hilsen
Helle Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Louise Viborg

Dato : 01-02-04 17:48

Hej alle sammen!
Mange tak for jeres indlæg!
Jeg vidste jo egentlig godt hvad I ville sige, nemlig lige præcis hvad
jeg selv havde tænkt, men der er langt fra tanke til handling, især
når det gælder min dejlige Cherie!
Vi har, med hjælp fra jer, taget den beslutning at Cherie skal hjem og
bo hos mine svigerforældre Hun flytter i aften Både for
hendes og min skyld, vil jeg gerne have det gjort hurtigt. Mine
svigerforældre bor 1 km nede ad vejen og jeg gør rent hos dem en gang
om ugen, så der kan jeg jo gå og hygge mig med Chérie hjemme hos dem
:kram: Imorgen kører vi hende til dyrlægen så han kan kigge på hende,
for en sikkerheds skyld.
Men det er sgu ikke nemt. Jeg troede vi skulle dele mange år mere
sammen....nu begynder jeg at tude igen, så jeg vil droppe det
sentimentale snak her, og begynde at pakke Chéries ting.
Mine svigerforældre har før passet vores katte, og jeg har set at
Cherie trives rigtig godt sammen med dem og min svigermor har altid
gerne vil have Chérie, så det er jo godt....

Mange tak for hjælpen!

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 01-02-04 18:18

In article <mcbq10hlqlcs1ergodkk4lfioaagh2r4h2@4ax.com>, Louise Viborg
<nospam@shunozahra.dk> wrote:

> Men det er sgu ikke nemt. Jeg troede vi skulle dele mange år mere
> sammen....nu begynder jeg at tude igen, så jeg vil droppe det
> sentimentale snak her, og begynde at pakke Chéries ting.

Årh, det gør mig ondt Louise.
Men når hun nu forhåbentlig blomstrer op i sit nye hjem, hjælper det
måske? Du kan da i hvert fald stadig besøge hende

Kram herfra...

Fra : jobe

Dato : 01-02-04 18:36

hold da op jeg sidder og får helt tårer i øjnene af at læse det her. sikke
en kærlighed louise jeg har altid taget hatten af for dine svar og indlæg.
og jeg forstår så udemærket dit dilemma. og jeg er sikker på du gør det
rigtige.
jeg elsker selv mine guldklumper overalt på jorden men det der du skriver er
virkelig ÆGTE kærlighed til dyr.
HURRA for folk som dig.

venlig hilsen Bettina

Fra : Louise Viborg

Dato : 01-02-04 20:00

On Sun, 1 Feb 2004 18:36:00 +0100, "jobe" <j.moeller@oncable.dk>
wrote:

> [...]
>rigtige.
>jeg elsker selv mine guldklumper overalt på jorden men det der du skriver er

Hej Betina!
Mange tak for de søde ord Chérie er og bliver helt speciel for
mig. Det er meget svært at forklare, men vi har noget særligt sammen
Savner hende allerde, men jeg ved hun hygger sig rigtig meget og
blvier forkælet hos mine svigerforældre Imorgen efter skole kører
jeg lige en tur ind forbi og hilser på

Fra : Helle Larsen

Dato : 02-02-04 12:06

> [...]
> Savner hende allerde, men jeg ved hun hygger sig rigtig meget og
> blvier forkælet hos mine svigerforældre Imorgen efter skole kører

Hej Louise, har du været hjemme hos svigermor og kigge til katten ??

Hvordan går det ??

Fra : Louise Viborg

Dato : 02-02-04 16:38

On Mon, 2 Feb 2004 12:06:02 +0100, Helle Larsen
<besse.helleKATTE@BAKKEget2net.dk> wrote:

>Hej Louise, har du været hjemme hos svigermor og kigge til katten ??
>
>Hvordan går det ??

Hej Helle!
Ja, vi var lige inde forbi og kigge til hende på vej hjem fra skole.
Hun havde det fint og var meget glad Hun har fået sit eget tæppe
at ligge på i sofaen, og hun render efter min svigermor som en lille
hund, lige præcis som hun gjorde med mig herhjemme Men her er godt
nok tomt uden hende. Vi har kun 4 katte hjemme lige nu, da vi jo også
har en hunkat til parring.

Vi kunne desværre først få en tid hos dyrlægen imorgen, men det går
nok

Fra : Louise Viborg

Dato : 06-02-04 13:26

Lad mig lige opsumere!
Idag har jeg været hjemme hos mine svigerforældre og besøge Chérie
Da jeg kom ind stod hun i gangen og lige idet jeg gik ind skulle hun
til at storme væk, men stoppede op og så at det var mig og så kom hun
løbende miavende hen til mig og spandt og gned sig op ad mig og
trillede rundt på gulvet, og hun var bare SÅ glad )))))
Jeg var der i 2 timer og hun rendte bare rundt efter mig og hver gang
jeg gik ud mod gangen stormede hun ind foran mig og skyndte sig at
stille sig foran døren så eg ikke gik nogensteder :lol: Men det
lykkedes mig da at snige mig ud til sidst

Det var dejligt at se hende! Og jeg har besluttet mig for at besøge
hende noget oftere, så vi forhåbentlig kan beholde vores tætte
forhold. Jeg har nøgle til mine svigerforældres hus så jeg kan gå
derind så tit jeg vil

Killinger ventes i uge 15!

Fra : Kate

Dato : 07-02-04 02:26

Jeg kan godt følge hvor svært det må være at gi' afkald på en af sine
katte, også selvom man _ved_ katten vil få det bedre. Men hvor er det
dog dejligt at høre at Cherie trives hos svigerbasserne.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.