Han eller hun
Fra : jenyla

Dato : 30-01-04 19:10

Hej
Jeg overvejer at få en ny kat, min gamle trofaste Miver måtte desværre have
hjælp til at dø for nogle måneder siden. Hun var 15 år, og havde klaret sig
igennem at bo lige midt i byen, få killinger, have kattesyge, blive opreret
for grimme bylder og snittesår, ikke at kunne føde en kæmpe deform killing
og derefter blive steriliseret - havde sine særheder (hvem har ikke det).
Jeg synes, jeg savner en kat i huset - vi har hund, som er vant til at komme
steder med kat, høns i haven, som om sommeren spankulerer rundt med
kyllinger, vi har børnebørn som kommer regelmæssigt på besøg. Der er en
kastreret hankat på den anden side hækken, og flere katte i nabolaget.
Nu tænker jeg over, om det er bedst med en han eller en hun... jeg ønsker en
kæle-slaske-hyggekat... den må gerne være stor og vamset, har tænkt på en
"halv"skovkat..
Hvilken erfaring har I med han eller hun..
Håber nogen vil svare
Hilsen Jette

Fra : goofy

Dato : 30-01-04 19:29

Hej Jenyla
> [...]
jeg ønsker en
> kæle-slaske-hyggekat... den må gerne være stor og vamset, har
Vores erfaring med han/hun er at man får den mest kælne kat som
hankat.
Vi har 4 katte 2 af hver slags, og hos os er det helt klart at
det er hankattene der vil snakke mest med os.
Pigerne er mere selvstændige og vil kun nusses når det passer
dem.

Med venlig hilsen
Steen Vinbæk
Ocicat opdrætter

Fra : Louise Viborg

Dato : 30-01-04 19:35

Hej Jette!
Efter ifølge mine egne erfaringer er en kastreret hankat det mest
magelige og hyggelige man kan tænke sig

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!

Fra : Hrönn Samsonardóttir

Dato : 30-01-04 19:37

> [...]
> "halv"skovkat..
> Hvilken erfaring har I med han eller hun..

Hej Jette !
Min erfaring er at hankatte er meget mere kælne end hunkatte ( det
gælder iøvrigt osse med kaniner )og hankattene bliver som regel større
en hunnerne. Jeg har i mit voksenliv haft to katte af hvert køn og det
er som om hunkattene er mere ''sin egen'' mens hannerne er mere
afhængige af en og kræver megen opmærksomhed (hvilket minder mig om
andre pattedyr af hankøn )

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 31-01-04 02:12

Hrönn Samsonardóttir <bamseKATTE@BAKKEcool.dk> writes:

>[...] det
> er som om hunkattene er mere ''sin egen'' mens hannerne er mere
> afhængige af en og kræver megen opmærksomhed (hvilket minder mig om
> andre pattedyr af hankøn )

Ja samme erfaring her også (til begge dele *G*) , derfor vil jeg nu
også stadig helst leve sammen med et hunkøns væsen for de har lige det
særlige krydderi som gør dem spændende at leve sammen med *SS*

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 31-01-04 13:39

In article <m3fzdwzzts.fsf@henrik.misbamsen>, Henrik Pedersen
<misbams@edb.inv> wrote:

> Ja samme erfaring her også (til begge dele *G*) , derfor vil jeg nu
> også stadig helst leve sammen med et hunkøns væsen for de har lige det
> særlige krydderi som gør dem spændende at leve sammen med *SS*

Næh, hvor var det pænt sagt! *s*