Raklet
Fra : anders

Dato : 30-01-04 15:13

Hej

Mener det var et sen-firser-koncept, men derfor kan man da godt prøve det
igen.

Men.. er der nogen, der har gode idéer til hvad man kan lave i/på sådan en
raklet-grill?

mvh
anders

Fra : Else Holm

Dato : 30-01-04 15:24

"anders" <tox@xot.denmark> skrev i en meddelelse
> [...]
prøve
> det igen.
>
> Men.. er der nogen, der har gode idéer til hvad man kan lave i/på

- du kan finde opskrifter ved f. eks. at søge på "+opskrifter
+raclette" på google - og ellers kan jeg huske, at vi f. eks. brugte
sammenpisket æg a la æggekage til de små pander med en tomatskive
ovenpå, små bøffer, ituskårne grøntsager af enhver art,
cherrytomater, pølser osv. - det kunne man få megen tid til at gå med!
God fornøjelse!

--
Else

Fra : 3140 Bagdad Bob

Dato : 30-01-04 15:45

> [...]
> igen.
>
> Men.. er der nogen, der har gode idéer til hvad man kan lave i/på sådan en

Den skulle være god til fuglebad. Mad egner den sig ihvertfald ikke til.

Fra : Andreas Skjæmt Ander~

Dato : 30-01-04 19:39

anders wrote:

> [...]
> igen.
>
> Men.. er der nogen, der har gode idéer til hvad man kan lave i/på sådan en

Jeg var ude hos nogle folk, som serverede dette for mig, for ca. 2 uger
siden.
Baseret på den oplevelse vil jeg kun give dig et godt råd: gennemsteg kødet!
Jeg har altså på fornemmelsen at dette ikke bliver gjort ofte nok på
rakletter, så jeg vil bestemt ikke servere det for min familie!

Venlig hilsen
Andreas
--
Besvarelser bedes ske i de aktuelle grupper.

Fra : monty@dabroz.org

Dato : 31-01-04 16:07

"snip
> [...]
> Jeg har altså på fornemmelsen at dette ikke bliver gjort ofte nok på
> rakletter, så jeg vil bestemt ikke servere det for min familie!
snip

Jeg er bange for at din familie bliver snydt for mange gode madoplevelser -
hvis du gennemsteger alt kød.

mvh. rene

Fra : Andreas Skjæmt Ander~

Dato : 01-02-04 03:55

monty@dabroz.org wrote:

> [...]
> snip
>
> Jeg er bange for at din familie bliver snydt for mange gode madoplevelser

Jeg er bestemt ikke den store fanatiker, men helt jeg kan heller ikke påstå
at jeg slet ikke skeler til farven af kødet.
Personligt elsker jeg en rød bøf men jeg er ikke meget for at ungerne får
det..

--
Besvarelser bedes ske i de aktuelle grupper.

Fra : Frank Hansen

Dato : 01-02-04 14:50

> [...]
> det..
>
> --
> Besvarelser bedes ske i de aktuelle grupper.

Hvorfor ikke det, børn har da godt af at spise det samme som voksne.
Det jeg tænker på er når vi er ude at, så ser jeg masser af børn som får
røde plølser, fiskefilet, pommes frit's eller lign.
Jeg mener det er synd de ikke prøve den gode mad, men jeg ved også de ikke
kan spise så store potioner som voksne.
hvad så når de bliver voksne, så skal de til at lære hvad der er godt, og
det er ikke mad fra Mac D... eller lign

Hilsen Frank Hansen

Fra : monty@dabroz.org

Dato : 01-02-04 19:53

snip

snip

du kan lave alt .... kød, fisk, grøntsager ... hvad med rejer i
senneps/chilisauce som
forret (sauce: cremefraiche, fløde, sennep, citron, chili, salt og pepper)

Men husk godt brød og kun den bedste ost så er raclette altid vellykket ..
med et par
spande hvid- og rødvin (spar heller ikke på dem)

mvh. René