upload i SAFE MODE ??
Fra : Niels Bachmann

Dato : 21-04-01 23:25

Jeg har flyttet et upload script fra freepaq.dk til en anden server (de er
sgu for ofte nede).
Scriptet har fungeret fint, men på den nye server får jeg denne fejl
meddelse :

"Warning: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 1338 is
not allowed to access /tmp/phpJWOPsD owned by uid 0"

Jeg går ud fra at det er fordi jeg ikke har adgang til /tmp. Er der en måde
hvorpå man kan deklarere sit eget TEMPDIR?, eller er der nogen der har et
forslag til hvordan man løser det.
jeg er sgu gået kold

MVH/ Niels Bachmann

--
"Mandrake.... Have you ever seen a 'commie drink a glass of water?"

http://www.precious.dk

Fra : Morten Winther

Dato : 21-04-01 23:36

"Niels Bachmann" <precious@precious.dk> wrote in message
> [...]
måde
> hvorpå man kan deklarere sit eget TEMPDIR?, eller er der nogen der har et

Jeg tror ikke du kan gøre andet end at bede admin sætte en speciel temp
mappe til din bruger.

/ morten

Fra : Niels Andersen

Dato : 25-04-01 06:59

"Niels Bachmann" <precious@precious.dk> skrev i en meddelelse
> "Warning: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 1338 is
> not allowed to access /tmp/phpJWOPsD owned by uid 0"

Hvilken kommando bruger du til at tilgå filen med?

Jeg ved at der blev oprettet en funktion netop til denne situation...
"move_uploaded_file" eller sådan noget... Er på vej på arbejde, så jeg gider
ikke lige slå det op. :)

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Niels Bachmann

Dato : 27-04-01 15:08

> Hvilken kommando bruger du til at tilgå filen med?

Scriptet ser sådan ud : (jeg er ikke skrap, det kunne sikkert gøres bedre)

if ($sendit) {

if (( $uploadfile1_name != "" ) || ( $uploadfile2_name != "" ) || (
$uploadfile3_name != "" ) || ( $uploadfile4_name != "" ) || (
$uploadfile5_name != "" ) || ( $uploadfile6_name != "" ) || (
$uploadfile7_name != "" ) || ( $uploadfile8_name != "" ) || (
$uploadfile9_name != "" ) || ( $uploadfile10_name != "" )) {

$uploadtemp1 = $uploadfile1;
$uploadtemp2 = $uploadfile2;
$uploadtemp3 = $uploadfile3;
$uploadtemp4 = $uploadfile4;
$uploadtemp5 = $uploadfile5;
$uploadtemp6 = $uploadfile6;
$uploadtemp7 = $uploadfile7;
$uploadtemp8 = $uploadfile8;
$uploadtemp9 = $uploadfile9;
$uploadtemp10 = $uploadfile10;

$original = array(
"$uploadtemp1"
,"$uploadtemp2"
,"$uploadtemp3"
,"$uploadtemp4"
,"$uploadtemp5"
,"$uploadtemp6"
,"$uploadtemp7"
,"$uploadtemp8"
,"$uploadtemp9"
,"$uploadtemp10"
);

$uploadreal1 = $uploadfile1_name;
$uploadreal2 = $uploadfile2_name;
$uploadreal3 = $uploadfile3_name;
$uploadreal4 = $uploadfile4_name;
$uploadreal5 = $uploadfile5_name;
$uploadreal6 = $uploadfile6_name;
$uploadreal7 = $uploadfile7_name;
$uploadreal8 = $uploadfile8_name;
$uploadreal9 = $uploadfile9_name;
$uploadreal10 = $uploadfile10_name;

$file = array(
"$uploadreal1"
,"$uploadreal2"
,"$uploadreal3"
,"$uploadreal4"
,"$uploadreal5"
,"$uploadreal6"
,"$uploadreal7"
,"$uploadreal8"
,"$uploadreal9"
,"$uploadreal10"
);

for($I = 0; $I <=9; $I++){
$file[$I] = ereg_replace(" ", "_", $file[$I]);
$file[$I] = ereg_replace("%20", "_", $file[$I]);
$file[$I] = strtolower($file[$I]);
$copyfile = "$up_dir/$file[$I]";
@copy($original[$I], $copyfile);
if ($file[$I] != "") {
echo "Filen <A
HREF=\"open.php?show=$dir&display=$file[$I]\"><b>$file[$I]</b></A> blev
uploadet korrekt<br>\n";
}
//@unlink($original[$I]);

} // end of for

MVH/ Niels Bachmann

Fra : Niels Andersen

Dato : 28-04-01 09:13

"Niels Bachmann" <precious@precious.dk> skrev i en meddelelse
[Problem-forklaring fjernet af NB] *)
> [...]

Fandt den:

> $copyfile = "$up_dir/$file[$I]";
> @copy($original[$I], $copyfile);

Til "safe mode" anbefaler man vist at bruge move_uploaded_file() i stedet
for copy(). Eller også er det bare generelt man gør det...

Anyway, læs her:
http://dk.php.net/manual/en/function.move-uploaded-file.php
Og også gerne de to sider der bliver henvist til.

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Niels Andersen

Dato : 28-04-01 09:17

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse
> "Niels Bachmann" <precious@precious.dk> skrev i en meddelelse
> [Problem-forklaring fjernet af NB] *)

Argh, glemte lige at skrive hvad stjernen betyder... :)

*) At quote betyder ikke bare at fjerne en masse, det betyder også at
beholde det vigtige. Jeg ville slippe for en del arbejde (i forhold til det
arbejde der var med at hjælpe dig) hvis du bare havde husket disse to
linjer:

"Warning: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 1338 is
not allowed to access /tmp/phpJWOPsD owned by uid 0"

Problemet er større for nogen end for andre. Problemet er relativt stort for
mig, da jeg som udgangspunkt ikke ser gamle læste indlæg. De er komplet
overflødige, hvis folk quoter godt. :)

Mvh.

Niels Andersen