Microsoft indklaget for EU domstolen
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-01-04 05:52

Hej

- Så skete det! Torsdag d. 29.01.2004 blev Microsoft indklaget for EU
domstolen. Anklagen går ud på, at MS udøver ulovlig monopolisme i
henhold til deres status som leverandør af styresystemer til offentlige
myndigheder.

EU Kommisionen er blevet så trætte af dette, at de har meldt Microsoft
med krav om at de omgående ophører med dette. Samt at de også ophører
med krav om, at al nyt hardware skal være XP kompatibelt.

Dette blev oplyst i DR P1, Orientering / Markedspladsen mellem kl. 17:10
og 18:30.

Samtidig oplyste en talsmand for Microsoft, - at - "vi håber dog stadig
at kunne betale os fra en retssag"... - Jeg véd ikke, hvad andre kalder
det, men egkaderd for forsøg på bestikkelse!

- Først Frankrig, så Israel og Kina (PRC) og nu hele EU! - Hvornår mon
"Sir William" finder ud af, at han altså ikke kan bestemme alt, selvom
han af Dronning Elisabeth er blevet udnævnt til Honorable Knight of
great Britain....

mvh. Erik Richard
<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Morten

Dato : 30-01-04 11:15

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> Samtidig oplyste en talsmand for Microsoft, - at - "vi håber dog stadig
> at kunne betale os fra en retssag"... - Jeg véd ikke, hvad andre kalder
> det, men egkaderd for forsøg på bestikkelse!

Det er det der hedder et "forlig" evt ved en voldgift. Helt
almindeliget og uulovligt. Noget såvel de europæiske som
nordamerikanske retssytemer opfordrer parterne i private søgsmål til
at bruge til at afgøre tvister.

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Thomas (8260)

Dato : 30-01-04 11:25

> [...]
> almindeliget og uulovligt. Noget såvel de europæiske som
> nordamerikanske retssytemer opfordrer parterne i private søgsmål til

Nu er jeg ikke nået så langt i jurastudiet, men voldgift skal vel
aftales af parterne på forhånd inden tvisten?

Det vil da være rart om M$ får lidt tæsk

Thomas

Fra : Morten

Dato : 01-02-04 14:30

"Thomas (8260)" <spammers-will-be-prosecuted@neumann.dk> wrote:

> Nu er jeg ikke nået så langt i jurastudiet, men voldgift skal vel
> aftales af parterne på forhånd inden tvisten?

Det skal nok passe.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 30-01-04 11:31

Nu har jeg hørt indslaget via P1 hjemmeside

> [...]
> domstolen. Anklagen går ud på, at MS udøver ulovlig monopolisme i
> henhold til deres status som leverandør af styresystemer til offentlige

Kommisionen er kommet frem til ovenstående i et udkast. Sagen er ikke
meld til EF domstolen, men det vurderes som sandsynligt. Eller et forlig
med Microsoft.

> EU Kommisionen er blevet så trætte af dette, at de har meldt Microsoft
> med krav om at de omgående ophører med dette. Samt at de også ophører
> med krav om, at al nyt hardware skal være XP kompatibelt.

Undersøgelsen har været på vej i fem år.

> Dette blev oplyst i DR P1, Orientering / Markedspladsen mellem kl. 17:10
> og 18:30.

Som kan genhøres på:
<http://www.dr.dk/orientering/Or_MP/2004/sideor.shtm>

> Samtidig oplyste en talsmand for Microsoft, - at - "vi håber dog stadig
> at kunne betale os fra en retssag"... - Jeg véd ikke, hvad andre kalder
> det, men egkaderd for forsøg på bestikkelse!

Det fremgik ikke af udsendelsen.

> [...]
> "Sir William" finder ud af, at han altså ikke kan bestemme alt, selvom
> han af Dronning Elisabeth er blevet udnævnt til Honorable Knight of

Nu skal sagen først for EF domstolen og vindes. Kommisionen er tre gange
blevet underkendt af EF domstolen.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-01-04 23:47

> [...]
> "Sir William" finder ud af, at han altså ikke kan bestemme alt, selvom
> han af Dronning Elisabeth er blevet udnævnt til Honorable Knight of

Når han nu ikke er britisk statsborger, så må han da vist ikke kalde sig
"sir". Det er ellers noget forfærdeligt noget, at han er blevet ridder,
når man nu ikke er så vild med Microsoft. Men har man ikke de fordomme,
og har man ikke så meget forstand på computere, så er det jo ganske
logisk. Computere er blevet hvermandseje, og computere er en vigtig del
af samfundet, og de har lettet mange folk i deres arbejde etc. Stort set
alle computere bruger Windows. Det er derfor en logisk slutning, at det
er Microsoft og dermed Bill Gates, der har været med til at udbrede
computeren til glæde for mange mennesker.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-02-04 00:50

Hej Henrik

Henrik Münster wrote:

> Når han nu ikke er britisk statsborger, så må han da vist ikke kalde sig
> "sir".

Jo, det er netop det eneste, han må kalde sig, - for hans vedkommende er
det jo kun en honorær titel Da Cliff Richard blev adlet fik han jo også
en titel som Lord xxxx - jeg kan ikke huske vad. Men han har ret til at
kalde sig Lord XXXXX, - normalt kalder han sig dog stadig kun for Cliff
Richard..

> [...]
> logisk. Computere er blevet hvermandseje, og computere er en vigtig del
> af samfundet, og de har lettet mange folk i deres arbejde etc.

Hvis jeg for en gangs skyld skal tage de 'positive briller' på ang. M$,
så skal ret da også være ret. Gale Gates - eller Coru Gates, som
amerikanerne er begyndt at kalde ham (det er noget af det samme som
'Gale Gates'), har trods alt betydet fuldt så meget for udbredelsen af
computerne, som Henry Ford har betydet for bilindustrien.

> Stort set
> alle computere bruger Windows. Det er derfor en logisk slutning, at det
> er Microsoft og dermed Bill Gates, der har været med til at udbrede
> computeren til glæde for mange mennesker.

Tja, det er nu som man ser det... Og det er langt fra alle computere,
der bruger Windows. - De sidste tal, jeg så på CNet var ca. 65% Windows,
ca. 15% Mac OS og ca. 20% Linux/Unix. Og iflg. de ting, jeg jævnligt får
at vide, så falder antallet af Win-brugere med ca. 20.000 om dagen.
Forbavsende mange går til Mac OS - primært OS X, nemlig ca. 10% af dem,
- resten går Linux/Unix vejen...

Det passer også meget godt med tallene herhjemme fra. Og hvis du kigger
i dk.marked.privat.edb.software, vil du se, at der er 10 sælgere af et
Windows system for hver 1, der vil købe.... - For nylig blev jeg endda
tilbudt en WinXP Pro for 200kr.! - i uåbnet orig. emballage...

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 01-02-04 08:46

> [...]
> en titel som Lord xxxx - jeg kan ikke huske vad. Men han har ret til at
> kalde sig Lord XXXXX, - normalt kalder han sig dog stadig kun for Cliff

Hanrik har nu ret Bill gates må ikke tituleres sir da han ikke er
britisk statsborger. Cliff blev slået til ridder i 95 og det indbærere
ikke nogen lord tittel

> [...]
> at vide, så falder antallet af Win-brugere med ca. 20.000 om dagen.
> Forbavsende mange går til Mac OS - primært OS X, nemlig ca. 10% af dem,

Det er 2.000 nye mac os x brugere om dagen. Jeg tror ikke på tallene,
har du et link til ovenstående?

De 9 køber nok nyt!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : (Per Røn

Dato : 01-02-04 09:32

> Hanrik har nu ret Bill gates må ikke tituleres sir da han ikke er
> britisk statsborger.

Men flyttede han til UK, og fik han så britisk statsborgerskab, så ville
han blive til Sir William .
--
Per Erik Rønne

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-02-04 15:40

Hej Michael

Michael Tysk-Andersen wrote:

> Hanrik har nu ret Bill gates må ikke tituleres sir da han ikke er
> britisk statsborger. Cliff blev slået til ridder i 95 og det indbærere
> ikke nogen lord tittel

Cliff Richards titel er arveligt - Han er ikke kun "Honorable Knight".
For hans vedkommende er det en regulær adling. Hans titel vil gå i arv
til ældste søn og ikke til andre børn, men da han er ugift og ingen børn
har, så vil titlen jo gå tilbage til den engelske krone ved han død. -
Jeg regner mig selv for lidt af en Cliff espert, da han har været en af
mine største favoritter siden de helt tidlige The Drifters dage i
1959-60. - De måtte jo desværre ikke kalde sig for The Drifters,da der
allerede var - og stadig er - en amerikansk gruppe ved samme navn
(startet i 1952). - Desuden har jeg næsten alt, hvad Cliff - og The
Shdows / The Driftes har lavet af pladeindspilninger helt tilbage fra 1959.

> Det er 2.000 nye mac os x brugere om dagen. Jeg tror ikke på tallene,
> har du et link til ovenstående?

Bl.a. CNet, samt de interne informationer, jeg også får fra verdens
største computerkæde - CompUSA. Og du må heller ikke glemme, at det jo
nok ikke er alle de 10% nye Macs, der bruger OS X. - En del af dem
bruges også med LinuX.- Plus - at der er kommet flere 'dobbelt-brugere'
- altså folk, der har både Mac og Wintels.

> De 9 køber nok nyt!

Beklager, men her mangler et ord, der skulle have stået '>Windows XP
system'. Det er mit indtryk fra samme gruppe, at de skifter primært til
Linux/Unix.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Morten

Dato : 01-02-04 14:29

> [...]

> Tja, det er nu som man ser det... Og det er langt fra alle computere,
> der bruger Windows. - De sidste tal, jeg så på CNet var ca. 65% Windows,

Sjovt nok sigere alle andre statestikker noget helt andet nemlig i
omegenen af 95% til windowsbasserede systemer, 3% til mac'er og resten
til andre *nix'er.

Mon ikke det er en statestik på brugerne af C'Net?