Andet multimedie
bentjuul 3670
Efaringer med Corel/ProCreate Knockout?
Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 30-01-04 04:06

Nogen der har erfaringer med nævnte program/PS-plugin til
fritskrabning - gerne professionelt ifm. billeder til magasiner og
blade?

Hvad er der ellers på markedet af lignende programmer/plugin - og hvad
fungerer bedst?

KS

Fra : Thomas Madsen

Dato : 31-01-04 14:53

kelds@ofir.dk skrev:

> Nogen der har erfaringer med nævnte program/PS-plugin til
> fritskrabning - gerne professionelt ifm. billeder til magasiner og
> blade?

Jeg har prøvet det, men må indrømme at jeg ikke kan se fordelen ved
det frem for at bruge Extract-kommandoen f.eks. Andre er sikkert
dybt uenige. Det er jo et spørgsmål om smag og behag.

> Hvad er der ellers på markedet af lignende programmer/plugin - og
> hvad fungerer bedst?

Intet fungerer så godt som "manuelt" arbejde, efter min mening.
Altså enten penværktøjet eller ind og rode i kanalerne (eller en
kombination af begge). Kanalerne gemmer stort set altid på en
markering og hvis ikke, kan man som regel vha. Overfør billede-
kommandoen (Apply Image) eller Kalkulationer (Calculations), få
fremstillet en ny kanal som kun vælger det man har lyst til at
vælge.

Eksempler på mulighederne med kanalerne, kan ses her:
<http://www.esbr08044.pwp.blueyonder.co.uk/hair.html>
<http://www.gurusnetwork.com/tutorials/photoshop/replacebg.html>

Madsen.