fedende mad
Fra : bjørn

Dato : 28-01-04 22:46

efter sygdom har min søn på 15 tabt sig 8 kilo.hvad kan man spise for at få
vægten op igen hurtigst muligt?

hilsner fra bjørn

Fra : Benz

Dato : 28-01-04 22:53

God gammeldaws mad, med en fed sovs plejer altid at proppe vægten op i
vejret.
(F.eks. frikadeller med kartofler og brun sovs)

Fra : Inger Pedersen

Dato : 28-01-04 23:26

"bjørn" <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> efter sygdom har min søn på 15 tabt sig 8 kilo.hvad kan man spise for at

> vægten op igen hurtigst muligt?

Det, han har lyst til at spise - i de mængder, han har lyst til at spise
det.

Hilsen Inger

Fra : Camilla W. Pedersen

Dato : 28-01-04 23:31

Hej.

Hvad er idéen med af fede ham op???
Var det ikke bedre at opbygge nogle muskler i stedet for fedtlag?

Ja undskyld jeg spørger, men jeg synes det lyder lidt mærkeligt at I vil til
at fede jeres barn op på den måde.

Men hvis I absolut vil, så brugte man i gamle dage flg. metode til
anorektikere: Personen spændes fast til sengen, en slange ned i halsen,
piskefløde hældes direkte ned i mavesækken. Jeg håber man i dag er gået over
til noget mere humant.

MVH Camilla.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 28-01-04 23:44

"Camilla W. Pedersen" <camillawp@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Hvad er idéen med af fede ham op???
> Var det ikke bedre at opbygge nogle muskler i stedet for fedtlag?

Hov - nu er det altså ikke mig, der vil fede ham op - og slet ikke med
slanger og tvang - derfor mit svar om det, sønnike har LYST til.

Hilsen Inger

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-01-04 00:38

Camilla W. Pedersen wrote:

> Hvad er idéen med af fede ham op???
> Var det ikke bedre at opbygge nogle muskler i stedet for fedtlag?

Hvem snakker om at fede op? Hvis du mener, muskler er vigtigere end fedt
- eller for den sags skyld kød, så kunne du hjælpe med gode råd til,
hvad der er bedst til det.

Har selv prøvet at være skind og ben efter at have tabt 20 kg på grund
af sygdom. Der skal altså noget kød, muskler, ja selv fedt på kroppen
efter sådan en omgang.

Bjørn, snak med lægen. Han kan evt. hjælpe med gode råd til den rette
kost. Evt. i form af en proteindrik.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Benz

Dato : 29-01-04 12:54

Må jeg godt pointere at det først og fremmest er vigtigt at have fedt
depoterne fyldt op, da du ikke kan forbedre dine muskler uden fedt. Muskler
dannes ud af fedt. Så en fede kur lyder fornuftigt i mine ører, især hvis
drengen lige har været igennem en sygdomsperiode. Hvorledes man så vælger at
fede drengen op er et spørgsmål om moral og etik. Jeg vil også give Inger
Pedersen ret i at drengen skal spise hvad han har lyst til og hvornår han
vil. Så skal vægten nok komme op igen.

Fra : -V-

Dato : 31-01-04 17:20

Benz wrote:
> Muskler dannes ud af fedt.

Hvad fanden er det dog du snakker om?
Mage til vrøvl har jeg ikke hørt længe.

Pardon my french.

-V-

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 29-01-04 22:59

[Inger Pedersen | Wed, 28 Jan 2004 23:26:11 +0100]

>Det, han har lyst til at spise - i de mængder, han har lyst til at spise
>det.

Det er faktisk det klogeste svar jeg så :)

Altså med mindre at han kun har lyst til at spise reven agurk, men
hvilken teenager har også det :)

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Faithless

Dato : 29-01-04 08:55

I kan eventuelt lave milkshake ud af protein pulver (Jordbær, banan, cacao
og vanille), vanilleis og mælk. Du blander mælk og protein pulver først,
brug eventuelt en shaker (sovse ryster) og bland det herefter samme med
isen. Spis den som mellem måltider, eller efter aftens mad.

Protein er muskel opbyggende og hjælper med at restituere, hvis man dyrker
sport. Hvis man ikke dyrker sport er det kcal., som alt andet man putter i
munden.

Faithless (c;

Fra : Benz

Dato : 28-01-04 22:53

Fra : Karina Hvillum

Dato : 29-01-04 14:11

"bjørn" <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> efter sygdom har min søn på 15 tabt sig 8 kilo.hvad kan man spise for at

> vægten op igen hurtigst muligt?
>
> hilsner fra bjørn

Hej.
Hvis han er sulten, vil vægten automatisk ryge i vejret igen - og det vil
regulere sig selv hen ad vejen. Hvis han efter sin sygdom har mistet
appetitten - og har svært ved at spise større portioner, ville jeg sørge for
at han fik tilbudt flere små - men indbydende måltider. For at få mest
muligt energi i de små portioner, kan du tilsætte en skefuld smør - en
spiseskefuld olie eller lidt fløde til kartoffelmosen, kødfarsen, sovsen
etc... Grøntsager og salat er vigtige kilder til vitaminer/mineraler - men
de fylder meget i maven - og gi´r ikke så meget energi. Du kan også tilbyde
ham koldskålsdrikke (dem med æggeblomme i - selvfølgelig pasteuriseret), så
får han tilligemed et proteintilskud. Lidt ekstra smør på brøddet. Fed fisk
som f.x sildeposteg, røget makrel ål etc.. er også godt.

Fra : David Rasmussen

Dato : 29-01-04 22:40

bjørn wrote:
> efter sygdom har min søn på 15 tabt sig 8 kilo.hvad kan man spise for at få
> vægten op igen hurtigst muligt?

Masser af hurtige kulhydrater (kartofler, hvedebrød, ris etc.)
kombineret med solide måltider med kød og fedt.

Han kan også drikke 1.5 liter cola om dagen, men det er nok ikke en sund
måde.

/David