e-mail forsinkelse
Fra : anrs

Dato : 28-01-04 21:01

Jeg har gennem kontakter i Nord Irland erfaret ganske lang forsinkelse på
mails. Fra 6 timer når det går godt -til to 2 dage når det er skidt. Jeg har
forsøgt at sende via cybercity og skolekom.dk begge dele bliver forsinket.
Min Nord Irske kontakt har undersøgt deres system-udbyder her er ingen
problem.
Hvad kan dette skyldes?
Hvor er mailen i mellemtiden?

anrs

Fra : Palle Jensen

Dato : 28-01-04 23:57

anrs wrote in news:bv94e6$krd$1@sunsite.dk:

> [...]
> skolekom.dk begge dele bliver forsinket. Min Nord Irske kontakt
> har undersøgt deres system-udbyder her er ingen problem.

Det må man kunne se på de headers som er i den modtagne mail.

Kan du få sådan en? Altså en header?

--
Palle Jensen

For kontakt via E-mail: Skift "invalid" ud med "dk"
For contact via E-mail: Change "invalid" to "dk"

Fra : anrs

Dato : 29-01-04 07:17

Date: Mon, 26 Jan 2004 11:59:54 +0000
Sender: smoore <smoore@>
From: smoore <smoore@>
To: "anrs" <@vip.cybercity.dk>
Subject: RE: Urgent

Hvad betyder dette da? - hvor læser jeg det?
anrs

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 29-01-04 09:11

"anrs" <anrsFJERN@vip.cybercity.dk> wrote:

> (Content Technologies SMTPRS 2.0.15) with SMTP id <B0002697970@> for
><@vip.cybercity.dk>; Mon, 26 Jan 2004 11:59:03 +0000

>Hvad betyder dette da? - hvor læser jeg det?
Du kan se, at blev din mail modtaget 11:59:03 af clmgate1.nine.org.uk,
som sender den videre til cicero0.cybercity.dk. Der bliver den dog
først modtaget 19:02:58.

Om forsinkelsen så skyldes, at der har været stort pres på clmgate, så
din mail har ventet i en afsendelses-kø, at cicero0 har været optaget
og ikke har svaret, eller noget helt tredje, det kan jeg ikke lige
regne ud.

--
Kåre

Fra : Henning

Dato : 30-01-04 15:05

On Wed, 28 Jan 2004 21:00:57 +0100, "anrs"
> [...]

>forsøgt at sende via cybercity og skolekom.dk begge dele bliver forsinket.
>Min Nord Irske kontakt har undersøgt deres system-udbyder her er ingen

Virusangreb, som lægger mailservere ned rundt omkring?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 31-01-04 20:11

anrs skrev:

> [...]
> har forsøgt at sende via cybercity og skolekom.dk begge dele bliver
> forsinket. Min Nord Irske kontakt har undersøgt deres system-udbyder her

Mange forskellige ting, som kun de involverede serverpassere kan fortælle
noget om.

Du kan læse om driftmeddelelser fra Sektornet her:

https://fenris.sektornet.dk/drift/

Jeres lokale Sektornet-ansvarlige person, har adgang til nogle konferecener
i Skolekom hvor der gives yderligere information om eventuelle driftproble-
mer (f.eks. detaljer om de problemer der i længere tid har været med spam
og antivirus-gateways der har forsinket afsendet af post).

> Hvor er mailen i mellemtiden?

Den ligger i kø på en mailserver.

Fra : anrs

Dato : 04-02-04 07:04

Peder Vendelbo Mikkelsen wrote:

> Mange forskellige ting, som kun de involverede serverpassere kan
> fortælle noget om.

det undrede mig ekstra meget fordi jeg fik forsinkelse på både skolekom og
cybercity

tak for hjælpen
anrs

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 05-02-04 00:03

anrs skrev:

> det undrede mig ekstra meget fordi jeg fik forsinkelse på både
> skolekom og cybercity

Tjah, muligvis bruger Uni-C og Cybercity de samme transit-udbydere af tra-
fik til omverden? Muligvis kan du se det, hvis du laver en traceroute fra
både en Sektornet og Cybercity forbindelse imod den irske mailserver.

> tak for hjælpen

Velbekomme.