Halsbånd?
Fra : Heidi Tengstedt aka~

Dato : 28-01-04 13:38

Jeg har lige siddet og kikket billeder, og undrer mig over at så mange
katte har halsbånd på.

Jeg er bare nysgerrig, ....er det fordi de kan løbe frit ud og ind,
eller hvorfor har kattene eller halsbånd på?

Nogle har endda halsbånd med klokker, hvilket går totalt over min
forstand, da det mange gange er fastslået at være virkningsløst i
forhold til fugle og andre smådyr, og højst til stor irritation for
katten, der skal høre på "klokkespillet" hele tiden.

Kom glad med svar, så jeg kan forstå baggrunden *smil*

Med venlig hilsen
Heidi Tengstedt aka Miver og Mulles mor

http://www.onlinesalg.dk/default.asp?Firmaid=3636
http://chocolade.dk
http://hei.homepage.dk

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 28-01-04 14:04

"Heidi Tengstedt aka Miver og Mulles mor" <zasha_xKATTE@BAKKEhotmail.com>
skrev i en meddelelse news:4017ad214aa31@dk-fritid-dyr-kat.dk...
> Jeg har lige siddet og kikket billeder, og undrer mig over at så mange
> katte har halsbånd på.

Hvorfor har du nu det, Heidi? Da vi fik Svedsken fra dig, havde hun da også
halsbånd på - hun smed det hurtigt, men det var så en anden historie...

Venlig hilsen Dikte
---
www.dikte.dk

Fra : Heidi Tengstedt aka~

Dato : 28-01-04 14:38

> [...]
> halsbånd på - hun smed det hurtigt, men det var så en anden historie...

Det var da fordi hvis hun nu skulle stikke af fra mig på
rejsen...Svedsken havde jo aldrig rejst med tog, eller været i København
før, så derfor :)

Miver får altid halsbånd på når hun får tigget sig til at komme en tur
udenfor kattegården, det er et med reflekser og navneoplysninger, hvis
hun skulle blive væk/komme til skade.

Men mine katte går da ikke med halsbånd indendørs...
Og giv så den lille tyk-Svedske en kram fra hendes gammel-mor :))

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 28-01-04 15:37

skrev i en meddelelse news:4017bb3b9a8ec@dk-fritid-dyr-kat.dk...

> Det var da fordi hvis hun nu skulle stikke af fra mig på
> rejsen...Svedsken havde jo aldrig rejst med tog, eller været i København
> før, så derfor :)

Årh ved du hvad, hun skulle såmænd nok finde sig en anden madkæreste, hun
kunne charme sig ind på... dum er hun jo ikke, den lille runde *SS*

Venlig hilsen Dikte
---
www.dikte.dk

Fra : Milea

Dato : 28-01-04 14:04

wrote in news:4017ad214aa31@dk-fritid-dyr-kat.dk:

> [...]
> forhold til fugle og andre smådyr, og højst til stor irritation for
> katten, der skal høre på "klokkespillet" hele tiden.

De klokker undrer også mig, netop af den grund som du nævner.

De 2 af mine katte bærer halsbånd, halsbånd som er elastiske, og som har
vedhæng (en lille skruebeholder som er vandtæt indlagt en seddel) med
kattens navn, adresse og tlf. Dette er gjort, da vi bor ude på landet,
samt vi ville blive meget kede af det, hvis de blev væk.
Min ældste hunkat har dog ikke halsbånd, af den grund at hun nægter at
bære det, samt holder hun sig inde på vores grund.

Så, vores bærer ikke halsbånd for at det skal se sødt ud, men for at folk
kan se, at de er huskatte, og at nogen ejer dem

Mvh. Milea

Fra : Kate

Dato : 28-01-04 23:07

Milea <mileamillz<REMOVE>@hotmail.com> wrote in

> Så, vores bærer ikke halsbånd for at det skal se sødt ud, men for
> at folk kan se, at de er huskatte, og at nogen ejer dem

Da mine gik ude for mange år siden havde de halsbånd på af nøjagtigt
samme grund. Også efter neutralisering og øremærkning fik de halsbånd
på, kun for signalvirkningen. Alle skulle kunne se på lang afstand at
her var tale om en kat med hjem og madskål

Klokkerne klippede jeg konsekvent af, jeg betragtede det som
dyrplageri. Selv er jeg hysterisk omkring lyde, så mine katte skulle da
ikke udsættes for den slags, som de ikke engang kunne slippe af med.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : AEK

Dato : 28-01-04 14:43

Heidi Tengstedt aka Miver og Mulles mor wrote:

> Jeg er bare nysgerrig, ....er det fordi de kan løbe frit ud og ind,
> eller hvorfor har kattene eller halsbånd på?

Mine fik for ca. 9 mdr. siden halsbånd på - da der var byggerod.
Jeg var bange for, at en af håndværkerne glemte at lukke døren efter sig.
De er øremærkede, men på denne måde, kan man se, at de hører hjemme et sted.

Klokkerne tog jeg af. I stedet har jeg sat en lille rør i, som er vandtæt -
deri er deres data.
Nu har rødderne vænnet sig til halsbåndene - og de bliver på

/ Anya.
Hvis du vil svare personligt, skal du skrive til hex (snabela) esenet.dk

" I denne verden er du måske kun et menneske, men for ét menneske, kan
du betyde en verden til forskel."

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 28-01-04 16:07

skrev i en meddelelse > eller hvorfor har kattene eller halsbånd på?

> Kom glad med svar, så jeg kan forstå baggrunden *smil*

Neo fik halsbånd på pga flytning i tidernes morgen - i tilfælde af at han
smuttede ud.
Han har siden holdt det på, for har flyttet en del gange
Dixie har også halsbånd på pga flytninger, men især fordi at hendes tattoo
er meget lidt læselig

Joan
www.haarbolden.dk

Fra : Axelgaard

Dato : 28-01-04 20:17

"Joan Frederiksen" <joanSLETDETTE@haarbolden.dk> skrev i en meddelelse

> Dixie har også halsbånd på pga flytninger, men især fordi at hendes tattoo
> er meget lidt læselig

Er det en gammel tatoo? Vores dyrelæge har tilbudt at tegne den op hvis den
blev ulæselig, men hvis det er en 10år gammel tatoo, så vil dyrlægen nok
have lidt "skejser" igen :)

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 28-01-04 20:48

"Axelgaard" <axelgaardNOSPAMPLZ@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Er det en gammel tatoo? Vores dyrelæge har tilbudt at tegne den op hvis
den
> blev ulæselig, men hvis det er en 10år gammel tatoo, så vil dyrlægen nok
> have lidt "skejser" igen :)

Nopes den er 3 år gammel. Købte hende på internat, men den var allerede
nærmest ulæselig da jeg fik hende.

Ærgrer mig over at jeg ikk fik brokket mig, men har snakket med min
nuværende dyrlæge, om at den skal friskes op.

Joan
www.haarbolden.dk

Fra : AEK

Dato : 28-01-04 21:35

Joan Frederiksen wrote:

> Ærgrer mig over at jeg ikk fik brokket mig, men har snakket med min
> nuværende dyrlæge, om at den skal friskes op.

Hej Joan.

Oscar fik i sin tid lavet øretatovering.
Den kunne ikke ses. Den blev lavet om - desværre uden det store resultat.
Han har nu halsbånd på.

Knus,

Fra : Hrönn Samsonardóttir

Dato : 28-01-04 17:19

> [...]
> eller hvorfor har kattene eller halsbånd på?

> Kom glad med svar, så jeg kan forstå baggrunden *smil*

Furby og Tarzan har begge elastiske halsbånd med en "skruebeholder" der
indeholder navn, adresse og telefonnummer. De går frit ud og ind og selv
om de er øretattooverede kan folk med det samme se at de hører til et
sted, nemlig hos MIG

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Allan

Dato : 28-01-04 23:12

> [...]
> katten, der skal høre på "klokkespillet" hele tiden.
>
> Kom glad med svar, så jeg kan forstå baggrunden *smil*

Der er også et problem med en killing der ikke har fået en øretusch.

Selvom den er indekat, Kan det jo tænkes at den smutter ud ved et uheld.
Og så er det ret så rart at få den hjem igen

Mvh Allan

Fra : Charlotte

Dato : 30-01-04 18:05

Hejsa

Tjah, Luffe og Mercedes har også halsbånd på, men det er fordi Luffe et
par gange har præsteret at stikke af og han er endnu ikke øretatoveret.
Jeg vil have dem begge "tusset", når de skal neutraliseret, men indtil da
har de halsbånd på - just in case.

Ang. det med klokken. Ja, hvis den virkelig "bimler", kan jeg da sagtens
forstå at den skal af. Men dem, vores misser har på, siger kun noget, når de
kradser sig på halsen eller hopper ned et sted - og det er absolut stort set
uhørligt.

Så det kan jeg ikke se er noget problem. Men der er nok forskel på
klokkerne, kan jeg forestille mig...

KH
Charlotte
www.skovkatten.dk