Tør og skældende hud på ørene.
Fra : Anja

Dato : 28-01-04 07:53

Igår opdagede jeg at min Maine Coon dreng på 5 mdr. havde meget tør hud på
ørene. Det sad i tørrere flager (lidt a la skæl) Både på indersiden af øret
og ydersiden.
Jeg forsøgte forsigtigt at nullere/kradse det af med en negl. Først lod han
til at nyde det, men efter lidt tid blev han sur over at blive holdt fast.
Problemet er at når jeg nullerede noget af, så røg hårene på øret også af

Jeg hev ikke hårdt eller noget !
Jeg smurte hans øre ind i noget baby slave, så det tørre kunne blive
opblødt.
Jeg prøvede så igen her til morgen at nullere noget af, men håret følger
stadig med.

Hvad søren kan det være ?? ( noget hormonelt ???)
Er det noget man tagert ham til lægen for ??
Skal jeg lade det være eller bare stille og roligt gå og smørre det og
nuller det af ??
Han virker ikke generet af det.
Vokser hans hår ud igen ??

Han har ellers en fin pels og hud.
Vil det evt. hjælpe at skifte foder ? Nu får de Oliver's
Jeg har aldrig oplevet det før, og min anden kat, har ingen problemer af den
art.

Hilsen Anja

Fra : Pia J

Dato : 28-01-04 09:01

"Anja" <kiwiol1@stofanet.dk> wrote in message
> Igår opdagede jeg at min Maine Coon dreng på 5 mdr. havde meget tør hud på
> ørene. Det sad i tørrere flager (lidt a la skæl) Både på indersiden af
øret
> og ydersiden.

Hvordan ser hans poter ud? En jeg kender har samme problem med sin kat,
skaldede ører med knopper og tørre, revnede trædepuder. Den lider af en
autoimmun sygdom.

Men hvad det ellers kan være har jeg ikke forstand på. Jeg ville da nok tage
en tlf konsultation med dr. Dyr, det koster jo ikke noget. (ja, jeg ved godt
de altid siger "jeg bliver nødt til at se den!")

:Pia

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-04 09:22

Anja skrev i <news:40175d06$0$6121$ba624c82@nntp01.dk.telia.net,>:

> Igår opdagede jeg at min Maine Coon dreng på 5 mdr. havde meget tør hud
> på ørene. Det sad i tørrere flager (lidt a la skæl) Både på indersiden
> af øret og ydersiden.

Langhåret killing med skællet hud på øerne - det kunne være ringorm!

"Symptomerne på ringorm er pletter med skæl og rødme på kattens
ører, ansigt og poter. I sjældne tilfælde vil kløerne også være angrebet.
De kan blive deforme og selve kloen vil løsne sig. Iblandt ses knækkede
knurhår."

http://makeashorterlink.com/?J1A525737

Min Dizzy havde ringorm og hun havde kun en lille plet ved øret og
knækkede knurhår. Dyrlægen tjekkede for ringorm i forbindelse
med Diz var svækket af en byld/infektion. Ringormsangrebet blev
bekræftet vha noget specielt grønt lys.

Diz var igennem først vaskekur (hun var for svækket til den
medicinske behandling), senere 2 perioder medicinsk behandling,
slutteligt blev en prøve analyseret på lab., for at være sikker på
"ormen" var væk.

Min anden kat Mimi blev ikke smittet!

--
Mange hilsner
Lotte M - http://www.lotte-m.dk

Fra : Anja

Dato : 28-01-04 13:08

"Lotte M" <post(at)lotte-m.dk> wrote in message

> [...]
> medicinske behandling), senere 2 perioder medicinsk behandling,
> slutteligt blev en prøve analyseret på lab., for at være sikker på

Jeg ringede til dyrelægen, og hun sagde også at det lød til at kunne være
ringrom, også fordi han har 3-4 knækkede knurhår.
Jeg skulle købe program vet pasta , 3 x normal dosis hver gang, med 1 mdr.
mellemrum.
Og for en sikkerheds skyld så får min anden kat også en kur.

Så nu håber jeg at det virker

Hilsen Anja

Fra : Anja

Dato : 28-01-04 21:41

Kender i det... nu sidder jeg bare her og har lyst til at banke hovdet ned i
bordet.... hvorfor opdagede jeg det ikke noget før.

Nu hvor jeg ved hvad det er ( højst tænkeligt er) Så kan jeg lige pludselig
godt se at han har nogle små sart lyserøde plamager.... de kan ses mellem
ørene og øjnene, hvor hårene er fine.

Hvad nu, hvis det allerede har spredt sig meget..... ???
Er det så til at få bugt med ??
Inde på http://makeashorterlink.com/?J1A525737 står der at det smitter MEGET
også mennesker, og at det er i luften osv....
Men inde på netdoktor, står der : I sjældne tilfælde kan voksne (mennesker)
også inficeres.

Så der lyder det som om, at der skal en del til at blive smittet.

Men må jeg overhovdet ikke rører ved ham nu ?? Eller hvad ??
Hvordan skal jeg forholde mig ??

Hilsen Anja

Fra : Helle Larsen

Dato : 30-01-04 14:53

> [...]
>
> Så der lyder det som om, at der skal en del til at blive smittet.
>
> Men må jeg overhovdet ikke rører ved ham nu ?? Eller hvad ??

Hej Anja, du kan eventuelt spørge din menneske-læge vedrørende, hvor
meget det KAN smitte dig. Og om du må røre katten og så'n. I "gamle"
dage sagde man - at det smittede meget. Men det har jo ikke noget med
orm at gøre. Overhovedet ikke. Såvidt jeg ved, så er det en virus af en
eller anden af-art.

Program vet. er det ikke det mod Lopper ??. (Også) ??

Med venlig hilsen
Helle Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 30-01-04 15:56

Helle Larsen <besse.helleKATTE@BAKKEget2net.dk> writes:

> [...]
> dage sagde man - at det smittede meget. Men det har jo ikke noget med
> orm at gøre. Overhovedet ikke. Såvidt jeg ved, så er det en virus af en

Det er en slags svamp

> Program vet. er det ikke det mod Lopper ??. (Også) ??

Jo det er det..

> Med venlig hilsen
> Helle Larsen
> - Tøm kattebakken ved privat svar

Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin