renlighed
Fra : Erik Aalund

Dato : 26-01-04 17:46

Hej

Vi har et lille problem med vores 10 ugers golden hanhvalp.
Det går egentlig megetgodt med at få den du det meste af dagen, men det
kræver så også vores opmærksomhed på den 110%. Elleres har den det med at
tisse på gulvet. Det sker ca. én gang dagligt at vi ikke lige er opmærksom
på det.
Om natten kommer den ud når den vågner, og ca. 1-2 gange.

Hvis vi bruger trikket med aviser får hvalpen flænset aviserne inden de
bliver brugt til det der er meningen Så det dur umiddelbart heller ikke.
Det skal lige siges at vi har en Golden tæve på 4 år og en handgravhund på
10 år. Dem er der selvfølgelig ingen problemer med.

Er der nogle genveje til at få ham renlig her i denne vintettid, hvor døren
af gode grunde ikke står åben dagen lang.
Eller skal vi blot være tålmodige?

hilsen
Erik

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-04 20:11

"Erik Aalund" <aalund@FJERNesenet.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogle genveje til at få ham renlig her i denne vintettid, hvor
døren
> af gode grunde ikke står åben dagen lang.
> Eller skal vi blot være tålmodige?

Vær tålmodig ! Det går da rigtig godt allerede. Den er jo kun 10 uger, så en
gang dagligt på gulvet er da til, at leve med, ellers må i prøve, at pejle
jer ind på om det f.eks er på noget bestemt tidspunkt, så i kan nå, at komme
ud med hvalpen.

Drop alt det med aviser. Det har jeg i hvert fald aldrig fanget pointen i og
det er vidst kun hvalpe, der er avistrænede fra opdrætteren, som ved hvad
avisen kan bruges til, andet end at splitte ad.
Ud i haven med hvalpen er den hurtigste måde til renlighed imo og jeres
hvalp klare det jo ganske flot, selvom det kan være hårdt for jer her i
starten og især på denne tid af året.

Mvh. www.tjekmig.dk